Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Får se om jeg får tak i deler til å kunne sveise eget innsug etter hvert også. I første omgang er det i grunn 1. prioritet å få bilen på veien med skilter før vinteren, sånn at jeg har en ordentlig bil å kjøre med ;)

Noen som forresten har tips til hvor jeg kan kjøpe rør og slikt til både eksos og grenrør? Har hørt at folk har kjøpt diverse hos sin lokale rørlegger, men det kommer ann på prisen da. Har hørt med en kompis som jobber i R.A (Raufoss Aluminium) men har ikke fått igjen noe svar ennå.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

smith stål eller norsk stål burde du høre med, om de leverer stort sett til større kunder som andre firmaer, er det ikke i veien for private og kjøpe av dem, har heller ikke gale priser ;) google dem :)

Skal få tatt kontakt med dem i dag og høre ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Også en sjappe i Elverum har rør i alle størrelser, blant annet til eksos og diverse, standard legering i svartstål. Sammens med bandasje så er ikke det snakk om at det ruster, med tanke på tempen. Samt det sprekker ikke som den rustfri dritten, mange holder fast på rustfritt, men for den vanlige mann i gata er det ikke vært og gå for krom/nikkel legering i grenrør og betale 10 lapper for ett grenrør som er blankt, dessuten vil man spare energi på å bandasjere det uansett. Og de som argumenterer med grenrør til 3 lapper som er i rustfritt, så kan jeg garantere dere at det vil ikke holde i sømmene veldig lenge! Så tilbake til firmaet hehe, dem etter Skjerve stål i Elverum. Har masse annet rart til oss bilfolk også, av materialer ;)

Ellers får du gjort noe? Lenge siden update!

kontakt på: 46809400

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har igrunn ikke skjedd så veldig mye. Fant noe rust i gulvet på den her en dag, så jeg skulle ha fått tak i di delene jeg trenger. Har sett på det lokale huggeriet og det eneste jeg har funnet er 5dørs utgaver. Noen som veit om gulvet er ganske så likt på disse to, sånn at jeg kan kappe av di delene jeg trenger? Hvis ikke så får jeg bare svinge nedom der en dag å kjøpe noe deler. Etter det jeg veit så er det kun gulvet og komplett eksosanlegg jeg mangler. Driver å ser etter nytt nå. Har kommet over effektanlegg fra Simons om jeg vil ha det. Skulle få det for 700,- så det er jo ikke noe upris akkurat.

Jeg kunne helst tenkt meg å fått kjøpt komplett eksosanlegg med katalysator og downpipe, sånn at jeg veit at alt er i orden.

Driver å kikker litt på Autodb.no og finn.no, men det begynner visst å bli igjen lite deler ser jeg :wonder:

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har endelig fått tak i nytt eksosanlegg til bilen. Dette har nå blitt montert, så da gjenstår det bare å ta rust i gulvet.

Det ser ut til at jeg bruker helt enkle plater og sveiser inn, da det ikke er så veldig lett å finne Sierra lenger på huggerier rundt om. Det er i hvertfall ikke en eneste rundt om Gjøvik/Toten.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
ser i signaturen din at det står at denne er trimmet.. hva er egentlig gjort?

mye effektøking vil du påstå det ble med rusta biltema filter? :wonder:

Sier han med MS på en dohc...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han med MS på en dohc...

:wonder::wonder::wonder: ........ ms i bil er bedre en ms et annet sted :asshole: ........... :roll:

Hull i eksosen, trimfilter, Biltema batteri og DTM knekk på endestussen gir jo kjappt 7.5 hk. Kjimser ikke av det!!

å hvis vi tar i betrakning at motoren sansyneligvis har hatt et hardt liv og 200 000+ på måleren er vi vel nesen oppe i 100hk..

................

ZyNTeX@ nå synes jeg du må få denne bilen på veien med skilter snart.. så du kan få bygd opp en skikkelig motor fra bunn av.. beste trimmingen er tross alt en frisk motor..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein noko konstruktivt å seie, sei det. Om ein ikkje har det, hald stilt, og la vere å vere nedlatande, og kritiske utan grunn. Det ER lov å vere nyfikne, spørje, og kome med konstruktiv kritikk, men då har ein eit ansvar ovenfor seg sjølv, og dei andre, til å bruke normal folkeskikk.

Okay? :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
ser i signaturen din at det står at denne er trimmet.. hva er egentlig gjort?

mye effektøking vil du påstå det ble med rusta biltema filter? :wonder:

Heisann. Motoren som sitter i bilen nå er original. Har trimtopp som satt i den tidligere. Etter hva det sies så er det portet topp og kvassere kammer. Toppen skal sendes inn til Velox Motor for flowtesting og trykktesting og muligens litt mer effektøkning om ventilseter ikke allerede er kuttet.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider