Gå til innhold

Soundstream Arosa: Seat "Psycho" Arosa prosjekt

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

MM....

Edit på det jeg sa i stad: Man trenger - som oftest - TÜV-papirer for å få modifikasjoner på kjøretøyet godkjent hos biltilsynet, mens på EU-kontrollen så vil alle modifikasjoner som ikke er godkjent av biltilynet bli sett på som "feil eller mangler ved kjøretøyet"..

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering:

Nå er mye av manglene rettet opp, nå gjenstår det egentlig bare airbaggen på passasjer siden og slutt monteringen av lysbryteren.

Utrolig hva man kan gjøre med en svær traktor, gassbrenner, vinkelsliper og superfil....

Kenneth: Tror du airbag løsningen hadde blitt elverums godkjent ? :wonder

Det som også var litt interessant, er at etter av jeg satt på nye org. fjærer så ble bilen akkurat like lav som den var bak men den ble høy foran.. hmmm tror jeg skal ta ut batterikassen før visning jeg..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT som gjøres om med bilen må føres opp i vognkortet.

Om du skal selge bilen må nesten kjøper vite at det ikke er feks airbag

der det skulle ha vært det.

Feil dekk = Om bilen din veier veldig mye mer må du ha spesiele dekk.

Flere lag eller no på dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man noe av grunnen til at det ikke er så mye stereo oppdateringer for tiden...

Hele dashbordet er kastet ut og erstattet med ett fra en 2000 VW Lupo... og merkelig nok så er det ikke bare å sette det rett inn... ting må bygges om og flyttes for at det skal gå.. etter at dette bildet er tatt så er lysstyringen og varmeapperatet kommet på plass.

DSCF0065.jpg

Det er LITT rust på bilen som skal fjernes...

DSCF0062.jpg

Eu kontrollen tilsa at senkesettet ikke var helt populært, så har har jeg satt på orginale polo fjærer med 13" dekk/felg.. det ble fortsatt ikke bra ha bilen ble mye høyere foran enn bak.

DSCF0068.jpg

Løsningen ble da å ta ut batteriene bak før visning.....

DSCF0071.jpg

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst legg merke til de skamfete kapslene jeg fant i garasjen til Tollamoen Kaffe & Køstom... tror de kosta 149,- på teman...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, hvordan har du klart å få så mye rust på en såpass ny bil?

Og kommer du til å stille opp på show i år? Så den for en stund siden i Vika, når du hadde den der uten å spille. Kul bil :D

Tja, rundt tanklokket er det egentlig en skadejobb som er gjort, det ble engang i tiden løftet en container inn i siden på bilen, rett før jeg skulle reise til en eller annen konkurranse, så jeg fikk ordnet det i en ekspressfart, noe som ga utslag etter noen år...

Resten av rusten ved hjulbuene er lakk som har sprukket ved valsing/banking av hjulbuer..

Alt blir ordnet nå, ellers så ruster den bilen helt sykt til å være "galvansiert".. har hatt den inne 3 ganger til rustutbedringer på garantien.. bla byttet tak, panser og bakluke...

Planen er at den skal stille i år ja.. men vi får se, det pleier jo å dukke opp noen mer eller mindre seriøse planer underveis så vi får se.. er jo en del som skal gjøres nå utvendig først så får vi se hvordan det blir

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir ordnet nå, ellers så ruster den bilen helt sykt til å være "galvansiert".. har hatt den inne 3 ganger til rustutbedringer på garantien.. bla byttet tak, panser og bakluke...

Planen er at den skal stille i år ja.. men vi får se, det pleier jo å dukke opp noen mer eller mindre seriøse planer underveis så vi får se.. er jo en del som skal gjøres nå utvendig først så får vi se hvordan det blir

Galvanisering hjelper vel lite når det først det først har kommet inn til metallet, men det virker jo ganske sykt å skulle måtte fikse så mye på den.. Gleder meg til å se den ferdig iallefall, du har fått gjort sykt mye med denne bilen.. Stå på :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galvanisering hjelper vel lite når det først det først har kommet inn til metallet, men det virker jo ganske sykt å skulle måtte fikse så mye på den.. Gleder meg til å se den ferdig iallefall, du har fått gjort sykt mye med denne bilen.. Stå på :)

du kan trøste deg med at du har ikke sett noe ennå...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er galvanisert... og er et par steder som ikke har rust enda selv etter et år uten lakk på seg ;)

Men nok off-topic nå sombrero

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du ikke har fritidsproblemer du heller!

Stå på med byggingen!

Hvis du skulle ønske å noen gang selge de sinnsykt råe kapslene må du bare sette meg på lista! Du skal få en god pris!!blah

Godt det ikke bare er meg som har rust. Heia veivesenet i norge...eller skal vi si saltvesenet...

De som sier at det vi har laget er rævva får gjøre det bedre sjøl da, og sende et bilde etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du ikke har fritidsproblemer du heller!

Stå på med byggingen!

Hvis du skulle ønske å noen gang selge de sinnsykt råe kapslene må du bare sette meg på lista! Du skal få en god pris!!blah

Godt det ikke bare er meg som har rust. Heia veivesenet i norge...eller skal vi si saltvesenet...

Er ikke helt sikker på om Ronny vil selge de til deg... :-)

Skal bytte eksos og litt mikkel med clutchen samt litt airbag småplukk så er bilen klar for EU kontroll og styling montering...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant