jospen Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 hei godt folk. jeg har en 4 kannals førrsterker med 500 w per utgang. så har jeg enn 12 toms sub med dobbel spole. jeg hadde tenkt til og brokoble 2 og 2 utgangende så koble hver sin brokoblete ut gangspolene, siden jeg har 4 uttak på sub'en. så altså gjør jeg om en 4 kannals til en monoblock er dette sunt eller mulig i det hele tatt? var litt vanskelig og forklare men håper dere forstår det jeg har skrevet;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Er vell vanlig at ein kan brokoble ein 4 kanals forsterker til ein 2 kanals... Men sjekk brosjyre om dette er mulig (står ofte på forsterkeren mellom dei to som kan brukoblest og (bridge)) ;) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jospen Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 men tekte og brokoble utgangene slik jeg gjorde en 4 kanals om til 2 kanals og bruke begge disse 2 utgange til samme sub'en som har dobbel spole og 4 utganger på suben, slik jeg kjører 2000 w på sub'en istede for 500-1000w ;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 det går, så lenge det er lowpassfilter på begge bro kanalene... har ikkje sett det på ein forsterker endå... men vist den har det, og kan brokoblest til 2 kanaler er det bare å gi gass ;) husk å justere begge kanaler likt så ikkje magnetene drar feil og dermed skader subben =) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jospen Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 suuuupert;¤ har denne forsterkeren, noe jalla skit jeg fikk for en billig penge;D http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=13284 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Kva slags sub skal du tilkoble? Forsterkeren skal ikkje lastes lågare enn 2 ohm (4 ohm brukobla) Forsterkeren er på 4x200w. (men eg tviler sterkt på at dette stemmer) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 På subwoofere bruker vi monoblokk. Og den forsterkern din, den gir nok 100W i hver kanal om du er heldig. Bare Donald-Watt du får fra BOSS desverre. HVIS forsterkern din tåler det, så kan du brokoble den. FÅ forsterkere brokobler lavere enn 2Ohm, og det pleier å være vanlig å brokoble 4ohm, så ha det i bakhodet. Det står sikkert på høyttalerutgangene om den kan brokobles eller ikke. Se etter et sted det står "bridge". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Om spolene er på 4ohm hver seg, kan du brokoble 2 og 2 kanaler på forsterkeren og la dem drive hver sin spole (dette gjør ikke forsterkeren til en monoblokk, men en kvasi-dobbel-mono-stereoforsterker. Eller noe lignenden. Du må/bør være ille pinlig nøyaktig med Level-kontrollen på hver brokobling så sub'ben får et mest mulig likt (volum)signal på hver spole dog, siden de jobber i et tvangsmessig tandem, og den Level'ingen er ikke helt enkelt å gjøre på feelingen... så det er ikke det helt optimale dette. Så ikke regn med noen bassmessige mirakler her. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg