Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

ASA felgene er egentlig beregnet for Audi, hvertfall med tanke på ET. Men ja, de er utrolig fine dem også, men personlig så ville jeg ha modifisert dem litt. Vil gjerne ha litt svart og chrome :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De er fine ja :P personlig så liker jeg enten helchrome eller helsvart, men din bil, ditt valg :)

Men om jeg ikke ville hatt noen innvendinger eller meninger fra andre personer så hadde jeg overhodet ikke laget en prosjekttråd for bilen. Det er greit nok at vi alle bygger bil etter eget ønske, men det er jo forsåvidt slik at man gjerne vil at andre også skal like det man bygger. Er kjedelig om folk snur seg etter en bare for å flire og le fordi bilen helt jalla(penos) ut.

Så, jeg vil gjerne at folk kommenterer dette og kommer med innspill til hva jeg kan, ikke kan, burde og ikke burde gjøre. Alle tips tas i mot med stor takk uansett om tipsene blir realisert eller ikke :D

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg ikke ville hatt noen innvendinger eller meninger fra andre personer så hadde jeg overhodet ikke laget en prosjekttråd for bilen. Det er greit nok at vi alle bygger bil etter eget ønske, men det er jo forsåvidt slik at man gjerne vil at andre også skal like det man bygger. Er kjedelig om folk snur seg etter en bare for å flire og le fordi bilen helt jalla(penos) ut.

Så, jeg vil gjerne at folk kommenterer dette og kommer med innspill til hva jeg kan, ikke kan, burde og ikke burde gjøre. Alle tips tas i mot med stor takk uansett om tipsene blir realisert eller ikke :D

Selvfølgelig! Men du skal også like bilen selv, og derfor er det jo viktig med egne meninger også :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Men du skal også like bilen selv, og derfor er det jo viktig med egne meninger også :)

Det er klart. Gjør jo ikke noe med bilen før jeg veit at jeg selv blir fornøyd med det ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo den ''prøve og feile'' teknikken da? :p

Jo, forsåvidt. Men om jeg er helt sikker første gangen så er jo det billigere enn å prøve og feile flere ganger. De pengene man sparer på å gjøre det skikkelig første gangen kan man f.eks bruke på å bygge råere motor f.eks ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har denne dagen gått også. Har fått handlet litt småting i dag da til bilen. Har fått kjøpt olje, oljefilter, pluggledninger og denne foringa som sitter på rattstammen inn mot torpedoveggen. Det var vel alt som ble kjøpt til bilen i dag. Kommer til å begynne med skruinga i morra. Nå blir det litt innetid på meg, for det har gått i 100 fra kl 09.00 i dag.

Stay tuned people...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens. Må bare beklage på det sterkeste, men jeg har helt glemt av å ta bilder av hva jeg har gjort. Kan jo uansett fortelle hva jeg har puslet med om dagen da :)

Har fått byttet foringen rundt rattstammen, for denn skulle visstnok være slitt. (Noe som ikke stemte)

Har fått koblet på noen slanger til i motorrommmet for kjøling av motor, montert dekselet rundt rattstammen, puslet litt med manglende skruer her og der, fyllt på automatgirolje på servotanken og ellers andre småting. I dag så fortsetter jeg med manglende skruer rundt om i interiøret, feste clutchvaieren på girkassa, legge opp nytt ledningsnett for cdspiller, sette inn en skrue i ryggsøyla på førerstolen, sånn at ryggen ikke "detter" ned av seg selv og ellers det jeg finner ut av som ikke er som det skal være.

Selv om bilen på mange måter ser jævlig ut utvendig så skal bilen være i teknisk bra stand og alt skal fungere slik det gjorde når bilen var ny. Eksteriøret skal også fikses opp igjen, men nå er det bare om å gjøre å få den kjørbar og eu godkjent. Men, jeg gjør det fortsatt skikkelig første gangen, så jeg slipper å knote med noe en gang senere også ;)

Stay tuned...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort så veldig mye i dag. Ting ble ikke helt som planlagt i dag. Har lagt opp helt nytt ledningsnett for spiller, for det som var der var bare rot, tull og diverse manglende ledninger. I morgen håper jeg på å få laget til noe eksos, for nå er det kun manifold og downpipe som er på bilen. Må også prøve å få gjort litt småting ellers med bilen i morra også.

Noen som forresten har en starter til overs? Starteren som satt i bilen har tatt kvelden sammen med gamlemotoren.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens. Har helt glemt av å oppdatere her inne jeg. Har vært litt for mye på ford forumet den siste tiden. Men her er det nå hvertfall en del bilder fra den siste tiden ;)

Fikk eksospotte og alt av eksosrør jeg trengte av en kompis av meg, så da ble det laget i stand noe rart noe ;)

DSC_0200.jpg

DSC_0201.jpg

Som dere ser, så ble det DTM potte på denne bilen da. Var visstnok en helt rå lyd i den.

DSC_0202.jpg

Fått festet på grillen og frontfangeren da.

DSC_0203.jpg

Skulle hatt inn noen spredere her, så jeg får ta meg en rundtur i Gjøvik til uka og se hva jeg finner.

DSC_0204.jpg

Helhetsbilde av bilen fra siden med ett sett felger jeg fikk av en kompis av meg. Synes dem kledde bilen godt.

DSC_0205.jpg

Bakpotta festet godt oppunder fangere, så den ikke subber i bakken.

DSC_0209.jpg

Måtte sy sammen fangeren med strips jeg også. Noen andre som føler seg truffet? :P

DSC_0210.jpg

Som dere ser så er det ikke utseendet som spiller den største rollen for min del. Det viktigste er at det fungerer.

DSC_0211.jpg

Panseret etter at jeg hevet det i bakkant.

DSC_0212.jpg

Her ser dere panseret fra innsiden av bilen. Den røde 3 dørs is'en er ei veninne av meg sin. Det er også ett prosjekt.

DSC_0213.jpg

Liming av bolt i seteryggen, så den ikke detter ned av seg selv.

DSC_0214.jpg

Liten sliteskade på den "vanlige" plassen på de fleste typer seter.

DSC_0215.jpg

Måtte sy sammen frontfangeren også ;)

DSC_0216.jpg

Stay tuned people...

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort stort i dag. Har vært en tur i Sætre i Hurum i dag og hjulpet far til en veninne av meg med noe flyttelass. Men har da fått tatt noen bilder av hvordan bilen ser ut akkurat nå. Neste måned skal jeg kjøpe ny framskjerm på høyre side, for den som sitter der nå er jo helt på trynet. Den har blitt baket inn med 3kg sparkel, og det er ikke akkurat fint for å si det sånn. Samtidig så er det ikke umulig at jeg bestiller meg kort styring på bilen, da dette er så billig at jeg ikke klarer å la vær å kjøpe det.

I juni regner jeg med at nye dempere blir bestilt, og om pengene tillater det så bestiller jeg meg nye polyrace foringer i hele understellet samtidig ;)

Fronten med nettinggitter montert.

DSC_0218.jpg

Her ser dere forresten skaden og grunnen til at framskjermen blir byttet ut.

DSC_0219.jpg

Helheten av høyre siden med soting bak.

DSC_0220.jpg

Bakenden med ferdig eksosanlegg :D

DSC_0221.jpg

Bakenden tatt helt ned fra bakken.

DSC_0222.jpg

Matt svart bakluke og tak (panseret også). Bakruta skal også sotes, bare jeg får tid til det :P

DSC_0224.jpg

Venstre side.

DSC_0224.jpg

Venstre side.

DSC_0225.jpg

Dashbord og is ratt. Er det forresten noen som har den tutekoppen liggende som jeg kan få kjøpt?

DSC_0226.jpg

Støvsugde bilen innvendig i går. Må si jeg ser forskjell fra slik det var. Nesten så jeg må kjøre med tøfler fremover. Får evt kjøpe meg noen gule "Henrytøfler" fra "Mot i brøstet" :P

DSC_0227.jpg

Sjaførstolen med den lille vanlige skaden.

DSC_0228.jpg

Midtkonsollen.

DSC_0229.jpg

Støvsugd bak også.

DSC_0233.jpg

Alik ble resultatet baki. Mangler bare å rense taket og setene. Den jobben setter jeg bort til en proff, da jeg ikke betaler stort for dette. (Er en kompis, så får gjort dette svart og til kompispris)

DSC_0232.jpg

Baksetene. Dere ser det ikke så godt her, men man ser jo litt av hvorfor de skal renses ;)

DSC_0231.jpg

Passasjerstolen sammen med dørtrekket.

DSC_0230.jpg

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor heve panseret?

Den største grunnen er vel egentlig bare for at jeg synes det ser drittøft ut. Den andre grunnen er egentlig for å få litt mer kjøling til motoren. Har ikke montert radiatorvifter, for de jeg har er ødelagte.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider