Chisse Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Heisann, var ute å kjørte idag, plutselig ble bremsepedalen hardere og hardere, til slutt måtte jeg så og si STÅ på bremsen før den skulle bremse ned. Bremseveske-nivået er fint, bremse klosser/skiver er fine, men jeg har en lekasje på den slangen som går ifra en rund boks ved torpedoveggen (ved siden av bremseveske beholderen) og in på motorblokken. Motoren går delvis fint. Noen som veit hva dette kan være for noe? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 (endret) Grunnen til dette er at bremsekraftforsterkeren er ute av funksjon. Dette skyldes at den ikke får vakuum fra innsuget så lenge det er lekkasje i slangen dit. Fiks lekkasjen og problemet er borte. Motor vil også suge falskluft når det er hull i denne slangen. Den "runde boksen" er bremsekraftforsterkeren, også kalt hydrovac. Endret Mars 1, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chisse Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Okei, skal gjøre det :) Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 på min bil er det sånn at når bilen står å går på tomgang og jeg bremsa mange ganger på bså synker turtallet og det hender noen ganger at bilen dør er vel ikke normalt at turtallen skal synke ved å bremse på tomgang ? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Det er helt normalt, og grunnen er at du skaper en forskjell i motorvakuumet som motorstyringa beregner bensinmengde og kanskje til og med tenningstidspunkt ut fra, dette er ikke noe problem under normal kjøring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mercedes-Benz190E Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Vakum slange koster 10,-kr for en meter hos Bilxtra =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 10,- for de tykke slangene (til bremsekraftforsterkeren)? Denne er normalt i hardplast for å ikke kollapse av vakuumet. En ny original på Møller koster MYE. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg