SpikeMan Skrevet Februar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2011 Nå har det seg sånn at jeg var litt uheldig med den gamle bilen min.. Kommunal parkering utenfor leiligheten hvor jeg måtte betale mellom 7 og 19 for å kunne stå der. Det hendte vel to ganger at jeg glemte at tiden gikk ut da og da og fikk parkeringsbot. Men tingen er, jeg klarte jo selvfølgelig å rote bort begge disse parkeringsbøtene. Begge var på 300 kroner og med 3 ukers betalingsfrist. Bare for å forklare litt hvorfor jeg spør. Men er det slik at ved opphopning av bøter kan man ende opp med en større bot til slutt? Eller hva gjør selskapet, i dette tilfelle kommunen(?), når jeg ikke betaler de? Den ene boten er flere måneder siden og jeg har enda ikke hørt noe, den andre er nå nylig like før jeg begynte med flytting.. Noen andre som har erfaringer her? Noe jeg bør gjøre? Eller skal jeg bare drite i det, men passe på at jeg betaler parkeringsbøtene neste gang jeg eventuellt får noen? (Heldigvis flyttet jeg nå til ett sted hvor det er gratis parkering utenfor leiligheten..:) ) Takker for alle svar :) Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Februar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 Du blir ikke kvitt bøtene samma faen... betal og vær glad... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpikeMan Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Veldig til usaklige svar men ok. Hvorfor har det nå gått over 3 måneder siden den første og jeg enda ikke har hørt noe om inkasso? Jeg har heller ikke hørt noe mer om de bøtene, så jeg kan ikke forstå hva du sikter til heller Commodus.. Da det er over godt over tre måneder siden jeg fikk den første, nærmer seg vel ett halvt år og enda har jeg ikke hørt noe.. Og den siste nærmer det seg vel over en måned nå..? Skulle tru jeg hadde hørt noe før? Og det hender vel at parkeringsbøter ikke er festet godt nok å forsvinner i vind og liknende? De må da ha ett system hvor du heller får ett purregebyr eller noe først? Da de må vel kunne finne ut hvor du bor ved hjelp av skiltnr? Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 slapp av du får dm på nytt eventuelt som trekk i lønn, er statens inkrevningsselskap som tar seg av dette og dem bruker laaaaaaaang tid. Du slipper ikke unna :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpikeMan Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Det hørtes litt mer riktig ut. Kjipt at de ikke bare kan sende meg en purring i stedet for å trekke det fra lønna mi da, men det går ikke som no betalingsanmerkning håper jeg?.. Hadde jo betalt dem om jeg ikke hadde rota dem bort.. Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 du kan jo bare ta kontakt med det selskapet som har gitt deg bot så du får bet. SI gir deg muighet til og bet. med og gi deg purring dem også før dem trekker i lønn, men tar laaaaang tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Link til Lovdata: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19931001-0921-006.html Hvilken by er dette fra? Flere store byer har egen kemner, slik at det ikke går til Statens Innkrevningssentral. Det går eventuelt til Namsmannen dersom du ikke gjør opp for deg. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpikeMan Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 (endret) Hønefoss, relativt liten by utenfor Oslo *edit: Men de legger på femti prosent, men hvordan får jeg denne regningen? Jeg ønsker jo heller å betale det enn at det skal gå inn til no innkrevning da det ikke ser bra ut på min økonomiske "CV".. Sender de den til meg? Og jeg har ingen anelse om hvor dette "firmaet" hører til hen i Hønefoss ellers skulle jeg dratt og betalt direkte til dem evntuellt.. *edit2: men purringen kommer sent i følge jan_erik, kanskje det er derfor jeg enda ikke har fått noe der?.. men tar det virkelig over to-tre måneders tid?.. Endret Mars 4, 2011 av SpikeMan Siter Mine biler:'96 Toyota Carina E *SOLGT*'96 Volvo S40 *SOLGT*'02 Volvo V40 *BYTTET* '94 Volvo 850 *VRAKET..*'04 VW Passat *MIN* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Ring kommunen. Enkelt og greit. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg