Gå til innhold

batteri lampa blinker

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

sjekka bilen idag...

lo den gå på tomgang med alle forbrukerene på som : varmeseter, lys osv

og da lada dynamoen på 12, et eller annet og så fort jeg ga på så steg den til 14, et eller annet

og når jeg slo av alle forbrukere og hadde på full lys bare så lo ladinga på 14, et eller annet

batterie så veldig bra ut også

læreren min mente at det ikke var noe kødd med dynamoen

skjønner ikke jeg :S

rart at jeg ikke får start om morran og må gi gass for at den skal starte :s

men er det ikke normalt at når man har på tenninga så skal den batterie lampa blinke ?

den bare blinker når jeg har på tenninga

er det normalt ?

Endret av Audi4lifee

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke får start om morgenen, skyldes det at starteren ikke går rundt? Eller er problemet kun at motoren ikke starter? Ble litt usikker når jeg leser det du skriver nå.

Når du skrur på tenningen så skal ladelampen blinke ja. Den skal slukke så snart motoren starter og dynamoen begynner å lade.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starteren går rundt men skjønner ikke hvorfor den ikke starter :s

starter ikke før jeg har gitt gass

jaa den slukker da den har starta så det med lampa var mitt feil som ikke har lagt merke til at den blinka før

men rart at den ikke starter :s

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi i alle fall fått en ting oppklart, det er ikke noe galt med dynamoen eller resten av ladesystemet på bilen din. Så lenge dynamoen ikke lader så er det helt normalt at denne blinker, men at dette var scenarioet kom ikke like godt frem.

Siden motoren ikke starter uten at du har gitt gass så sitter nok feilen i selve monomotronicen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok det gjør det jaa

har en brent ledning som går til gasspjeldet og kan hende det er derfor ?

tror du det hadde hjelpa hvis jeg hadde shiftet hele monomotronicen? har en liggende i garasjen

og om jeg skifta den må jeg grunnstille det ?

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg gjør ikke det :(

har jo drivi å tukla med den derre brente ledningen før og se hvor langt den er brent men kom halvveis og da kunne jeg ikke sjekke mer siden ledningene går jo bak dashbordet også til motorstyringen

så syns den jobben er dritt jobb :(

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider