Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Har drevet å klundret litt angående plasseringer av relêer i noen dager nå, men tror jeg har funnet ut av det ;) Alle kontakter var fargemerket, så jeg satt rød på rød, grønn på grønn osv. Mangler ett gult og to røde relêer. Alle av den korte typen. Får se om jeg får tak i noen slike eller om det kan ligge noe i "snikkarbua" her eller noe.

 

Forresten, en annen ting jeg lurer på også. Det sitter en tapestrimmel på sikringslokket som forteller plassering og størrelse på sikringer. Der står det f.eks at lysene skal ha 15Amper sikring osv. Men under tapen så står det også akkurat di samme tegnene, men bare med større amper på sikringene. F.eks lys skal ha 20A står det på selve lokket. Har du noe formening om hvilke av disse tabellene jeg skal følge?

 

Legger ved noen bilder, så ser dere lettere hva jeg mener ;)

 

Her ser du sikringsrekkefølgen og amper som står på selve tapen.

 

DSC_0234.jpg

 

Her ser du sikringsrekkefølgen og amper som står på selve lokket. Dette er stemplet inn i lokket når det ble støpt.

 

DSC_0235.jpg

 

Slik har jeg satt sikringene. Har da tatt utgangspunkt i det som sto på tapen, da jeg ikke så det støpte før i går.

 

DSC_0236.jpg

 

Slik har jeg satt opp relêene som jeg fant i farta. Skal ha en pose en eller annen plass med mye mer relêer, men når man trenger dem så er jo så klart ikke denne posen å finne noen plass. Får lete mer etter den i morra tidlig.

 

DSC_0237.jpg

 

Fikk skliplate av en kompis her en dag. Har ikke prøvd den for å se om den passer. Denne er vel til SOHC motor eller 2.0L "Lat" som vi sier her på Toten i hvertfall. Noen som veit om denne passer på min?

 

DSC_0238.jpg

 

Fikk også montert cd/mp3 spiller i går.'

 

DSC_0239.jpg

 

Ellers i går så har jeg sendt en forespørsel til en fyr på diverse deler jeg trenger til bilen.

Har også drevet å syslet litt med småting i dag som å få diverse gummilister over deksler på B-stolpen og "henge" opp taktrekket under listene i front og bakruta. Skjer forholdsvis lite med bilen om dagen, for jeg begynner å gå tom for deler og ting jeg kan montere. Har fått kjøpt en starter nå da, som kommer på Lørdag eller rett over helgen en dag. Betalte 250,- for den av en fyr på Fordforumet, så da slo jeg til på den ;)

 

Kommer tilbake til dere så fort det har skjedd noe mer med bilen. Stay tuned people...

 

Edit: Noen som veit om bildene mine her inne blir borte om jeg flytter dem fra ett album til ett annet i photobucket? De fleste bildene mine ligger visst helt feil, så skulle ha fått rettet opp i dette.

Endret av ZyNTeX
Diverse skrivefeil i teksten.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er forresten lista med deler jeg trenger til bilen min. Om det er noen som tilfeldigvis har noe av dette liggende så bare si ifra. Skriv gjerne opp pris på hver enkelt del, eller en "gruppepris" på forskjellige deler ;)

 

2stk Stikkakslinger bak.

1stk Diff.

1stk br.kraftforterker.

1stk Midtkonsoll fra Scorpio.

2stk Lister på C stolpe.

1stk Tutekopp til IS ratt. (Midtmontert tute)

1stk Recaro sjaførstol.

1stk Recaro ryggsøyle på høyre side.

4stk Festeskruer for fangere.

1stk Lokk til br.kraftforsterker.

2stk Hvite frontblinkere.

2stk Sotede baklykter.

2stk Hvite sideblinklys på framskjerm.

1stk Gummilist i front av kort panser.

3stk Dørlåser foran og bagasje med nøkkel.

1stk Franskjerm høyre side.

1stk Bagasjeromstrekk.

2stk Gulvlister bak.

2stk Deksel ved gulv foran.

1stk Girtrekk

3stk Kopp for vundusheis.

2stk Nye seler bak.

1stk Cosworth bakvinge.

1stk Effektanlegg med grenrør.

 

Jeg vil helst ha deler som er hele og ikke ødelagte. Spesielt på di delene hvor det er klips o.l, sånn at dette sitter godt, da bilen skal bygges helt opp igjen og bli komplett ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jajaja, noen som er spente på å høre hva som har skjedd da? Har drevet å småpuslet litt de siste dagene bare. Har spraysotet di originale baklyktene inntil videre og gjort det samme med blinklysene foran. Dette foran skal byttes ut når jeg får kjøpt hvite blinkere. Har fått montert skliplata under bilen og driver nå med stereobiten og kontakta til venstra baklys. Det er to ledninger som ikke er enige i å fungere, så jeg driver å feilsøker litt og finner ut av hva dem er til. Fargene er forresten brun på den ene og den andre er gul med rød stripe. Leter etter koblingsskjema på nettet nå. Om jeg ikke finner noe så ringer jeg Gustavsen Bil og hører med dem etter kl 12.00

 

Må til Gjøvik en tur i dag også å få tak i sikring til plussledninger til forsterker, da denne er blitt borte for meg. Har også fått tak i di manglende koppene på vindusveivende, så nå er det fire stk av disse også som er montert.

 

Har ellers fått støvsugd og vasket bilen innvendig med Auto Glym Vinyl Shine. Dashbordet ble så blankt og fint og alt av lister og andre detaljer fikk igjen fargen sin og ser forholdsvis nytt ut. Mangler bare å rense setene, taket, dørtrekk og ellers alt av stoff innvendig. Har pratet med en kompis av meg og han kunne ta dette for 300,- Er ikke en gal pris det med tanke på at han driver firma.

 

Fikk noen gamle høytalere av en kompis her en dag. Merket er Vampire om jeg ikke husker helt feil. De er nok ikke av beste kvalitet, da dem er kjøpt på Nille på Raufoss, men di avgir hverfall litt lyd sånn at jeg har musikk inntil videre. Skulle hatt tak i 6x9" høytalere bak, men hadde ikke noe til overs akkurat nå, da det siste paret ble montert i is'en jeg har skrevet om litt lenger tilbake her.

 

BTW: Har forresten fått tak i en masse relê'er på det lokale huggeriet, så disse er også montert på di plassene jeg mistenker er riktig.

 

Her er forresten felgene som jeg har kjøpt meg. Det kommer flere bilder litt senere i dag.

 

16FelgerTilSierra.jpg

 

Disse er på 7,5x16" med 35 i innpress, så da passer dem ypperlig til bilen da :D

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STILIGE felger! :D

Takk takk. Får håpe bilen blir pen med disse felgene da. Hehe. Var ikke så gal pris på dem heller. Skulle få dem for 600,- så da måtte jeg bare slå til :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått puslet litt i dag også. Har vært på huggeriet og skaffet meg noen nye deler (igjen)

 

Hentet meg stikkaksling, klips for å feste gassvaier og diverse andre småting.

 

Har prøvd å fyre opp bilen i dag og den starter i hvertfall. Den reagerer på gassen, men stopper etter noen sekunder. Det tikker fælt i motorrommet også. Det høres ikke ut til å være punkterte ventilløftere, så jeg tror det er overspenning i en pluggledning eller noe. Dem som sitter i bilen nå er noe gammelt ræl jeg har funnet i vognskjulet, så nye ledninger og plugger blir ordnet i morra sammen med nye stifter inn til fordelerlokket.

 

Har skrevet opp en liten handleliste for deler jeg skal kjøpe meg i morgen også.

 

Pluggledninger.

Hovedstrøm med sikring til anlegg.

Blinklysglass på skjermer.

Plugger.

Kontakt til Hjerne?

Hjerne Scorpio dohc?

Ledning for klokka i dashbordet.

Stifter til fordelerlokk.

6x9" høytalere i hattehylle.

 

Grunnen til at hjerne til Scorpio dohc står her er for at jeg mener å ha lese det en eller annen plass at det skal være en annen map på disse, nor som fører til bedre respons og litt mer effekt. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette for meg litt fort? Personlig så skjønner jeg ikke hva som evt kan være forskjellen, men hadde vært greit å vite om det i det hele tatt stemmer.

 

Hvis bilen starter og går i morra så reiser jeg ned til Gjøvik igjen og leier prøveskilter for Lørdagen. Da skal det rånes litt på Fredag etter kl 24.00 for å være sikker på at bilen går ordentlig, sånn at jeg veit om den kan kjøres med ned til Skien for å hente di nye felgene :D

 

Dette var alt for nå som jeg kommer på.

 

Stay tuned people...

 

Edit: Beklager at jeg ikke har kommet med bilder på en stund. Er så gira på å skru bil, så jeg glemmer helt av det. Skal få tatt noen bilder i morra :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt mer med bilen igjen da. Var innom på Biltema og kjøpte noen småting for å få luftfilterrøret til å se penere ut. Dreiv lenge med å tilpasse alt sånn at LLM passer på. Kjøpte noen blå slanger der også som jeg skal pynte opp litt med i motorrommet. De var utrolig stive, så jeg vurderer å legge resten av slangene i varmt vann, for å få dem litt mykere.

 

Ellers så dreiv jeg litt med anlegget i går også. Får beskjed om at forsterkeren er overopphetet. Kan ikke forstå det, for denne meldinga kommer med en gang jeg setter på cd spilleren. Skal se om jeg finner ut av det i kveld eller morgen, for jeg reiser som sagt til Skien om ca en time for å hente di nye felgene til bilen. Så da blir det ikke mye bilskruing på meg i dag. Det er ca 3 timer med kjøring hver vei, så jeg er nok ikke hjemme igjen før kl 19.00 regner jeg med.

 

Fikk tak i nye pluggledninger i går, ny hovedstrømledning til anlegg med automatsikring da den jeg hadde var noe tynn. Nye klips til lista under panseret og diverse småting som nye pærer til dashbord og slikt.

 

Fant ut av hvorfor bilen ikke gikk på tomgang i går også. Var forholdsvis enkelt. Det er 2 ledninger som skal inn på coilen. En grønn og en svart. Jeg hadde satt på den grønne riktig og tatt feil ledning på plass nr 2. Den jeg satt der hadde samme størrelse og "plugg" men var svart og rød. Først satte jeg grønn ledning på plass nr 2 og svart/rød på nr 1. Prøvde å starte opp, men den ville da ikke tenne. Fant da denne helt svarte ledningen og satte den på plass nr 2 og da startet den opp og gikk på tomgang. Det er igjen 2 ting med motoren jeg må få gjort. Når jeg tar av kontakta til LLM så går den på 2500-2800rpm på tomgang. Når denne er montert så går den på ca 1500rpm, så jeg får justere litt på tomgangen, sånn at denne blir riktig. I tillegg så fant jeg ut av det jeg trodde kunne være overspenning på en pluggledning. Det viser seg nå at det er en eller flere ventiler som er punktert. Måå få tak i nye, men ikke f*** at jeg kjøper dem på Ford. De skulle 270,- ca pr.stk. Det blir jo nesten 2200,- det :o

 

Har pratet med ett firma i England og da skulle jeg få dem for en totalsum på 1446,- Skal undersøke litt mer og se om jeg finner noe billigere der borte.

 

Fikk tatt et par bilder til dere i går da, mens jeg dreiv ute.

 

Her har jeg begynt å skjære av selve klossen som LLM sitter på, sånn at jeg har dette montert på bilen.

 

DSC_0258.jpg

 

Det gamle rælet jeg hadde laget til er kastet ut og langt unna bilen.

 

DSC_0260.jpg

 

I gang med å tilpasse alt som skal monteres på filterrøret.

 

DSC_0259.jpg

 

Montert filteret i motorrom. Som dere (ikke) ser så har jeg da gjemt LLM og dette på undersiden, sånn at det ikke "skriker frem" når man tar opp motorromet.

 

DSC_0262.jpg

 

Omtrent slik ser det da ut. Skal kutte av en del på den skruen som sitter på braketten. Skal se om jeg også flytter denne litt nærmere selve filteret, sånn at det ikke kan vri seg så mye og i hvertste fall ligge nedpå reimhjulet.

 

DSC_0261.jpg

 

Flyttet coilen hit, sånn at pluggledningen mellom coil og fordeler ble stram og ikke henger og dingler.

 

DSC_0265.jpg

 

Her har jeg fått montert den ene blå slangen for å "pynte" opp i motorrommet. Det var ett ordentlig h*****e, da blokka var 23.30 ca. Var mørkt ute når jeg kikket opp i fra motorrommet :wonder:

 

DSC_0263.jpg

 

Det var alt for denne gang. Kommer med flere bilder av felgene i kveld og enda mer bilder i morra mens jeg driver å pusler.

 

Stay tuned...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ser jeg har skrevet litt feil i forrige innlegg. Det er så klart ikke ventilene som var ferdig. Mente ventilløftere. Var litt gira og hadde det travelt, så da ble det litt rot i ordene.

 

Har fått gjort litt i dag også, så jeg får vel legge ut det jeg har gjort, sånn at dere får litt mer å lese på ;)

 

Jaja, da driver jeg ute å skrur litt mer da. Har vært litt flink til å ta bilder denne gangen da. Det er greit nor for at jeg trenger litt veiledning/hjelp av dere om noen har mulighet? Legger ut bilder, så får dere se på dem og evt forklare litt.

 

Som dere ser, så har jeg markert ett felt her med en rød ring. Kan noen forklare meg hva denne er til og om jeg trenger denne til noe? Den sitter på høyre framskjerm (passasjer siden)

 

DSC_0268.jpg

 

Den saken på franskjermen (bildet over) går inn på denne tingen her. Har ikke noe navn, så da kaller jeg det bare en ting :P

Ps: Ikke bry dere om den svarte ringen. Var jeg som gjorde en feil under redigering av bildet :P

 

DSC_0269.jpg

 

Har noen peiling på hvor denne hører til? Den går egentlig bak isolasjonsmatta fra venstre side ved torpedoveggen og stopper omtrent ved oljeutondinga bak på toppdekselet.

 

DSC_0275.jpg

 

Hva kan denne være til? Den sitter på venstre side og går i samme strømpa som ledningene til coilen.

 

DSC_0274.jpg

 

Her er ett annet bilde på litt avstand, så ser dere mer av hvor denne kontakta sitter og går.(Samme kontakt som bildet over)

 

DSC_0273.jpg

 

Her har jeg markert med to røde ringer som dere ser. Ser dette ut til å være riktig? Altså slangen som går fra den ene ringen til den andre.

 

DSC_0272.jpg

 

Denne slangen går fra innsuget og til undersiden av gasspjeldet. Er dette også riktig?

 

DSC_0271.jpg

 

Denne går fra bremsekraftforsterkeren og inn på det bakre hullet på innsiget. Er dette riktig?

 

DSC_0270.jpg

 

Det hadde vært kjempefint om noen hadde hatt mulighet til å undersøke dette og gi meg en tilbakemeldimg på hva som er riktig/galt på disse bildene og prøve å forklare hvor alle slangene da evt skal :D

Kan liksom ikke skryte på meg at jeg veit så mye om Sierra generelt, da dette er den første jeg skrur på, så detfor spør jeg i stedenfor å knote med dette over en lengre tid :wonder: Medhjelperen min som har mye mer peiling på Sierra er lam fra livet og ned etter en stygg påkjørsel bakfra av en i***t i Gjøvik, så det er ikke alltid like enkelt å få noe hjelp fra han. Blir mest bare tullprat om bil og en røyk med han igrunn.

 

Har forresten hentet nye felger . Har bare tatt to bilder av dem, men dere får bedømme/kommentere hva dere tror om disse på bilen. Personlig så likte jeg dem veldig godt og jeg kommer til å beholde dem på bilen uansett. Men alikevel så er det alltid morro å høre hva andre synes. (Både positive og negative kommentarer, bare hold dere serriøse i hvertfall :P)

 

DSC_0277.jpg

 

DSC_0276.jpg

 

De er riktignok litt kantkjørte, men hva kan man forvente å få for 600,-? Skal prate med det lokale alu sveiseverkstedet og høre om dem kan reparere dette så det blir pent igjen. Skal forresten bruke autosol på felgkanten i hvertfall. Er usikker på om jeg skal beholde hele felgen i denne "fargen" eller om jeg skal lakkere eikene i samme farge som bilen (enten blå eller svart.) Synes dere kan kommentere dette, og fortelle hva dere tror.

 

Fant forresten ut av dette med ventilløfterene da. Bare lot bilen gå på tomgang en stund, så ble lyden mer eller mindre borte. Mistenker at motoren har stått stille en stund, sånn at dem ikke hadde fått noe smørning på lenge. Fikk også bilen til å gå nogenlunde riktig på tomgang etter at jeg satt alle slangene slik som vist på bildene over her. Det KAN hende toppakningen har blåst utover, men tør ikke si dette sikkert ennå. Tenkte jeg skulle stikke innom Biltema en dag og se om dem har noe universale radiatorvifter som jeg kan bruke. Er usikker på om jeg skal ha en stor eller to små som originalt. Uansett så kommer jeg til å koble den på egen bryter, så kan den stå og gå hele tiden mens bilen er i bruk.

 

Liten video av oppstart etter at jeg fant ut av tomgangsproblemet og fikk ventilløfterene til å "gå penere" (Nei, di har ikke fått bein og stukket av fra meg :P)

 

http://s801.photobucket.com/albums/yy293/ZyNTeX_6/Ford%20Sierra%20DOHC/?action=view&current=MOV_0267.mp4

 

 

Kommer med mer oppdatering litt senere i kveld. Nå er det ut av bilen og få skrudd litt mer :D

 

Stay tuned people...

Endret av ZyNTeX
Liten feil ang det å legge inn filmen :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, fikk da prøvd bilen i natt. Den går som ei kule igrunn i forhold til 2.0 gasser i hvertfall. Har aldri kjørt sierra dohc, så jeg ble overrasket igrunn. Etter det jeg har fått vite så går den visstnok dårlig i forhold til det den vil gjøre med den andre toppen jeg har liggende. Gleder meg til å sette på den og se hvor stor forskjell det blir :D

 

Merker det at bilen blir fort sur, så den er nok ikke helt riktig justert ennå. Det ryker fælt av den også. Svart røyk også er jeg redd den bruker litt olje. Kan hende det er noen teflontettninger som ikke lenger er gode. Har liggende nye av dette også, så det er ikke noe stress. Monterer dette på "gromtoppen" når jeg begynner å pusle med den tenkte jeg. Har i natt kjørt med original bakdiff, så jeg får se

om jeg kanskje bytter ut denne i løpet av dagen med den andre jeg har her. Der er det 100% sperre bak, så da vil det jo enda mer gøy å kjøre rundt i kveld, da det er litt bløtt på asfalten :D

 

Har forresten bestilt meg Polyrace foringer i bakstillinga og ett par stk foran. Har igjen å bestille disse det er forskjellige mål på i hvertfall og stivere fjørbenslager. Dempere er også noe som skal bestilles, bare jeg tar meg råd til det og får noe penger snart. Har ennå ikke fått pengene mine av detta møkka NAV. Hadde vært bedre om jobben hadde lønnet meg i sykmeldingsperioden også kunne dem ha fått slitet med å få refundert penger fra NAV.

 

Det er første gangen jeg er innblandet i NAV og jeg kan ikke akkurat si jeg er imponert over dem. Ikke at jeg var det ifra før heller med tanke på andre jeg kjenner som sliter med dem. Så førsteinntrykket mitt til NAV er vel ikke akkurat mye å skryte av...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kompis av meg til å komme opp en tur i går kveld, sånn at jeg fikk sammenligne motorrommet på hans scorpio 8v og min. Har koblet det opp slik som det var på bilen hans, men alikevel så går den for høyt på turtall. Legger ved noen bilder, så ser dere.

 

Her er map-sensoren koblet til bakerst på innsuget.

DSC_0318.jpg

 

Slangen i midten her er nå koblet til den svarte boksen ganske langt ned på innerskjermen. Du ser hvor den er koblet til på bilde 3.

DSC_0319.jpg

 

Her er da denne vakuumslangen koblet til som nevnt på bilde 2.

DSC_0320.jpg

 

Denne vakuumslangen er koblet til på undersiden av gasspjeldet.

DSC_0321.jpg

 

Er det forresten riktig at den ene nippelen på gasspjeldet skal være blendet? Husker ikke om jeg har spurt etter dette før?

 

Uansett, var ute på Lørdag og knipset noen bilder av bilen etter at jeg fikk vasket av litt møkk på den da. Synes den begynner å se ganske så bra ut nå. Mangler bare å få på andre felger, rette bulker, bytte fangere til noen komplette og litt diverse kosmetikkfeil rundt om på bilen.

 

DSC_0315.jpg

 

DSC_0313.jpg

 

DSC_0312.jpg

 

DSC_0311.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det har ikke skjedd så veldig mye med bilen den siste tiden. Har ikke hatt deler til den, så det er derfor det har stått stille så lenge.

 

Uansett, har fått kjøpt meg enda en Sierra Sedan med DOHC motor i helgen uten at jeg har sett den. Ga 2000,- for den og det eneste jeg trenger er igrunn eksosanlegget og noen deler innvendig i den. Den skal visstnok være i god stand, så jeg får se hva jeg gjør med den. Kan hende jeg slakter den og beholder alt av deler som er bra og sender det bærende karosseriet til den lokale huggeren. Evt bytter den i andre deler jeg trenger. Det er noe lettere å montere diverse polyrace foringer når hele understellet er plukket av fra "delebilen" min. Har ikke somlet meg til å kjøpe di siste foringene jeg trenger til bilen, men får se hva jeg får råd til til helgen igjen. Skal i hvertfall få delebilen oppi verkstedet hvor jeg har løftebukk og mer utstyr i løpet av få dager. Hadde håpet på å få gjort dette i dag, men er avhengig av noen som kan taue bilen for meg. Det sitter skilter på bilen, så da er det jo mye greiere å få den fra A til B i hvertfall.

Kommer med bilder av delebilen når jeg får hentet den og har knipset bilder av den.

 

Håper egentlig på mer respons, da det er morro når det er kommentarer her inne. Både ris og ros tas imot med tatt. Evt forslag eller spørsmål om hvilke planer som ellers er for bilen...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Blå silikon slanger og masse aluminium så blir det pent nedi der :D

 

Det er helt klart! Driver å ser etter ett kit, men finner ikke noe. Er stort sett komplette kit til Cosworth bare, så jeg får se hva jeg klarer å få til selv ;)

 

Stå på Zyntex!!!

 

Thnx! Driver som en gal om dagen med å slakte en annen Sierra jeg har, sånn at jeg har komplett drivlinje med nye foringer ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt svinghjul.

Gripeflate for Clutch: 7,4cm

 

Lettet svinghjul: Gripeflate for clutch: 5,6cm

DSC_0603.jpg

 

Originalt svinghjul.

Innvendig diameter: 12,9cm.

 

Lettet svinghjul: Innvendig diameter: 15,1cm

DSC_0604.jpg

 

Originalt svinghjul.

Innvendig diameter: 12,9cm.

 

Lettet svinghjul: Innvendig diameter: 15,1cm

DSC_0605.jpg

 

Originalt svinghjul.

Tykkelse: 5,1cm

 

Lettet svinghjul: Tykkelse: 4cm

DSC_0606.jpg

 

Originalt kontra lettet svinghjul.

DSC_0607.jpg

 

Originalt kontra lettet svinghjul.

DSC_0608.jpg

 

Originalt kontra lettet svinghjul.

DSC_0609.jpg

 

Originalt kontra lettet svinghjul.

DSC_0610.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår