G60Turbo Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 Jeg stiller med fwd og 8 ventiler, T3/T4 turbo osv... Klarer jeg en 13 er jeg storfornøyd :) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Mai 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2004 T/A: så sant så sant. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by T/A 455 Vill gjerne se B16A motoren på 1,6 bars ladetrykk 7000rpm og 98oktan :D lol lol Heisann... Vi får se da vet du..... med 9000rpm!!!!/1.6bars ladetrykk.. så går nok den bilen fort ja... (yter nok ikke maks før langt over 7000 på en B16...!) eks: (1.6L B16A2... 13psi... 420whp!(ca. 500hp@flywheel.. Full Race stg.3) Jeg bygger for ca 15-18psi.. i første omgang....!! En til: 2000 Civic Si Turbo 1.7liter B16A 616.7whp @9400rpm/374.3 ft-lb torque...28psi.. More in it! 11.2@132mph.... Better times to come with more seat time! Jeg bygger for ca 15-18psi.. i første omgang....!! Imellomtiden kan du kose deg med denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=34927 Hey då.... Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Kanskje du skulle ta deg tid til å lese posten. Har da virkelig aldri benektet at det finnes utrolig raske VTEC maskiner. Men de kjører ikke på 98 oktan bensin. Å uansett kommer man ikke unna at store V8ere vinner tilslutt. Blir en kald dag i hælvete før noen Honda motor blir tidenes raskeste på kvartmila. Dette er forbeholdt ekstremt store V8ere. Synes uansett det er morsomt at alt jeg trenger å gjøre med min motor for å slå den værste VTECen i Norge er å bytte ut mine smidde høycompstempel med noen flate vanlige stempel og sette på noen form for overlading. Eller for den saks skyld bare mate på med lystgass. Viser bare at våre gammel støtstangs maskiner uten data dupediter er best. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 heisann... hehe.. no substitute for Cubic inches ey...!! Well.... noen liker dattra..noen liker mora.... Er heldigvis ikke alle som liker d samma..... J liker små firere...men masser av gamp...!! :D og ja.. de kjører sikkert ikke med 98 octane... (93ron!?) Skal jo værra meget dust, hvis man ikke skjønner at en 1.6L ikke klarer å ta en 7-8liters V8 med presse da..... turbo eller ikke.. Peace bro..... Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Liker firere jeg også. Må si at det var veldig behagelig få Peugeoten etter 3 år med Trans Am som sommer og vinterbil. Veldig mye behageligere med 0,56 på mila enn 1,5 liter. Kan kjøre hvor man vill uten å måtte planlegge kjøringen etter hvor bensinstasjonene er lol. Alt til sitt formål sier nå jeg. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hondakar Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by T/A 455 Synes uansett det er morsomt at alt jeg trenger å gjøre med min motor for å slå den værste VTECen i Norge er å bytte ut mine smidde høycompstempel med noen flate vanlige stempel og sette på noen form for overlading. Eller for den saks skyld bare mate på med lystgass. Viser bare at våre gammel støtstangs maskiner uten data dupediter er best. Beklager, men du er dum. Siter '98 Integra Type-R '99 Wagon-R+ '84 Tempo PanteR ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Det var en Civic som kjørte 7.xx sek på 402m i USA for en mnd tids siden. FWD som flytter seg det hehe men du vet at det du sier T/A 455 ikke stemmer vel.. du er vel ikke så dum og naiv?? Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Det er bare å legge ut en link til en VTEC bil som har over 700hk. Tviler sterkt på at det finnes her i NORGE. At det finnes ikke amerikanske biler som er mye raskere enn min bil (m lystgass/overlading) her i Norge er jeg helt sikker på, men VTEC tviler jeg sterkt på. Har selv sett dynoer av VTECer i USA med godt over 700hk, men ikke i Norge. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Er bare litt nysgjerrig her. Hvordan ville en Golf IV GTI klart seg? Orginal... Bare lurer :) Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Gammel tråd, men hadde vært gøy og høre hvordan det ligger ann med de to hovedpersonene her? Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeper Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Dette er jo en gammel tråd.. men virker som det ikke er noen som vil ha tider på bilene sine her i norge lenger!?!? stillte på begge right on treffene med min i år.. og var vel kun 1 annen bil en de standard amcarene som kjører drag.. hvorfor er det ikke neon som stiller med gatebilene sine? tør ikke og få tid på bilen? redd for at antatt hk som folk sier de har ikke helt stemmer med virkligheten!?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 Det var en Civic som kjørte 7.xx sek på 402m i USA for en mnd tids siden. FWD som flytter seg det hehe men du vet at det du sier T/A 455 ikke stemmer vel.. du er vel ikke så dum og naiv?? De som kjører 7,xx med en civic eller noe annet framhjulstrekk greier, gjør det KUN av prinsipp. Hadde de brukt like mye penger på en ordentlig racebil, vedder jeg på at de hadde kjørt ATSKILDIG fortere! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 De som kjører 7,xx med en civic eller noe annet framhjulstrekk greier, gjør det KUN av prinsipp.Hadde de brukt like mye penger på en ordentlig racebil, vedder jeg på at de hadde kjørt ATSKILDIG fortere! Tør vedde på at de ikke ville klart det med en 1.9liters motor. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cRxXx Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 De som kjører 7,xx med en civic eller noe annet framhjulstrekk greier, gjør det KUN av prinsipp.Hadde de brukt like mye penger på en ordentlig racebil, vedder jeg på at de hadde kjørt ATSKILDIG fortere! Ja, det har du nok helt rett i. Er ikke noe tvil om at RWD er bedre egnet i dragrace, men heldighvis er det noen som vill forbedre FWD bilene, selv om de aldri vill bli like rask som RWD bilene. Det er vell utfordringen de fleste jakter etter, og det like stor utfordring å pushe grensen på en fwd som det er på RWD, selv om det går litt saktere med FWD. Siter Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!! Karl Kristian Nyborg Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med := Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.