Gå til innhold

Effektanlegg eller endestuss?

Ranger emnet


Daniel 88

Anbefalte innlegg

Hei..

Bilen trenger noen penere endestusser. Det er en Passat 1,9tdi 4motion som orginalt har en utblås på hver side. Kunne også tenkt meg litt fyldigere eksos lyd. Så jeg lurer på om noen har noe formeninger om hvordan det ville blitt om jeg fjerna begge bakpotter å satt på noen finere endestusser? Vil det påvirke motor negativ i forhold til motstand? Det er en til lyddemper lengere fremme som jeg lar stå på.

 

MVH

Daniel

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentli bare ute etter utseende og litt grovere lyd.. Må bare vite om motor/turbo kan ta noen form for skade av å fjerne 2/3 av lyddempere?:)

Pkk fikser jeg når den tid kommer..

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha grommere lyd, så bygger du om eksosen ifra orginalt til 2,5 eller 3 tom helt ifra turboen uten dempere. også bare slå ut innmaten i katalisatoren (går ikke på alle biler pga det kan bli turbulens i katalysator og derme øke motstand for eksosen, da heller kjøpe en sports katalysator). da vil du få en veldig tøff turbolyd. lyden minner litt om en veldig grom traktor som drar tungt.

Har en kamerat som har gjort akk dette på en lignende bil. hører turboen gått på lavt turtall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har fjernet alt på en MB c200 cdi, å der blei det rå lyd me mye turbo lyd :)

Men hadde ikke tenkt på så mye arbeid. Tenkte bare å kappe av begge bakpottene å sette på rør bak til hekken å sette på noen endestusser. Trur ikke jeg har kat på biln. Men det sitter 3 lyddempere på den, så jeg hadde håpa på en grei lyd med å fjerne to av dem. Å etterhvert sette på åpent luftfilter.

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.. Ja d blir ikke billige å bytte de ett par ganger i året. Men vil nåkk tru man kommer seg unna det med ett kvalitetsfilter. Ikke bare hive på ett K&N filter til 249,- . Piper cross å green filter leverer vist gode filtere. K&N å for den del.. Så må man være påpasselig at man vedlikeholder filtere..

 

Men da er vi enige om at d ikke vil være noe skadelig for motor/turbo vis jeg fjerner de to bakpottene?:) da får jeg vel bare sette i gang :)

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår