Gå til innhold

Soundstream Arosa: Seat "Psycho" Arosa prosjekt

Ranger emnet

Rockford Seat

Anbefalte innlegg

I alle fester som er til chassi på bilen så er det brukt bilens orginale fester til f.eks sikkerhetsbelter,seter osv.. i tilegg så finnes det masse små hull rundt om i chassiet som er perfekte til å legge inn en popmutter. Det er en gjenget plugg som man fester med bruk av en popnagletang. Helt genialt å bruke til å lage fester med.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Genialt da :)

Har aldri brukt stålrammer, alt for å holde vekten nede, trengs det med 3 lag brown bread, 1-2 lag aborbering og defektering samt store mengder watt og liquid floor :)

Kunne tenkt meg bruke alu en gang, men får ikke til å sveise, litt noob med sveising :D

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen år med Volvoteip og Quicksil så fant jeg vel ut at det skulle gjøres skikkelig og solid. Firkantstål som er 1.5cm x 1.5cm og hult veier nesten ingenting.. tipper at hele stål konstruksjonen veier 30-40 kg ?? Det som er tungt er batterier, forsterkere, dempemasse, mdf og elementer...

Aluminium er en genial tanke men det er ikke så mange som kan sveise aluminium eller har riktig utstyr til det..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen anelse om hva aluminium koster... sjekk med firmar som holder på med stålprodukter o.l de pleier å ha diverse utvalg av alu også.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nettopp til BM her og spurte etter såkalte firkantrammer i alu, dem kostet 109 for 4 meter i hul 2x2cm..

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...!

Tror jeg må søke dekning og gjemme meg under en busk under kommende konkurranser, jeg vet og sverger på at jeg ikke har sjans til å slå deg i installasjon...

Prøvde å få til alt slikt jeg og, men i en stakkars civic er mulighetene så sinnsykt "komprimert".. Ingen plasser å bolte fast noe, sveise på noe eller å få til noe i det hele tatt.

Bagasjerommet er bare en eneste dal med bakker og trær over alt.

Skulle hatt en felles garasje og mekket i vi, med 20l cola og 3kg potetgull hver...

Keep up the good work Lars!

Dette er sinnsykt, gleder meg til å høre lyden i bilen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Aluminium er et genialt materiale.

Behøver jo ikke sveise, går fint å poppe sammen også. Det finnes også enkelte limtyper som er helt rå på å lime sammen metallflater. En kombo av popnagler og lim ville kanskje vært tingen....?

Popmutter og maskinskruer fungerer fint det også.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Herregud...!

Tror jeg må søke dekning og gjemme meg under en busk under kommende konkurranser, jeg vet og sverger på at jeg ikke har sjans til å slå deg i installasjon...

Prøvde å få til alt slikt jeg og, men i en stakkars civic er mulighetene så sinnsykt "komprimert".. Ingen plasser å bolte fast noe, sveise på noe eller å få til noe i det hele tatt.

Bagasjerommet er bare en eneste dal med bakker og trær over alt.

Skulle hatt en felles garasje og mekket i vi, med 20l cola og 3kg potetgull hver...

Keep up the good work Lars!

Dette er sinnsykt, gleder meg til å høre lyden i bilen din...

Ingen grunn til å søke dekning.... det er mye som gjenstår og jeg er ikke akkurat Anders Fleischer når det gjelder finish heller da.. :rolleyes: og det er ingen garanti for at det spiller bra...

Jeg er relativt sikker på at det meste skal sitte greit fast i bilen min.. Hvis Civic`en din er komprimert hva er min da ? Sammentrøkt :)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Ringte nettopp til BM her og spurte etter såkalte firkantrammer i alu, dem kostet 109 for 4 meter i hul 2x2cm..

Hadde Byggmakker noe slikt ???

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

Ingen grunn til å søke dekning.... det er mye som gjenstår og jeg er ikke akkurat Anders Fleischer når det gjelder finish heller da.. :rolleyes: og det er ingen garanti for at det spiller bra...

Jeg er relativt sikker på at det meste skal sitte greit fast i bilen min.. Hvis Civic`en din er komprimert hva er min da ? Sammentrøkt :)

Jeg tenkte på komprimert med tanke på fleksibilitet i bygging..

Null niks med det hos meg.. ;)

Har nok gjort det meste "custom" jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnte hva du mente.... måtte bare :)

Her kommer det ett bilde til av batterimontering osv..

http://home.no.net/larsenge/2004/batterikasse.JPG

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett hvor heftig det ramverket til Lars er et par ganger, og jeg er virkelig imponert over arbeidet hans. Hver eneste detalj er gjennomtenkt, og lite eller ingenting overlates til tilfeldighetene. Små feil godtaes ikke, og han går ikke av veien for å gjøre modifikasjoner for å tilpasse ting 100%

Når man ser den grad av dedikering som blir lagt i denne innstallasjonen, kan man ikke annet enn å applaudere, og jeg har stor tro på at finishen blir helt i tet.

Jeg er mektig stolt av å ha en slik dedikert person med på laget.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Jeg har sett hvor heftig det ramverket til Lars er et par ganger, og jeg er virkelig imponert over arbeidet hans. Hver eneste detalj er gjennomtenkt, og lite eller ingenting overlates til tilfeldighetene. Små feil godtaes ikke, og han går ikke av veien for å gjøre modifikasjoner for å tilpasse ting 100%

Når man ser den grad av dedikering som blir lagt i denne innstallasjonen, kan man ikke annet enn å applaudere, og jeg har stor tro på at finishen blir helt i tet.

Jeg er mektig stolt av å ha en slik dedikert person med på laget.

mvh

Dedikert..... er det ett fint ord for sinnsyk ?? :D :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator