Gå til innhold

Rimelig vask i Oslo

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

Har aldri vaska bilen børsteløst selv, men jeg har sett mange biler som har blitt vaska slik, og har bare en ting å si om det jeg har sett:

Rene R*VVA :mad: Bilen blir jo ikke ren engang. Lureri og flåeri. Nei - takke seg til børstevask med tekstilfiller dersom man skal ta det i automat.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

Har aldri vaska bilen børsteløst selv, men jeg har sett mange biler som har blitt vaska slik, og har bare en ting å si om det jeg har sett:

Rene R*VVA :mad: Bilen blir jo ikke ren engang. Lureri og flåeri. Nei - takke seg til børstevask med tekstilfiller dersom man skal ta det i automat.

Da har du vært borti dårlig maskiner trur jeg.. eller.. de bila du har sett har vært det.. på gamlejobben hadde vi børsteløs.. opplevde kun 3 gange på 2 år at bil ikke ble skikkelig ren.. hvorav den ene var en svart bil som ikke var blitt vaska på 3 år.. denne fikk naturlig nok noen sjolder.. selv på toppvask..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

Da har du vært borti dårlig maskiner trur jeg.. eller.. de bila du har sett har vært det.. på gamlejobben hadde vi børsteløs.. opplevde kun 3 gange på 2 år at bil ikke ble skikkelig ren.. hvorav den ene var en svart bil som ikke var blitt vaska på 3 år.. denne fikk naturlig nok noen sjolder.. selv på toppvask..

Neste gang du har vasket bilen din i børsteløsen foreslår jeg at du tar et hvitt papirtørk og tørker av bilen din......se på papiret...

Den børsteløse vasken fjerner den værste møkka, men det blir liggende igjen et fettete lag med fin skitt som du nesten ikke ser -til du vasker bilen med svamp.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant.. men slik er det med sjølvask også.. såfremt du ikke bruker svamp.. men bilen ser ren ut.. men egentlig er jo ikke de selvvaskeplassene no særlig heller.. om dem ikke er innendørs.. og det bør helst være en vanlig vannslange i tillegg.. slik at man kan få skylt bilen skikkelig..

men om man har valget mellom å få bilen til å se ren ut etter børstevask og børsteløs ville jeg helt klart valgt det siste.. men jeg vasker uansett ikke fine biler i maskin..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest www.vwbus.no

For at bilen skal bli 100% ren må en fysisk være nær den, f.eks svamp eller børster.

Et gått råd fra en som jobber med å levere kjemi til bilvaskemaskiner: vask 3-5 ganger børsteløst og så en med børster, helst da av den nye typen da de er mere skånsome.

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett har ikke alle vært på kun en stasjon da, bare for å informere om det. Det er for enkelt å avskrive det som at det kun er dårlige maskiner. Jeg tror heller det ligger sannheten nærmere at det er enkelte maskiner som er bedre enn andre, og at de fleste jevnt over er dårlige. Men helt bra kan det aldri bli med børsteløs vask, da skal du vaske bilen din sykelig ofte. Fint om det er noen som er fornøyde, men for å si det slik:

Det blir en kald dag i h*lvete før jeg vasker bilen børsteløst :)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selvvasken som ligger på Nesbru v/Motor Forum er bra og billig. Det rekker mer en nok med 20 kr. Det eneste som er kjedelig er at det ikke er lov å bruke svamp der, men vis det ikke er kø der er det vel ingen som vil reagere.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider