Gå til innhold

Monovisker feil på Mercedes Benz C180 W202 1999modell

MercedesMD

Anbefalte innlegg

Har leitet lenge etter ett bra bilforum. Og fant endelig ett som så kjempe bra ut.

Jeg har ett underlig problem med min mercedes C180 W202 Monovisker. Det startet med at viskeren satt fast på venstre side. Jeg satt da på en kortere vindusvisker, dette gjorde at den ikke satt seg fast.

Jeg har åpnet motoren, og for meg ser det ut som alt stort sett er mekanisk. Så hvorfor den går skeivt er for meg veldig usikkert.

Noen som har noen som har noen tips?

Har prøvd og illustrere det med bilde

7

Kanskje noen som vet hvordan disse motoren er styrt? Er disse helt mekaniske, eller kan det være noe elektronikk som styrer bevegelsene.

Blir veldig glad for tips og svar.

Har også problem med den venstre lyktviskeren. Den stopper veldig ofte på feil sted. Enkelte ganger stopper den slik den skal, men sjelden.

7[ATTACH]21514[/ATTACH]

post-61791-13804853158676_thumb.jpg

post-61791-13804853161321_thumb.jpg

Endret av MercedesMD
Nytt bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det sitter tannhjul og noe greier inni den "klumpen" som viskerarmen henger på. Det er denne mekanikken som sørger for at viskeren går inn og ut for å dekke hele ruta. Inni her tørker det ut etter noen år, så da må man demontere og smøre opp. I enkelte tilfeller har det gått så langt at mekanismen er utslitt, da må den byttes. Gode guider for dette fins på nettet, husker ikke hvor men jeg fant det på google.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider