P11GT Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Det er nettopp det om alle hestene er godkjent. Det er jo mulig å skrue ned trykket til det nesten ikke er noe effektøkning og få bilen godkjent med turbo for så og skrue det opp igjen. Har en misstanke om at det er det mange gjør:) men jeg vil ha det godkjent med dei hesten jeg kjører med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Om du skal godkjenne en bil nyere enn 1996 mod så må du ut med avgifter på effektøkningen :) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Ja jeg vet det, men det kommer på ca 10000kr med dei hestene jeg vil ha og det syntest jeg det er vert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Trodde det var ca 1000 kr hesten jeg..... Har du kun lyst på 10 hester? Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Nei jeg har lyst på mer en 10 hester ekstra,og det er ikke så dyrt som 1000kr hesten. Dei første 70hk tror jeg det er, er ikke så dyre men så blir det dyrere og dyrere til mer hester du vil ha. Tollvesnet har en kalkulator for dette på nettet, det var der jeg fant ut hvor mye det ville kosste:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 bortkastet å betale et eneste øre. Monter turbo, strup den og få det godkjennt med feks 158-160 hk i vognkortet (ingen avgift) så skru opp trykket. Ingen kan bevise noe da Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Det er jo en måte å gjøre det på, men jeg må betale avgifter for hver hest jeg øker siden bilen er nyere enn 95mod (hvertfall sånn som jeg har forstått det). Men jeg kan øke effekten med 11% uten å gjøre noe med oppheng og bremser, så jeg skulle nokk fått det godkjent med 160hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhipeOut Skrevet Juni 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2005 Du kan øke med noen prosent hk. Tollvesenet har ikke mannskap til å sjekke slike ting, derfor sier Biltilsynet at du kan øke med 10-15%. Husker ikke helt. Hvis du skal over dette, så må du betale toll på det hvis bilen er registrert etter 01.01.1996. Det går kanskje å godkjenne det på 160hk hvis du bygger på den motoren du har, men hvis du skal bytte til f.eks. SR20DET, så er du nødt til å godkjenne den på de antall hestene motoren har i den bilen den kommer fra. Det har jeg fått melding om.. Hmmm.. Var ikke aktuelt med noen nedtrimmet sak... Siter 1988 Toyota Celica 2.0 GT ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R) x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Må få inn disse opplysningene: p12 ??????? 140 hk - 192 nm p11 SR20De 130 hk - 181 nm p10 SR20DE 150 hk - 181 nm p10 SR20De 125 hk - 170 nm Noen som kan klare å spore opp SR20DE, SR20VE til P11, og til P11-144 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Må få inn disse opplysningene: p12 ??????? 140 hk - 192 nm p11 SD20De 130 hk - 181 nm p10 SD20DE 150 hk - 181 nm p10 SD20De 125 hk - 170 nm Noen som kan klare å spore opp SD20DE, SD20VE til P11, og til P11-144 ? i SR20DE til P11 er det 181nm....... men det er ikke like me dreiemoment i en sri å en Gt Så det så p12 ??????? 140 hk - 192 nm p11 SD20De 130 hk - 181 nm <--------- stemmer ikke p10 SD20DE 150 hk - 181 nm p10 SD20De 125 hk - 170 nm Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Tror jeg har fått skrevet inn det som er riktig nå. er ikke 140 hk motoren til 144 den samme som i P12? Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 i SR20DE til P11 er det 181nm....... men det er ikke like me dreiemoment i en sri å en Gt Så det så p12 ??????? 140 hk - 192 nm p11 SR20De 130 hk - 181 nm <--------- stemmer ikke p10 SR20DE 150 hk - 181 nm p10 SR20De 125 hk - 170 nm Jobber du hos Nissan? Trodde ikke du gjorde det. Gjør du? "p11 SR20De 130 hk - 181 nm" er det Nissan selv som sa da jeg ringte og spurte de. Hvis du vil debattere dette, så vis et bevis for at dette ikke stemmer. Jeg stoler mer på Nissan. "p10 SR20DE 150 hk - 181 nm" er det en annen her på forumet som sa. Dessuten, klarer du ikke se forskjellen på P11 SR20De og P10 SR20DE ?!!! Hvis du hadde lest posten min mer nøye, hadde du sett at det mangler nm data for P11 SR20DE. Og hvis du vil føye til at P11 SR20DE har 181 nm, så forventer jeg å få vite kilden, slik at jeg kan konfrontere dette med Nissan, eller at kilden din bør sjekke dette opp selv, etter som Nissan selv sa det var 181 nm på p11 SR20De. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Er det noe eg har gått glipp av? Eller har virkeligen bokstavene R og D byttet plass i alfabetet??? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Jeg ser det jeg og..hvorfor skriver alle SD20DE/e? Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 haha.. funny :) Hvor mye nm har min motor da? noen som finner ut det? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.