Gå til innhold

vått bagasjerom

Ranger emnet

turbowrx

Anbefalte innlegg

Hjelpe deg med hva?

Er jo bare sjekke om den har spretti ut av hølet sitt i bunn av bakskjerm det, å evnt følge den oppover å se om den lekker eller har spretti av oppover..

Er vel på v sia den sitter mener jeg huske.

Kan jo å være pakningen rundt bagasjeåpning

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakninga skal det ikke være noe galt med (kunne ikke se noe, og forrige eier bytta den). Det virker som vannet kommer inn på høyre side oppi ett hjørne og renner via sideveggen, og ned til bagasjeroms gulvet. Virker helt tørt på venstre side.

Endret av turbowrx

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta laus deksel mellom C-stolpe og baksjerm. Rust rundt clipsa der er ikke uvanlig. Første gangen jeg reparerte dette var på en 88 mod i 1995... Fikk da vann inn i bagasjerom som var nesten umulig å finne ut av. Gi tilbakemelding :)

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tilbakemeldingene folkens! Nå har det seg sånn at jeg skal reise bort fram til søndagen, så jeg får ikke sjekket noe før på mandag. Skal prøve å finne ut av det på mandag :) Merkelig om det er rust ettersom det ikke er noe rust i karosseriet i det hele tatt, men man vet jo aldrig!

IMAG0067.jpg

IMAG0062.jpg

Endret av turbowrx

1993 Opel Omega 3.0 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får kikke og sjå, skader ikkje da du. Men høyrest ut som det kan ver den dreneringa eller eit gammalt andtenne hol som er sparkla igjen. Sjøl om bilen ser bra ut betyr ikkje at den er bra. Den omegaen eg hadde va da sparka alle faens veia so måtte begynne og pirke og kjenne etter rust.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er heldigvis ikke noe rust under eller i karosseriet på bilen min (har fått den sjekket hos naf). Men som dere sier, kan det jo vær rust på plasser man overhodet ikke ser. Har sjekket bagasjerommet også, det er ikke noe rust i det hele tatt der heller, så jeg regner med det er enten dreneringsslangen fra takluka, eller muligens rust rundt clipsa mellom C-stolpe og bakskjerm.

Rart om det skulle være rust der og ingen andre steder, men det vil vel vise se... Jeg skal sjekke dette tidligst på mandagen når jeg kommer hjem:)

1993 Opel Omega 3.0 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er heldigvis ikke noe rust under eller i karosseriet på bilen min (har fått den sjekket hos naf). Men som dere sier, kan det jo vær rust på plasser man overhodet ikke ser. Har sjekket bagasjerommet også, det er ikke noe rust i det hele tatt der heller, så jeg regner med det er enten dreneringsslangen fra takluka, eller muligens rust rundt clipsa mellom C-stolpe og bakskjerm.

Rart om det skulle være rust der og ingen andre steder, men det vil vel vise se... Jeg skal sjekke dette tidligst på mandagen når jeg kommer hjem:)

Opel ruster der du minst venta da du.... kjem snikande

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem tidlig, så jeg har har funnet ut hvor det er lekasje:) Ser ut som om det er pakningen. De grønne prikkene på det nederste bildet skal forestille hvor dråpene drypper ned.

IMAG0092-1.jpg

IMAG0105-1.jpg

Ellers har jeg sjekket under dekselet nedenfor C-stolpe, og der er det 0 rust og alt som det skal være.

clips2.png

clips1.png

1993 Opel Omega 3.0 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider