Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når motor står på langs og ikkje på tvers er det lettere å holde på :) men du har vell kanskje motoren riktig vei i audien og? :)

Ja, det er sant det. Det er rettstilt i Audi også. Har quattro på min da, og den deilige 5'er lyden. Men også FWD bilene til Audi har rettstilt motor.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg nå fått gjort litt idag også. Det viste seg at høyre stikkaksling som satt sånn halvveis montert på bilen var feil. Vi har visst klart å montere venstre stikkaksling på høyre side, så den ble jo så klart for kort. Så da har jeg fått byttet denne og satt på riktig stikkaksling idag.

Har ikke hatt mulighet til å få ut gamlemotoren, da det ikke har vært noen som har hatt tid til å bli med å flytte bilen. Skulle helst hatt en "elefantjekk" som jeg kaller det, men det blir ikke akuelt å betale 2000,- for denne, selv på Biltema. Så da får man smøre seg med tålmodighet til man får noen til å bli med å dytte Sierra'n rundt halve eiendommen her da :D

Regner med det kommer noen på "dugnad" i morra, så da får jeg få ut motor da.

Har forresten vært å kjøpt alipesett til toppen idag da. Skal ikke montere dette på "ny motoren" ennå. Nå er det i første omgang viktig å få bilen til å gå bare, så jeg får tatt en eu kontroll. Etter dette skal toppen plukkes av og "ny" portet topp med andre kammer monteres, så det blir noe fart i bilen :D

Kommer tilbake i morgen med bilder og diverse av sotede vinduer, motorbytte osv osv.

Stay tuned people...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, har ikke fått gjort så mye med bilen i dag. Tok lang tid før jeg kom i gang i dag, også har vi ryddet plass i vognskjulet for å få plass til å kunne få ut motoren. Har fått sotert ut endel verktøy også, sånn at dette er i orden. Har nå fått hengt opp talje og begynt å løfte ut motoren, men fy f*** å godt den sitter på girkassa. Skal se videre på dette i morra tidlig, for i morra SKAL motoren ut. Om jeg så skal bruke dynamitt skal den splittes fra bilen! Får håpe jeg slipper å gjøre det, for da blir det jo ikke mye til bil igjen på meg men :S

Skal få tatt noen bilder i morra og få lagt ut dette. Glemmer meg helt bort når jeg driver med bilen. Er så gira når jeg først setter i gang.

Sray tuned...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått hengt opp talje og begynt å løfte ut motoren, men fy f*** å godt den sitter på girkassa. Skal se videre på dette i morra tidlig, for i morra SKAL motoren ut. Om jeg så skal bruke dynamitt skal den splittes fra bilen!

Flott! hehe :)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, har da fått gjort litt i dag. Motoren er ute og jeg har begynt å pusle med den nye. Får ikke montert denne før over helgen, for jeg leverte svinghjulet på jobben før i dag. Må få lettet det noen kilo også, så den blir noe kvassere :D

Nå er det tid for bilder :D

Motor på tur ut.

DSC_0160.jpg

DSC_0161.jpg

Her er grunnen til at motoren blir bytta. Toppen skal brukes opp igjen etter hvert. Skal kjøre originalt litt først, sånn at jeg er sikker på at bunndelen er bra ;)

DSC_0162.jpg

DSC_0164.jpg

Denne må byttes. Lamellen er jo helt utslitt. Er vel derfor denna bilen den er ifra havnet på huggeriet. Skal vedde ræva mi på at detta har sluter godt!

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0167.jpg

Det var alt for denne gang. Kommer med mer update over helgen.

Stay tuned people...

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få motoren min i bytte mot noen spinnefelger til sierra! :p

Heisann. Det frister på mange måter, men det er langt å reise også regner jeg med å måtte ha endel felger med dekk i sommer. Har en lei uvane på bilene mine. Bakhjulene blir så fort utslitt i forhold til fremhjulene. Er det noen som har en logisk forklaring på dette? :P

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se igjen den bilen her.

En kompis av meg som kjøpte denne for å lage "banebil". Jeg og han lagde 2,5" strakrør, 4punkt sele, lakerte panser, tak og bakasjelokk pg borra "racing" hull i panser;)

Sveisa også diffen på den, da fikk mansjetten til stikkakslingen seg en trøkk.

Her ser du hvorfor den hadde så mye sparkel. Den hadde en tendens til at rattlåsen plutselig gikk på, så den gikk rett i en fjellvegg.

Bilder fra gardermoen.

sierra1.jpg

sierra2.jpg

sierra3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se igjen den bilen her.

En kompis av meg som kjøpte denne for å lage "banebil". Jeg og han lagde 2,5" strakrør, 4punkt sele, lakerte panser, tak og bakasjelokk pg borra "racing" hull i panser;)

Sveisa også diffen på den, da fikk mansjetten til stikkakslingen seg en trøkk.

Her ser du hvorfor den hadde så mye sparkel. Den hadde en tendens til at rattlåsen plutselig gikk på, så den gikk rett i en fjellvegg.

Heisann :) Morro at det er noen som kjenner igjen bilen. Veit du eksakt hva som er gjort med toppen fra før av? Fikk høre at det skulle være lettet svinghjul på den, men kan ikke påstå det virker slik. Uansett så er det nå levert på jobben min for å dreie av det en del kilo. Det er jo blytungt slik det er nå. Hvor ble det forresten av 4punkt selene? Nå sitter det komplett Recaro interiør i bilen. Har fått satt inn fremstolene, for dem hadde blitt plukket ut og satt inn i en annen Sierra etter at blokka på denne bilen tok kvelden.

Rattlåsen henger seg opp? Det hørtes skummelt ut. Det har blitt byttet rattstamme på den, så det problemet er ikke lenger en del av bilen ;)

Om du har flere bilder så er det bare å legge dem ut. Er alltid morro med bilder :D

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt! Bare å pøse på med bilder etterhvert! :)

Hehe ja den clutchen der e nok litt på overtid ja... e jo så vidt at naglan står i svinghjule...

Heisann. Bilder kommer etter hvert som jeg får gjort litt med bilen. Prøvde å montere igjen ruter i dag som har vært til soting. Sotinga ble bra den, men det ble ikke fullt så bra når vinduer skulle monteres igjen. Så regner med at jeg river av dette og gjør det opp igjen på nytt.

Ja, den clutchen der har nok ikke noe mer på en bil å gjøre. Så den blir byttet ut med en som er bedre inntil videre. Skal kjøpe ny clutch til den neste mnd regner jeg med, så jeg har dette til jeg trenger det ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med burtonpower i dag og fikk beskjed at jeg måtte sjekke opp om bilen var en britisk eller europeisk. Hvordan finner jeg ut av dette? Er det noe mulighet for å se det på bilen, eller er det Ford som kan svare på dette? Dette var i forbindelse med spørsmål ang dempere til bilen.

Når det gjelder foringer så var det visst en del å velge mellom på tykkelser på visse foringer :S

Får se hva jeg finner ut av i løpet av morgendagen.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider