Domin00 Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Etter at 190`n stod på bukker i verkstedet i litt under 1 mnd har den begynt å knirke noe grusomt ved kjøring på ujevn/humplete vei, særlig hvis det er 3-4 stk i bilen. Lyden kommer forfra. Stab.stag foringene er slitte, jeg spruta på en del olje på de for å sjekke om det var de som knirka, men lyden er der fortsatt. Så jeg mistenker demperne. Hva er symptomene på at demperne synger på siste verset? Er ingen lekasjer på dem i hvertfall. Er ikke sikker på når frontdemperne blei bytta sist men regner med at dette er en stund siden. Noen som har forslag til hvor lyden kommer ifra? Er 1 ting til jeg lurer på. Bilen går ikke helt jevnt på tomgang, den ligger på mellom 500-750rpm (går litt opp og ned) det smeller litt i potta på tomgang og ved litt pådrag. motoren går reint å fint når jeg kjører. Den rister også en del når den står å går på tomgang. Eksosanlegget er ikke helt 100% tett men det har vel ikke noe å gjøre med ujevn tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Vil tro nesten helt sikkert at det er opphengskulene dine foran som holder på å ta kvelden. disse er meget billigere å bytte før de detter av :P Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Hvis opphengskuler er det samme som bærekuler så har jeg akkurat bytta disse begge sider forran ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 det var igrunn det jeg tenkte på ja, men da er jo den feilen hvertfall eliminert:) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 er vel ikkje foringa i dempertårn framme då? Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Domin00 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 jeg har bytta: bærekuler, bærearmsforinger, foringene i dempertårna, styrestag begge sider. Den har akkurat vært på 4 hjulskontroll. Kan ikke skjønne at det kan være noe annet enn demperne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 Va da merkeligt, du klara vel ikkje og få lyden med og presse bilen ner då når den står i ro so du får vete nøyaktig kor lyden kjem ifrå. Sjøl om alt er bytta kan det ha vore gjort ein feil. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg