turbowrx Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Har nokk ett lekk bagasjerom på omega A'en min. har hørt at det kan komme fra vann-kanalen som går ned via C-stolpen ved siden av bakvinduet og bagasjelokket. Kan noen hjelpe meg litt her? Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Februar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2011 Hjelpe deg med hva? Er jo bare sjekke om den har spretti ut av hølet sitt i bunn av bakskjerm det, å evnt følge den oppover å se om den lekker eller har spretti av oppover.. Er vel på v sia den sitter mener jeg huske. Kan jo å være pakningen rundt bagasjeåpning Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 har du kikka på bagasjeromspakninga for rift? korhenne det er vått og? kan jo ver alleveier da her du..... Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Pakninga skal det ikke være noe galt med (kunne ikke se noe, og forrige eier bytta den). Det virker som vannet kommer inn på høyre side oppi ett hjørne og renner via sideveggen, og ned til bagasjeroms gulvet. Virker helt tørt på venstre side. Endret Mars 1, 2011 av turbowrx Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Går ikkje "takrenna" til takluka ned på høgreside i bagasjeromme?? ein svart slange..? kan vera den er tett under i og med den kommer ned rett bak hjule ;) Er mulig å prøve å stake den opp igjen ;) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Ta laus deksel mellom C-stolpe og baksjerm. Rust rundt clipsa der er ikke uvanlig. Første gangen jeg reparerte dette var på en 88 mod i 1995... Fikk da vann inn i bagasjerom som var nesten umulig å finne ut av. Gi tilbakemelding :) Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Ok, takk for tilbakemeldingene folkens! Nå har det seg sånn at jeg skal reise bort fram til søndagen, så jeg får ikke sjekket noe før på mandag. Skal prøve å finne ut av det på mandag :) Merkelig om det er rust ettersom det ikke er noe rust i karosseriet i det hele tatt, men man vet jo aldrig! Endret Mars 1, 2011 av turbowrx Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 ja du får kikke og sjå, skader ikkje da du. Men høyrest ut som det kan ver den dreneringa eller eit gammalt andtenne hol som er sparkla igjen. Sjøl om bilen ser bra ut betyr ikkje at den er bra. Den omegaen eg hadde va da sparka alle faens veia so måtte begynne og pirke og kjenne etter rust. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 de ruster fra innsida de der vettu. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 de ruster fra innsida de der vettu. Ruster no alle faens veia spørr du meg.... Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 vel, det er heldigvis ikke noe rust under eller i karosseriet på bilen min (har fått den sjekket hos naf). Men som dere sier, kan det jo vær rust på plasser man overhodet ikke ser. Har sjekket bagasjerommet også, det er ikke noe rust i det hele tatt der heller, så jeg regner med det er enten dreneringsslangen fra takluka, eller muligens rust rundt clipsa mellom C-stolpe og bakskjerm. Rart om det skulle være rust der og ingen andre steder, men det vil vel vise se... Jeg skal sjekke dette tidligst på mandagen når jeg kommer hjem:) Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 vel, det er heldigvis ikke noe rust under eller i karosseriet på bilen min (har fått den sjekket hos naf). Men som dere sier, kan det jo vær rust på plasser man overhodet ikke ser. Har sjekket bagasjerommet også, det er ikke noe rust i det hele tatt der heller, så jeg regner med det er enten dreneringsslangen fra takluka, eller muligens rust rundt clipsa mellom C-stolpe og bakskjerm. Rart om det skulle være rust der og ingen andre steder, men det vil vel vise se... Jeg skal sjekke dette tidligst på mandagen når jeg kommer hjem:) Opel ruster der du minst venta da du.... kjem snikande Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 Kom hjem tidlig, så jeg har har funnet ut hvor det er lekasje:) Ser ut som om det er pakningen. De grønne prikkene på det nederste bildet skal forestille hvor dråpene drypper ned. Ellers har jeg sjekket under dekselet nedenfor C-stolpe, og der er det 0 rust og alt som det skal være. Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 kjekt med tett bil.... Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbowrx Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 kjekt med tett bil.... Haha, ganske kjedelig når det lekker ja.. Heldigvis har jeg funnet ut hvor vannet fosset inn. nå må jeg bare vente til det tørker litt opp her, så fylle på med litt silikon:) Siter 1993 Opel Omega 3.0 24v (X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg