Gå til innhold

Teknisk spec på Primera


Fox

Anbefalte innlegg

Det er nettopp det om alle hestene er godkjent. Det er jo mulig å skrue ned trykket til det nesten ikke er noe effektøkning og få bilen godkjent med turbo for så og skrue det opp igjen. Har en misstanke om at det er det mange gjør:)

men jeg vil ha det godkjent med dei hesten jeg kjører med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du skal godkjenne en bil nyere enn 1996 mod så må du ut med avgifter på effektøkningen :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har lyst på mer en 10 hester ekstra,og det er ikke så dyrt som 1000kr hesten. Dei første 70hk tror jeg det er, er ikke så dyre men så blir det dyrere og dyrere til mer hester du vil ha. Tollvesnet har en kalkulator for dette på nettet, det var der jeg fant ut hvor mye det ville kosste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er jo en måte å gjøre det på, men jeg må betale avgifter for hver hest jeg øker siden bilen er nyere enn 95mod (hvertfall sånn som jeg har forstått det). Men jeg kan øke effekten med 11% uten å gjøre noe med oppheng og bremser, så jeg skulle nokk fått det godkjent med 160hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke med noen prosent hk. Tollvesenet har ikke mannskap til å sjekke slike ting, derfor sier Biltilsynet at du kan øke med 10-15%. Husker ikke helt.

 

Hvis du skal over dette, så må du betale toll på det hvis bilen er registrert etter 01.01.1996.

 

Det går kanskje å godkjenne det på 160hk hvis du bygger på den motoren du har, men hvis du skal bytte til f.eks. SR20DET, så er du nødt til å godkjenne den på de antall hestene motoren har i den bilen den kommer fra. Det har jeg fått melding om.. Hmmm.. Var ikke aktuelt med noen nedtrimmet sak...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Må få inn disse opplysningene:

 

p12 ??????? 140 hk - 192 nm

p11 SD20De 130 hk - 181 nm

p10 SD20DE 150 hk - 181 nm

p10 SD20De 125 hk - 170 nm

 

Noen som kan klare å spore opp SD20DE, SD20VE til P11, og til P11-144 ?

 

 

i SR20DE til P11 er det 181nm....... men det er ikke like me dreiemoment i en sri å en Gt Så det så

 

p12 ??????? 140 hk - 192 nm

p11 SD20De 130 hk - 181 nm <--------- stemmer ikke

p10 SD20DE 150 hk - 181 nm

p10 SD20De 125 hk - 170 nm

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått skrevet inn det som er riktig nå. er ikke 140 hk motoren til 144 den samme som i P12?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i SR20DE til P11 er det 181nm....... men det er ikke like me dreiemoment i en sri å en Gt Så det så

 

p12 ??????? 140 hk - 192 nm

p11 SR20De 130 hk - 181 nm <--------- stemmer ikke

p10 SR20DE 150 hk - 181 nm

p10 SR20De 125 hk - 170 nm

 

Jobber du hos Nissan? Trodde ikke du gjorde det. Gjør du? "p11 SR20De 130 hk - 181 nm" er det Nissan selv som sa da jeg ringte og spurte de. Hvis du vil debattere dette, så vis et bevis for at dette ikke stemmer. Jeg stoler mer på Nissan.

 

"p10 SR20DE 150 hk - 181 nm" er det en annen her på forumet som sa. Dessuten, klarer du ikke se forskjellen på P11 SR20De og P10 SR20DE ?!!!

 

Hvis du hadde lest posten min mer nøye, hadde du sett at det mangler nm data for P11 SR20DE. Og hvis du vil føye til at P11 SR20DE har 181 nm, så forventer jeg å få vite kilden, slik at jeg kan konfrontere dette med Nissan, eller at kilden din bør sjekke dette opp selv, etter som Nissan selv sa det var 181 nm på p11 SR20De.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår