Gå til innhold

ZyNTeX;91mod Ford Sierra 2.0L Sedan DOHC Restaureringsprosjekt med sugetrimmet motor.

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer med litt mer oppdatering i efta. Kan fortelle at jeg har begynt på motoren som skal i bilen...

Du fortjener en kjeks! :D

Fortell litt mere da!!!!

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt demontering av motoren som jeg skal ha i Sierra'n.

Skal bytte rådelager, rammelager, stempelringer og alle pakninger i bunndelen, sende inn topp til Velox Motor for å finne ut hva som er blitt gjort med toppen og se etter muligheten for mer effekt. Om mulig så blir det kutting av ventilseter. Har fått en god pris på dette ;)

Sitter nå i garasjen og grubler over hva jeg skal gjøre. Det er tydeligvis noen som har prøvd å få av toppen en dag før meg. To av strekkboltene er runde, så jeg sitter litt i klemma for hva jeg skal gjøre for å få løs disse. :wonder:

Bilder av nedplukking av motor.

Kanskje lige greit at jeg åpnet opp motoren. Plastikkskinne som holder registerkjedet på plass har røket.

20120228_183730-1.jpg

20120228_183737-1.jpg

20120228_183752-1.jpg

20120228_195055.jpg

20120228_195050.jpg

20120302_164651.jpg

20120302_164701.jpg

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt demontering av motoren som jeg skal ha i Sierra'n.

Skal bytte rådelager, rammelager, stempelringer og alle pakninger i bunndelen, sende inn topp til Velox Motor for å finne ut hva som er blitt gjort med toppen og se etter muligheten for mer effekt. Om mulig så blir det kutting av ventilseter. Har fått en god pris på dette ;)

Sitter nå i garasjen og grubler over hva jeg skal gjøre. Det er tydeligvis noen som har prøvd å få av toppen en dag før meg. To av strekkboltene er runde, så jeg sitter litt i klemma for hva jeg skal gjøre for å få løs disse. :wonder:

//Borre hull, og bruke grisepikk?// Eller den vil kanskje knekke?

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

//Borre hull, og bruke grisepikk?// Eller den vil kanskje knekke?

Det er nok en mulighet at jeg kan bruke grispikk eller noe ja. Var ikke en dum idè det nei. Eller som du sier, prøve å borre i filler bolthodet, så jeg kan dra av toppen evt ;)

Om bolten knekker gjør ikke noe, så lenge det er ovenfor blokka ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en mulighet at jeg kan bruke grispikk eller noe ja. Var ikke en dum idè det nei. Eller som du sier, prøve å borre i filler bolthodet, så jeg kan dra av toppen evt ;)

Om bolten knekker gjør ikke noe, så lenge det er ovenfor blokka ;)

Joda, men er det hard aa dra rundt saa kan grisesnabben (vi maa sensuere litt pga deltagere her som er under den kriminelle lavalderen, ogsaa den seksuelle...) knekke ogsaa. Soerg i tilfelle for at du har fjernet hele hodet paa bolten foerst

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi maa sensuere litt pga deltagere her som er under den kriminelle lavalderen, ogsaa den seksuelle...)

Hehe. Joda, men er det stygt å bruke det originale navnet da? Det er da vel ikke våres feil at den har ett slikt "fancy" og fengende navn? :P

Ja, faren er jo at grisesnabben kan knekke, men det er vel en sjangs man må ta da.

Det er noe dritt når det skal være slik. 2 bolter unna å få tatt av toppen, merket stempler og ha alt i deler, klar for utbytting. angry2 damndamn

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er Deltaone som meg, ensom og alene eller så skal han gi dem en skikkelig reprimande om dagens ungdom/bilspråk, sånn at dem kan forstå ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Var å hentet Sierra'n i går, så nå står den trygt plasssert ved siden av Bmw'n. Har ikke tatt noe stemningsbilde av den ennå, men kan si det sånn at jeg føler den har tapt seg en del i vintet. Må få vasket den skikkelig en dag, sånn at jeg får sett hvor ille det egentlig er først.

Blir vel å montere radiatorvifte og gjøre en del små forandringer litt senere i uka om været holder seg bra. Må si den skrever ganske så bra bak, nå som den er så lav. Eksosanlegget slår nedi/skraper asfalt på helt vanlige norske veier. Nå er vel ikke standarden på veien her i landet den beste, men alikevel. Dette blir det forøvrig gjort noe med. Kommer til å bytte ut senkefjørene rundt om på den. Fått tilbud på nesten ubrukt Koni senkesett til 1600,- rund baut, så regner med dette blir innkjøpt etter hvert som tiden går.

Hadde jeg sjekket opp litt grundig i fjor så hadde jeg satt på skiltene og kjørt, da den ikke skal inn før i Mai i år på eu kontroll.

Nå er det for sent og skilter blir ikke satt på uansett før til vinteren regner jeg med, da det er litt å gjøre med den før den er klar.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider