Gå til innhold

Hvor mye bensin bruker din Primera?

Mew

Anbefalte innlegg

Min bruker også kriminelt mye bensin!

Jeg fylte tanken kvelden før jeg dro på treffet på gardermoen forrige fredag, og når jeg var hjemme igjen var den tom!

Da hadde jeg kun kjørt frem og tilbake til jobben (ca 8 km totalt) og tur-retur gardermoen (ca 35 mil til sammen.)

Kjørte ikke akkurat i "stabil" fart (det kan Primera bekrefte) :), men allikevel er det alt for mye!

Min har fulgt alle servicer hos merkeverktsed (gått snaut 160.000 nå.)

Btw, p10turbo, hvor mange gamp har du under panseret ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei du kjørte ikke stabilt hjem fra Gardemoen powerforce :P Fylt halv full tank i går, å kjørte på kvart tank tur/retur Sandfjord, men når jeg kom hjem gikk den siste kavrte tanken på et blunk. Så den bensin måleren er ikke helt stabil. (btw. råna mye i sandefjord for å se etter deg powerforce :P) Nå går bilen min på rundt 1.0 l. på blanda kjøring, før service gikk den på 1.4 l.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger også på ca 0,7, kjører E6 mellom Oslo-Eidsvoll daglig..Bare motorvei, men endel køkjøring..Tror faktisk at den gamle bluebirden brukte mindre, var faktisk nede i 0,6 med piggfrie dekk og henger fra Bergen en vår..Kjører nesten 40 mil til halv tank, deretter er det 20 ned til det røde feltet..Men har aldri kjørt den så langt at bensinlampa lyser, noen som vet hvor mye som er igjen da?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Nei du kjørte ikke stabilt hjem fra Gardemoen powerforce :P Fylt halv full tank i går, å kjørte på kvart tank tur/retur Sandfjord, men når jeg kom hjem gikk den siste kavrte tanken på et blunk. Så den bensin måleren er ikke helt stabil. (btw. råna mye i sandefjord for å se etter deg powerforce :P) Nå går bilen min på rundt 1.0 l. på blanda kjøring, før service gikk den på 1.4 l.

Hmm.. vurderer å ta den inn til 160' service. Får se.

Råna i sandefjord? Samme kvelden eller nå i senere tid? Si ifra neste gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt så kan bensinforbruket skyte i været om bankesensoren er gåen. Aldri opplevd dette selv, men har hørt det fra et par andre Primera-eiere.

Annet enn det, så bruker min 2.0 LX '92 med den fordømte monopointen en hel del bensin ved litt aktiv kjøring..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...