Gå til innhold

mistet bremsene i sted..

Ranger emnet

Turboboy

Anbefalte innlegg

eg var ute å kjørte i sted så skulle eg bremse ned på en flate for eg skulle ut å pisse ;) hehe.. men når eg brukte bremsepedalen så gikk pedalen rett i gulvet... eg var "uæææææ" hehe.. men fikk bremsa ned liksom..

noen ide om hva som kan har skjedd?? skal det ikke være 2 slike bremsesystemer? hvis den ene ryker så skal eg fremdeles ha bremser eller noe..?

har en 92 mod lancer..

takk på forhånd

is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde du bremsa jævli mye på forhånd?

Hvis bremsene går varme kan du miste bremseeffekten helt, og da hjelper det ikke om du har 2 eller 10-krets system..

Har vært ute for det flere ganger.. Det er ikke annet å gjøre enn å stoppe og la bremsene kjøle seg ned..

Hvis du derimot har en lekkasje av bremsevæske et eller annet sted, så burde du se det minke på beholderen i motorrommet.

Det må du i såfall bli skitten på fingerene for å fikse ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. skal være 2-krets system.. men det betyr ikke at du har like gode bremser uansett.. om du mister den ene kretsen, så må du trykke pedalen lenger inn for å få det til å ta.. og har du en lekkasje, må du fikse den og lufte bremsene før de tar som de skal igjen.. som regel en grei jobb, hvis det ikke er bremserøra dine som lekker.. dem kan være rusta godt fast noen ganger.. ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet virker 2-kretsen slik at du har "dobbelt" sett med bremserør. I tilfelle ett rør et sted blir lekk eller ryker har du alltid 2 foran og ett bak. Normalen er krets 1 på begge foran + v.bak og krets 2 er begge foran + h.bak.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute for det samme, da røyk ene bremseslangen mellom bremserøret og kalippern, høyre side fremme.. Det er igrunn ganske intressant å bremse ned fra ca 90km/t til 20km/t for å klare en 90graders sving kun på et dårlig brekk... Og etterpå kjøre 7 mil hjem på svingete vei.

Men det jeg skal frem til er at selv om du har to-krets system så hjelper ikke det så mye hvis du har lekkasje i en av bremseslangene fremme... Bilen ble helt fin igjen etter å ha bytta bremseslangen og lufta systemet, bortsett fra at jeg hadde bremsevæske bortover hele siden på en hvit bil.

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system...

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har luft i bremsesystemet ditt, ikke kjør en meter med luft i systemet..Luft bremsene dine med en gang!..

Har selv opplevd det samme som deg, borsett fra at dette var i ca 7 km med 10% hellning. bremset veldig mye for det er masse svinger, bremsene ble vel litt ekstra belastet pluss at jeg hadde luft i systemet..jøævlig skummelt var det i allefall..blei håndbrekket resten av den turen i allefall.!!

nb, bilen jeg kjørte var en gammel ford minilastebil fra 1974 eller no..hehehe..

Age matters!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider