Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Det ser ut som jeg nå har funnet dempere til bilen. http://www.burtonpow.../gzgaz6003.html foran og http://www.burtonpow...gzgt4-2073.html bak. Er det forresten noe å spare på å kjøpe polyurethan foringer i utlandet?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff og huff. Hvordan er det dere ungdom er. Noe slikt har vi ALDRI gjort på Toten. Detta driver vi ikke med.

(For det var jo ikke derfor jeg kjøpte bilen liksom :P)

Venter fortsatt på at svinghjulet mitt skal bli ferdig. Synes det drøyer ut mye nå altså. Har ikke gjort noe særlig med bilen den siste tiden. Har drevet med Audi'n i noen dager nå, for jeg må få den på veien fortest mulig. Kommer sterkere tilbake igjen.

Stay tuned...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompe: Veit du hva som har blitt gjort med motoren? Hører rykter om porting og andre kammer. Er dette noe som stemmer? Evt hva slags type kammer? Merke, lober, grader og løft. Skulle så gjerne hatt all info rundt dette.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lei av å vente på svinghjulet, så nå er ny motor på tur ned i bilen. Har i skrivende stund akkurat jekket den opp med talje, så nå begynner jeg med å dytte bilen under.

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0175.jpg

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bilder fra den 26.04.2011. Glemte å oppdatere tråden min her før i dag, så da tenkte jeg at jeg får gjøre det nå mens jeg husker det. Motor har kommet seg på plassen sin og er boltet fast til girkassen, koblet opp det meste av ledningsnettet og har fått orden på en del av slangene. Har ikke montert slanger for kjøling av motor ennå, da radiatoren ligger i bagasjen ennå. Skal se på dette og mer til når jeg står opp igjen.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg endelig fåttt brytet meg ut av dyna og kommet meg ut for å skru litt. Her er bilder av motoren nedi motorrommet som jeg lovet dere.

DSC_0177.jpg

DSC_0178.jpg

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror forje eier har gjort dette.

Når vi lekte med den hadde den orginal motor, men 2" eksos raka rør.

Så da har nok forje eier tatt ut setebeltene og eksosen, og bytta motor. Var en stygg tikking fra denne da det ble gjort piruetter bare til ene siden på gardermoen. Oljepumpa fikk vel ikke tak i noe olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror forje eier har gjort dette.

Når vi lekte med den hadde den orginal motor, men 2" eksos raka rør.

Så da har nok forje eier tatt ut setebeltene og eksosen, og bytta motor. Var en stygg tikking fra denne da det ble gjort piruetter bare til ene siden på gardermoen. Oljepumpa fikk vel ikke tak i noe olje.

Heisann. Da er det i orden. Skal se hva jeg evt finner ut av ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd noe den siste tiden. Har ikke det jeg trenger for øyeblikket av deler og får ikke dette før på Torsdag denne uka.

Men, jeg har sett på litt diverse felger da.

Har sett meg ut 3 forskjellige felger som kan passe bilen min. Hva tror dere om disse typene?

8X17" ET38 Har ikke fått pris på disse ennå, men dette er fra M.A Wheels i Oslo. Noen som forresten har erfaring med dem?

De to neste felgene er fra ett firma i det store utland. Nærmere bestemt http://www.dubmeister.co.uk

Keskin KT4 9X17 ET 25

Steffan RS II 9,5X18 ET15

Hvilke tror dere hadde passet best? Mellom Onsdag og Fredag får jeg en ny mail fra M.A Wheels med flere felgalternativer om dem har noen flere som passer bilen min. Dem må bare tømme containeren først.

Stay tuned people...

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keskin KT4!!

Jaha? Har i hvertfall fått beskjed om at Steffan RS II kommer til å passe på Audi'n min, så er ikke umulig det blir Keskin KT4 på Sierra'n altså. Liker både Steffan og Keskin veldig godt, så det er jo absolutt ikke dumt å kjøpe ett sett av hver. Bare bytte ut bilen når jeg vil kjøre med andre felger ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider