Gå til innhold

Forskjell - Forsterkere

Ranger emnet

TropicX

Anbefalte innlegg

Har kikka litt på noen forskjellige forsterkere. er endel forskjell. så lurer på hvilken dere ville kjøpt.

her er 2 eks:

PA forsterker:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=689

og

BM Forsterker:

http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=23#

Håper på svar!

- TropicX -

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planet Audio forsterkeren skal være bra iflg. de jeg kjenner som har den og for 2990,- så gjør du ett godt kjøp. Boschmann vet jeg ingenting om..

@lpher: Hva er en ekte 5 kanals forsterker som det står i teksten på PA forsterkeren ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan bm klarer å få gode ærlige 1500w igjennom 2x30 amp sikringer.. Fikk ikke opp bilde av pa sine tilkoblinger osv. så der så jeg ikke noe å gå ut i fra bortsett fra det som var skrevet da, og det kan man ofte ta med en klype salt og heller se på som ca. tall etter mine erfaringer.

Har ikke prøvd pa sine forsterkere men jeg har et frontsett i fra dem, og det spiller fletta av div rf osv. jeg har hørt på i samme prisklasse og over.

Designmessig syns jo jeg det er liten tvil da..:)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

Lurer litt på hvordan bm klarer å få gode ærlige 1500w igjennom 2x30 amp sikringer.. Fikk ikke opp bilde av pa sine tilkoblinger osv. så der så jeg ikke noe å gå ut i fra bortsett fra det som var skrevet da, og det kan man ofte ta med en klype salt og heller se på som ca. tall etter mine erfaringer.

Har ikke prøvd pa sine forsterkere men jeg har et frontsett i fra dem, og det spiller fletta av div rf osv. jeg har hørt på i samme prisklasse og over.

Designmessig syns jo jeg det er liten tvil da..:)

25V anlegg :)

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren til PA er helt klart en bra forsterker å siden den er på tilbud til 2990,- med 2000kr i avslag er det helt klart et bra valg. Men selvom PA forsterkeren er bra og jeg har hørt mye fint om den ville jeg gått for BM forsterkeren. Du får her en kraftigere forsterker for omtrent samme pris. Dessuten er sub-utgangen betydelig kraftigere. På PA forsterkeren har du kun 300w ut på sub-linjen og det kan bli i minste laget for mange bassere. Har en kompis som brukte den forsterkeren på sin bass, men når han isteden satte på 2stk monoblokker fikk han minst det dobbelte ut av bassen.

Konklusjon: Du får mer bilstereo for pengene i BM forsterkeren.

Tipper det vil komme masse klager og syting fra alle de som har "peiling" på bilstereo eller kun vil fremme sine egne merker. Men dere har ikke prøvd disse BM forsterkerene så dere har ikke noe hold i deres usakelige kommentarer. Det var dagens skjennepreken:D

- BMW 316i 1998modell...snart med M3-fanger med cuplipps og cupspoiler og nye 17" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PeXuS

Forsterkeren til PA er helt klart en bra forsterker å siden den er på tilbud til 2990,- med 2000kr i avslag er det helt klart et bra valg. Men selvom PA forsterkeren er bra og jeg har hørt mye fint om den ville jeg gått for BM forsterkeren. Du får her en kraftigere forsterker for omtrent samme pris. Dessuten er sub-utgangen betydelig kraftigere. På PA forsterkeren har du kun 300w ut på sub-linjen og det kan bli i minste laget for mange bassere. Har en kompis som brukte den forsterkeren på sin bass, men når han isteden satte på 2stk monoblokker fikk han minst det dobbelte ut av bassen.

Tipper det vil komme masse klager og syting fra alle de som har "peiling" på bilstereo eller kun vil fremme sine egne merker. Men dere har ikke prøvd disse BM forsterkerene så dere har ikke noe hold i deres usakelige kommentarer. Det var dagens skjennepreken:D

Nei men hvis du tenker litt logisk og litt lenger så tar du bm´s 2x30 amp sikringer, og får 60 amp, som du ganger med ca. 13 volt og da får du 780 watt, som du ganger med en virkningsgrad på ca. 60 % og ender opp med 468 ca. watt å dele på 5 kanaler..

Så ser jeg at bare sub utgangen er på 900 watt.. Hmm..

Må ha misforstått et eller annet noe grusomt jeg.:rolleyes:

Påstår ikke at jeg har noe veldig peiling men en god porsjon interesse så rette meg den som mener det bør gjøres.:)

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. På PA forsterkeren har du kun 300w ut på sub-linjen og det kan bli i minste laget for mange bassere. Har en kompis som brukte den forsterkeren på sin bass, men når han isteden satte på 2stk monoblokker fikk han minst det dobbelte ut av bassen.

Jøss... det var dagens overaskelse at han fikk mere ut av bassen sin når han brukte 2 monoblokker på bassen i stedetfor PA forsterkeren (Vet ikke om han da bare brukte sub kanalen på PA forsterkeren)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeXuS: Før du begynner å snakke om andre folks usakeligheter, bør du kanskje snu øya og kikke inn i ditt eget hue, og vurdere dine egne utsagn.

Hvor mange trykk hadde du på kalkulatoren, før du kom opp med dine eminente uttalelser...?

Noenganger lurer jeg på om enkelte er her kun for å provosere på seg andre... :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Jøss... det var dagens overaskelse at han fikk mere ut av bassen sin når han brukte 2 monoblokker på bassen i stedetfor PA forsterkeren (Vet ikke om han da bare brukte sub kanalen på PA forsterkeren)

Hehe...jaja...er noen slitere som ikke gir seg her. Husk at RF og de andre store også en gang var små og ukjente og fikk sikkert vel så mye pepper som dere gir BM nå.

Hva fremtiden bringer...det vet ingen...

Og jekk deg ned et par hakk da...det kler deg ikke å være så bøs på et forum på internett. Trodde du var en seriøs forhandler? Har aldri hørt noen seriøse forhandlere komme med slik drittslenging før jeg da men...

Lykke til...

- BMW 316i 1998modell...snart med M3-fanger med cuplipps og cupspoiler og nye 17" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jekk deg ned et par hakk da...det kler deg ikke å være så bøs på et forum på internett. Trodde du var en seriøs forhandler? Har aldri hørt noen seriøse forhandlere komme med slik drittslenging før jeg da men...

Lykke til...

Hvem sikter du til her ??? Meg.. siden det er meg du siterer i posten over ???

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for Planet Audio TT-5600:

RMS power (4 Ohm): 50 watt x 4 + 200 watt x 1

Boschmann Z-8188X:

4 Ohms Rms Output @ 0,035% T.H.D – 80W * 4CH + 200W

Er ikke mye forskjell på disse to men trur nok Planet Audio er den beste.. så er det jo 500kr forskjell også..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jaja...er noen slitere som ikke gir seg her. Husk at RF og de andre store også en gang var små og ukjente og fikk sikkert vel så mye pepper som dere gir BM nå.

Hva fremtiden bringer...det vet ingen...

Lykke til...

Ser du er ganske så ny her... Du har tydeligvis ikke lest mange av innleggene mine.

Det er svært sjelden jeg "slenger dritt" som du kaller det. Kommer oftest med så gode råd som jeg kan klare å stille opp med. Men når du begynner å hugge løs i vildens sky, må du også regne med at du får svar tilbake. Har faktisk ikke angrepet hverken deg eller andre, uten at jeg har fått meg et slag først.

Utrolig lite gjennomtenkt å komme med syrlig kritikk fordi jeg ikke er enig med andre. Og om jeg ikke skal kunne være uenig med andre, er det liten vits i å være på et slikt forum.

Kan en god del om bilstereo, men er langt ifra utlært... Innimellom kommer det innlegg her, som jeg kan ta til meg som god lærdom. Men dessværre kom ikke noen av dine dit.

Vi kan gjerne diskutere ting, men da synes jeg at du må kunne komme opp med noen gode forklaringer på ting, om du vil kunne tas seriøst på dine "saklige" komentarer.

Som det ble sagt i en post over her: "Merkelig at to stk monoblokker spiller bedre enn den forsterkeren"... (Sarkasme)

Når du sammenligner to forsterkere, kan du ikke si at den ene er bedre enn den andre, pga at to monoblokker (som ikke hadde noenting med den ene eller andre forsterkeren), spilte bedre enn den andre... Hold deg gjerne til saken.

Synes ikke det er noe morro å krige, bare fordi jeg ikke har så god tru på et merke som du har. Jeg er åpent for det meste, men jeg lar ikke en persons ord overbevise meg, bare fordi han mener ting er bra. En mening bør kunne bakkes opp med tester, eller resultater. Og jeg kan ikke si jeg har sett noen tester, eller resultater fra SQ eller dB-drag konkuranser, hvor BM har vært i toppen. Og når jeg kobler det sammen med den erfaringen jeg har med det merket, kan jeg ikke se hvordan jeg kan være "useriøs", og "slenger dritt"... Men jeg har sagt det tidligere... Kommer det gode testresultater, eller konkuranseresultater, skal jeg snu på meninga mi.

Nå føler jeg at jeg ikke gidder denne diskusjonen mer. Folk får gjøre som de vil. Jeg presser ikke folk til å kjøpe mine merker. Det har jeg heller ikke gjort i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider