Gå til innhold

Hjelp ang Registerreim

Ranger emnet

Suzuki10

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Suxuki Baleno for en stund siden. Er kjørt 227.000. Problemet er at forrige eier ikke vet når registerreim er skiftet. Den er ihvertfall skiftet på 100.000 men han viste ikke etter det.

Hva bør jeg gjøre? Er det mulig å levere til verksted og sjekke hvor slitt den er?

Hva ligger prisen på til denne bilen, er det samme uansett verksted, eller vil det variere?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpen.

Er helt grønn på bil, så bare unnskyld meg...

Men er det vanlig/lurt å kjøpe registerreim hos mekonomen, for så å ta den med til en forhandler å få den skiftet?? Hadde sett for meg at de hadde remen, men det blir kanskje dyrere da?

Hvilken pris kan jeg forvente meg, hva er rimelig?

Hvilken registerreim trenger jeg, er vel mulig å kjøpe feil...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp original så får du riktig.. husk strammehjulet. Ellers får du riktig hos mekonomen, autoutstyr, bilxtra osv hvis du oppgir reg.nr. Bare dobbeltsjekk at det er riktig motor. Du har enten 1,3 eller 1,6.. Vi tar hvertfall 3 timers jobb for bytte av baleno reg.reim veit jeg, hvor 1 time koster rund 900kr + moms. Men nå er vi suzuki merkeforhandler :) Da slipper du å kjøpe delen på forhånd også :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke arumentere for mye med deg på dette, men jeg har skifta på både Vitaran min med G16B, og to av mine G13 motorer fra 413, disse motorene er jo i prinsippet like, og deler vannpumpe(iallefall de der motoren er montert på langs)

og de skifta jeg ikke fordi det var på tide med reimskift for å si det sånn... men det er bare min erfaring som ikke er suzukimekaniker, men har drevet med Suzukis 4x4 biler i mange år..

men for all del:) regner med at du som driver med dette daglig vet dette bedre og at jeg bare har vært uheldig (faktisk helt seriøst ment:)) men jeg foreslo det på grunn av egne erfaringer med disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner. Ja vitara og baleno har jo samme motor i prinsippet. Men at du har hatt lekkasje på 3 biler syns jeg er rart. Jeg har byttet reg.reim så ufattelig mange balenoer, og vitara for dens saks syld, og ALDRI hatt en lekkasje etterpå. Skrudd suzuki i mange år, og jobber med det daglig ja, men klart, det kan jo alltids begynne å lekke. Den avgjørelsen får jo han som eier bilen gjøre :D hehe

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk for hjelp!

Har hørt litt rundt, og var innom et suzuki verksted i oslo for litt siden. Han sa 5000kr for å skifte registerreim. Er det bra pris eller dyrt?

Når du sier 3 timer*900kr høres det en del billigere ut..... Er det viktig å få gjort det på et suzuki verksted eller er det samme hvor jeg skifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hei.

Har et problem... Suzuki Balenoen min 2001 modell spyr bare ut kald luft av varmeapparatet.

Jeg ble rygget på i går og da ble den ene vidten som står ut mot grillen noe knust og det ble bøyd noe.

Kan det ha noe å si

Det er nesten 2 ? radiatorer på denne bilen? 1 som vannet går inn på..Er det andre registret til varmeapparatet?

Kan skade på dette ha noe å si i forhold til varmluften?

Temp måler sier at moteren er halv varm men slangen inn på radiatoren er kaldt...

Så spørsmålet er:

Er det vannpumpa?

Kan det være skade på den "fremste radiatoren" ? ( Det lekker ikke vann. )

Kan det være termostaten?

På forhånd takk

Ken

Lenke til kommentar
Del på andre sider