plogenA4 Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Har hatt litt trøbbel med dette siden jeg var av med innsug og diverse tidligere i vinter. Har prøvd med VAC-COM, men får error når jeg prøver å grunnstille. Prøvde med forskjellige versjoner også, men feilmeldingen er der fortsatt. Etter mye stress så bestemte jeg meg for å levere bilen inn på møller slik at de kunne få prøvd seg. De greide det heller ikke, og mente det ikke var mulig fordi bilen var chippet...? Uansett, har kommet over en delemotor og lurer på om problemet vil forsvinne om jeg kjøper meg et nytt gasspjeld? Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 hmm, hadde samme problem på min en gang, at VAC-COM ikje ville grunn innstille gasspjeld, men eg vaska og rensa gasspjeldet\huset reint for sot og drit da fikk eg grunnjustert :) å de har ivertfall ikkje noe med chipp og gjøre vill eg tro i og med at min er chippa og litt til :) vet ikkje om dette hjalp deg, men prøvde no alike vell :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Om bilen står i ro lenge, så er det ikke noe problem med spjeldet før det har gått en uke eller noe, da kommer problemet tilbake igjen. Bruker ikke denne bilen mye, kjørt 60 mil på 2 år. Husker å ha vaska veldig grundig inni der når jeg styra med dette tidligere, så jeg tror ikke det er problemet i mitt tilfelle desverre. Men jeg skal ta en titt på det igjen når jeg starter den opp igjen. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s1ffern Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Har samma problemet på min faktisk nå.. bytte i helga å nekt å grunnstille seg. men fant dette ved et par google søk: 1: A4 B5 har wire-overføring, det er pedalen som styrer gasspjeldet 2: Men gasspjeldet kan også kjøres med elmotor og dra pedalen fra deg 3: Grunnstilling av gasspjeldhus gjøres i VAG-COM ved å gå på engine, meas. blocks og blokk 098. Trykk på default settings og la gasspjeldhuset grunninnstille seg. Strilemetoden: Kutt spenningen til bilen i en halvtimes tid, ta deg en kaffe. Koble det på igjen, vri rundt tenningen, men ikke start bilen. La bilen finne grunninnstillinger på nytt, ikke rør noenting i to minutter. Slå av tenning, slå på motoren, og der skal problemet ditt være løst. Kjennetegn på feil grunnstilling av gasspjeld (TPS) er at motoren går feil på tomgang og gjerne ikke holder seg i live av seg selv når den er kald. Siter AUDI A4TQ 96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Vanlig elektronikkfeil på disse TBene gjør at mange ikke kan nullstilles ved diagnoseprogramvare. Også vanlig at en del av de som sliter med det jager litt på turtallene (avvik mellom ønsket og faktisk RPM i ECUen). Man kan likevel nullstille enheten ved å koble fra batt. i ca et kvarter, for så å koble til igjen. Ta bilen i tenningstrinn 2, altså ikke start, og ikke rør noe. Du hører elmotoren på TBen gå i rundt 15sek, hvor den klakker litt og finner ekstremalverdiene. Etter det skal alt være ok. Ved litt lirking (ta ut tenningen, koble fra elektronikken på TBen og på igjen, ta på spenning på tenningstrinn 2) får man ADP OK på block098, da kan man prøve igjen. det godt mulig man får det til, men det vil aldri gå så lenge du får ADP ERROR som verdi ut. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.