Gå til innhold

mistet bremsene i sted..

Ranger emnet


Turboboy

Anbefalte innlegg

Originally posted by ThaBoZZ

På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system...

 

golf 2 har tokrets bremesystem. bare se på hvordan det er koblet.

 

på hovedsylinderen er det 4 uttak 2 fremme og to bak

på den fremme så er det koblet 1 framhjul og et bakhjul

likeens på den bakre. hvis du har disekrert en hovedsylinder så hadde du sett 2 stempel på linje med enge tilførsler av bremseveske. men du har rett i det du sier at du mister bremseveska hvis du tråkker på pedalen noen ganger, men du har fremdeles bremser på 2 hjul.

 

 

 

(hadde problemer med hovedsylinderen på golfen når jeg skulle bytte til større 23,4mm mot originalt 19, ellerno, men den framste delen av systemet funket ikke. den ville ikke trekke ny veske inn i stemplet så den vesken som stod i rørene ble bare dratt frem og tilbake. Så nå er det en 20mm som står på. = lang pedalvandring)

ps. har g60 calippere

 

 

edit: har lagt inn bilde som viser de to inntakene til bremseveska (de to "pluggene" under bremseveske koppen9

IMAG0004.JPG

 

Beklager størrelsen

 

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ThaBoZZ

På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system...

 

derfor er det påbudt med håndbrekk/fotbrekk...

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

 

golf 2 har tokrets bremesystem. bare se på hvordan det er koblet.

 

på hovedsylinderen er det 4 uttak 2 fremme og to bak

på den fremme så er det koblet 1 framhjul og et bakhjul

likeens på den bakre. hvis du har disekrert en hovedsylinder så hadde du sett 2 stempel på linje med enge tilførsler av bremseveske. men du har rett i det du sier at du mister bremseveska hvis du tråkker på pedalen noen ganger, men du har fremdeles bremser på 2 hjul.

 

 

 

(hadde problemer med hovedsylinderen på golfen når jeg skulle bytte til større 23,4mm mot originalt 19, ellerno, men den framste delen av systemet funket ikke. den ville ikke trekke ny veske inn i stemplet så den vesken som stod i rørene ble bare dratt frem og tilbake. Så nå er det en 20mm som står på. = lang pedalvandring)

ps. har g60 calippere

 

 

edit: har lagt inn bilde som viser de to inntakene til bremseveska (de to "pluggene" under bremseveske koppen9

IMAG0004.JPG

 

Beklager størrelsen

 

-frode

 

Dette kan ikke stemme for det bakerste bremserøret mitt sprakk ( det som går fra bærearmen til trommelen. Det tok ikke mangene meterne før det var tomt for bremseveske og da hadde ikkke bremser I DET HELE TATT. Det var bare et rør som var sprekkt.

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme tidligere i vinter. Fikk noe som slo opp i undersiden av bilen og ødela ett av bremserørene. Det gikk greit å bremse et par ganger etter det, men pedalen gikk bare lenger og lenger inn for hver gang. Til slutt hadde jeg ikke bremser i det hele tatt.

 

Grunnen var at det lakk ut væske gjennom det røret som var lekk, og til slutt var det for lite bremsevæske i systemet totalt sett. Jeg spurte på verkstedet hvorfor bremsene var sånn når bilen hadde 2 krets system. De forklarte at poenget med 2 kretssytemet var at man skulle kunne få stoppet bilen selv om en krets var lekk, men man måtte overhodet ikke kjøre med bilen i den tilstanden. Et par nedbremsinger var max av det man kunne vente seg da.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Vakum slangen til Bremsekraft forsterkeren?

 

Denne løsnet på pappa sin 240 i en bratt nedoverbakke med henger på slep.. og i bunnen ventet en 90graders sving med elv på andre siden å isglatt vei...

 

Det var..ikke morro.. Har aldri presset så hard på bremsa før og pressa den i gir for å bruke motor motstand osv.. det gikk akkurat siden det ikke kom andre biler i møte.. Bil og henger på tværs igjennom svingen..

 

Ikke morro å slenge med 240 å henger.. uten brems..

 

Menmen, nå kan man jo se tilbake å flire av det.. hehh :D

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Opplevde det samme tidligere i vinter. Fikk noe som slo opp i undersiden av bilen og ødela ett av bremserørene. Det gikk greit å bremse et par ganger etter det, men pedalen gikk bare lenger og lenger inn for hver gang. Til slutt hadde jeg ikke bremser i det hele tatt.

 

Grunnen var at det lakk ut væske gjennom det røret som var lekk, og til slutt var det for lite bremsevæske i systemet totalt sett. Jeg spurte på verkstedet hvorfor bremsene var sånn når bilen hadde 2 krets system. De forklarte at poenget med 2 kretssytemet var at man skulle kunne få stoppet bilen selv om en krets var lekk, men man måtte overhodet ikke kjøre med bilen i den tilstanden. Et par nedbremsinger var max av det man kunne vente seg da.

 

akkuratt det jeg også erfarte, røret bak sprakk, det var festelig inn mot aker brygge avkjøringen med 5 i bilen ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene mine røyk på vei til rudskogen fra stavanger med en gammel 190E. Grimstad ganske nøyaktig. slangen røyk ved høyrebakhjul og så og si all bremse effekt forsvant. 40 mil hjemmenfra kl 20.00 på en fredag. Festlig... Men naf kom til stedet å ordna opp, stengte igjen slangen som gikk bak til bakbremsene slik jeg hadde kun bremser foran. Snakk om vinglete bil :)) Bedre ble det ikke på veien hjem med 897918273 øl å colabokser baki. Og i og med at jeg bare skulle presse bremsevekske til 2 calippere ble bremsepedalen følsom som bare juling. Hadde firkanta framdekk når jeg kom hjem.. Men som man sier kan ikke annet enn å le av det i etterkant. Forsvidt var dette dråpen som fikk begeret til å renne over , og jeg solgte bilen kort tid etter jeg kom hjem.. gode gamle 190e'n min.. :\

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 krets bremser har vært et krav i norge fra 1971. Men de fleste biler fikk det før det, feks Cadillac i 1962 og alle de andre amerikanske fra 1967.

Det vanligste er inndeling mellom forhjul og bakhjul, men noen har triangeldelt (feks Volvo med begge foran og et hjul bak)og noen har fullt dobbelt anlegg på alle fire hjul (Rolls Royce).

Dersom den bakerste kretsen faller ut pga lekkasje går det som regel utmerket og bremse bilen. Litt lavere pedal blir det og varsellampen for kretsfeil tennes. (Ofte samme lampen som til håndbremsvarsleren).Hvis kretsen foran tar kveld får man dog ofte problemer, spes på en bil med skiver foran og trommler bak.Da er det ikke uvanlig at bremsene omtrent forsvinner helt.

Men etter Vegtrafikkloven har man lov å kjøre en bil til nærmeste verksted med en krets ute av funksjon.

Er det bremseservoen eller slangen til den som er gåen får du ikke lav pedal og motoren vil gå stygt/omtrent stoppe.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vakumslangen ryker mister du bare bremsekraft forsterkeren, den som hjelper og forbedrer trykket fra pedalen. slik at du ikke trenger og stå på pedalen for å komme fra 100 til 90.

 

det er selvfølgelig 2 krets på golfen. men den kan jo lekke andersteder enn bare i kretsene. sylinderen kan jo være defekt.

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår