Gå til innhold

startern drar ikke ordentlig rundt.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hey,

Har ett lite tilfelle med min '70 buick skylark.

Bilen min hadde slutta � gire pga flexplata hadde sprekt rundt hele, hadde latt den st� i non uker f�r jeg gadd � gj�re noe, pr�vde � starte den etter 3 uker s�nn for � dratt ting rundt s� ting i motorn ikke blir st�ende for lenge i samme posisjon. men fikk ikke ordentlig start p� den, regna med det var litt pga kulda og at det var en tanke d�rlig batteri p� den, men fikk motorn til � g� i 2 sec f�r den d�de igjen, etter det tenkte jeg det var greit fordi da hadde jo motorn ihvertfall tenna og ting har flytta p� seg litt.

noen dager etter fikk jeg lada batteri mitt og fiksa dette, og bilen starta lett etter � ha st�tt hele dagen i varmen og med nylada batteri. alt virka greit helt til jeg fikk den ut i kulda igjen og skulle starte den etter jeg hadde v�rt p� fjellet fra onsdag -> s�ndag. skulle starte den p� s�ndag bare for � v�re sikker p� at den starta s� jeg kunne bruke den p� jobb dagen etterp�. men fikk ikke start. Startern dro saktere og saktere rundt helt til det sa klikk i startern som om den tok kvelden eller at den ikke f�r nok str�m.

Ordna saken med � bytte batteri dagen etterp�. Starta fint og kj�rte litt rundt den dagen. Neste dag sa det klikk i tenninga igjen og jeg kunne tenke meg at n� var det startern som hadde tatt kvelden. Lot s� bilen st� til neste dag hvor den br�tt dro rundt igjen, men langt saktere enn bilen egentlig trenger, spesielt i kulda som er n�. Dro d�rligere og d�rligere rundt helt til den ikke dro noe mer rundt. lot den sto enda en dag.

Pr�vde s� � starte igjen, var akkurat s� den ikke starta, s� satt tahoen til foreldra mine forran og slang p� startkablene, og da dro den rundt som bare det og starta nesten med en gang.

S� det jeg lurer p� her; er det startern min som begynner � bli g�en? Eller m� jeg ha st�rre batteri?

Evt annet som det kan v�re.

Takk p� forh�nd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som starteren din er på vei til å ta kveld.Sjekk kontaktene på innslaget da det kan være der problemet ligger.

Var nettopp ute for det samme på en Landcruiser, der bytta vi batterier og brukte kabler, men når den skulle startes uten hjelp så drog den såvidt rundt.Tok ut starteren og rengjorde kontakter etc og etter det er den god igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider