Rswag Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 Hvor mye vil det koste sånn ca å registrere enn Skyline? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langbein01 Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 http://toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 Får vel kke registert Skyline i det hele tatt lenger. Den har ikke europeiske spesifikasjoner Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rswag Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 Har hørt og lest at det fortsatt skal være mulig om den er venstre styrt og om den er HELT original når det gjelder motor, styling, felg osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Er den venstrestyrt så er den ikke lenger original.... Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline33gts Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 engelsk biler er høyre ratta. di er fullt lovlig i norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osgutten Skrevet Juni 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2011 de bilene jeg vet er registrert ligger engangsavgiften på ca 105000 kroner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Hentet på japanauto sine sider. Registrering Det har tidligere blitt registrert JDM (Japan Domestic Market) biler i Norge på flere forskjellige måter. Skal ikke gå inn på disse nå. Vi har, foruten et par biler som har blitt registrert på Motorhistorisk grunnlag, registrert våre biler med originale papirer vi har fått fra TUV og DEKRA i Tyskland. Dette har gått bra inntil en gang nå i november hvor det plutselig ble bråstopp. Det viste seg at TUV og DEKRA har benyttet tester som har blitt utført på Europeiske modeller av bilene vi har bestilt papirer på. Dette ble oppdaget først nå i høst og vegvesenet godtar derfor ikke lenger TUV eller DEKRA papirer. De forlanger nå underlags dokumenter på papirene vi tidligere brukte. Dette har de jo nå god grunn til rent bortsett fra at JDM bilene stort sett bare avviker minimalt fra de Europeiske modellene. Vi satt straks igang og sendte en Supra til DEKRA for å teste avgasser og bremser osv. for å lage underlags dokumenter. Vi var nå klare igjen for å sende enda en bil ned for flere tester og vi var også klare for å ofre en bil til kollisjonstest. I mellomtiden sendte vegvesenet sine nye krav over til TUV og DEKRA og de svarte oss med at selvom de utførte alle tester de kunne så tilfredstilte de allikevel ikke norske myndigheter. De krevde også, blandt veldig mye annet rart en kollisjonstest til nærmere 100.000 Euro (ca. 800.000,- Norske kroner) samt at vi da måtte ofret en bil så nærmet vi oss millionen bare for denne testen. Når i tillegg TUV og DEKRA sier at selvom vi gjør alt dette vil det allikevel ikke være nok, så blir det litt tungt. Vi jobber nå mot sfoor i vegvesenet for å prøve å få litt forståelse for at dette er noe drøyt. Vi har håp om at noen etterhvert får opp øynene og letter litt på disse kravene. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.