Gå til innhold

402m/201m snakk (splittet tråd)

Ranger emnet


TETVTEC

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by T/A 455

Vill gjerne se B16A motoren på 1,6 bars ladetrykk 7000rpm og 98oktan :D lol lol

 

Heisann...

 

Vi får se da vet du.....

med 9000rpm!!!!/1.6bars ladetrykk.. så går nok den bilen fort ja...

(yter nok ikke maks før langt over 7000 på en B16...!)

 

eks:

(1.6L B16A2... 13psi... 420whp!(ca. 500hp@flywheel.. Full Race stg.3)

Jeg bygger for ca 15-18psi.. i første omgang....!!

 

En til:

2000 Civic Si Turbo 1.7liter B16A

616.7whp @9400rpm/374.3 ft-lb torque...28psi.. More in it!

11.2@132mph.... Better times to come with more seat time!

 

Jeg bygger for ca 15-18psi.. i første omgang....!!

 

Imellomtiden kan du kose deg med denne:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=34927

 

Hey då....

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle ta deg tid til å lese posten. Har da virkelig aldri benektet at det finnes utrolig raske VTEC maskiner. Men de kjører ikke på 98 oktan bensin.

 

Å uansett kommer man ikke unna at store V8ere vinner tilslutt. Blir en kald dag i hælvete før noen Honda motor blir tidenes raskeste på kvartmila. Dette er forbeholdt ekstremt store V8ere.

 

Synes uansett det er morsomt at alt jeg trenger å gjøre med min motor for å slå den værste VTECen i Norge er å bytte ut mine smidde høycompstempel med noen flate vanlige stempel og sette på noen form for overlading. Eller for den saks skyld bare mate på med lystgass. Viser bare at våre gammel støtstangs maskiner uten data dupediter er best.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

 

hehe.. no substitute for Cubic inches ey...!!

Well.... noen liker dattra..noen liker mora....

 

Er heldigvis ikke alle som liker d samma.....

 

J liker små firere...men masser av gamp...!! :D

 

og ja.. de kjører sikkert ikke med 98 octane... (93ron!?)

 

Skal jo værra meget dust, hvis man ikke skjønner at en 1.6L ikke klarer å ta en 7-8liters V8 med presse da..... turbo eller ikke..

 

Peace bro.....

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker firere jeg også. Må si at det var veldig behagelig få Peugeoten etter 3 år med Trans Am som sommer og vinterbil. Veldig mye behageligere med 0,56 på mila enn 1,5 liter. Kan kjøre hvor man vill uten å måtte planlegge kjøringen etter hvor bensinstasjonene er lol. Alt til sitt formål sier nå jeg.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Synes uansett det er morsomt at alt jeg trenger å gjøre med min motor for å slå den værste VTECen i Norge er å bytte ut mine smidde høycompstempel med noen flate vanlige stempel og sette på noen form for overlading. Eller for den saks skyld bare mate på med lystgass. Viser bare at våre gammel støtstangs maskiner uten data dupediter er best.

 

Beklager, men du er dum.

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Civic som kjørte 7.xx sek på 402m i USA for en mnd tids siden. FWD som flytter seg det hehe

 

men du vet at det du sier T/A 455 ikke stemmer vel.. du er vel ikke så dum og naiv??

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å legge ut en link til en VTEC bil som har over 700hk. Tviler sterkt på at det finnes her i NORGE. At det finnes ikke amerikanske biler som er mye raskere enn min bil (m lystgass/overlading) her i Norge er jeg helt sikker på, men VTEC tviler jeg sterkt på. Har selv sett dynoer av VTECer i USA med godt over 700hk, men ikke i Norge.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 years later...

Dette er jo en gammel tråd.. men virker som det ikke er noen som vil ha tider på bilene sine her i norge lenger!?!? stillte på begge right on treffene med min i år.. og var vel kun 1 annen bil en de standard amcarene som kjører drag..

hvorfor er det ikke neon som stiller med gatebilene sine? tør ikke og få tid på bilen? redd for at antatt hk som folk sier de har ikke helt stemmer med virkligheten!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en Civic som kjørte 7.xx sek på 402m i USA for en mnd tids siden. FWD som flytter seg det hehe

 

men du vet at det du sier T/A 455 ikke stemmer vel.. du er vel ikke så dum og naiv??

 

De som kjører 7,xx med en civic eller noe annet framhjulstrekk greier, gjør det KUN av prinsipp.

Hadde de brukt like mye penger på en ordentlig racebil, vedder jeg på at de hadde kjørt ATSKILDIG fortere!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
De som kjører 7,xx med en civic eller noe annet framhjulstrekk greier, gjør det KUN av prinsipp.

Hadde de brukt like mye penger på en ordentlig racebil, vedder jeg på at de hadde kjørt ATSKILDIG fortere!

 

Ja, det har du nok helt rett i. Er ikke noe tvil om at RWD er bedre egnet i dragrace, men heldighvis er det noen som vill forbedre FWD bilene, selv om de aldri vill bli like rask som RWD bilene.

 

Det er vell utfordringen de fleste jakter etter, og det like stor utfordring å pushe grensen på en fwd som det er på RWD, selv om det går litt saktere med FWD.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår