Ulvan Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Sentrallåsen på bilen min fungerer ikke. Når jeg trykker på knappen på nøkkelen går vakumpumpen i 20-30 sek og alarmen kommer på, men ingenting annet skjer. Jeg har sett på vakumpumpen og vil tro det er den som har bestemt seg for ikke å fungere lenger. Det er to "innløp" på pumpen og har prøvd å blåst og sugd i hvert av de to rørene og i det minste røret låste bare bensinlokket, og det store røret gjorde ingenting. Noen som har peil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Om du har lekkasje på en vakuumslange til f.eks. en dør så kan slikt skje. Sjekk førerdøren først ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Men ville ikke da bensinlokket bli låst uansett når jeg trykker på knappen, når det ikke er lekkasje til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Ikke nødvendigvis, er også endel luft inni disse rørene så er neppe bra nokk og bare prøve å suge ut luften :p Du har en lekasje en plass så er bare og begynne og feilsøke :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Hvordan skal jeg gå frem for å finne lekkasjen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlerock Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Har samme problem på min 95 mod.. sentrallåsen slår ikke inn i det hele tatt lenger, men i går fant den tydeligvis ut at den skulle låse tanklokk og bagasjeluke..så nå får jeg det ikke opp. Ergelig og upraktisk da man ikke får tanket med låst deksel.. Kan man forresten låse den opp manuelt på noe vis? Hvor sitter vakuumpumpen, noen som vet, og hva annet enn lekasjer kan evt man se etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Begynn med å sjekk i den gummikoblingen imellom døren og karrosoriet og inni døren. visst ikke lekkasjen ligger der så må du nesten bare demontere alt og følge plastslangene. På sedan så ligger vakuumpumpen på høyreside med hjulbuen inni bagasjerommet, må demontere litt av sidepanelet for å komme til, og er generelt trangt der nede. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2011 Jeg sjekket i dag den koblingen mellom slangen som går inn i førerdøra og slangen som kommer ut fra "under" gulvet. Blåste og sugde i begge de, og i den som gikk til døren ble det vakum, med det ble det ikke i den som kommer ut fra gulvet. Der kom det bare luft hele tiden. Noen som vet hva det neste jeg må gjøre er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet April 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Jeg har nå sjekket koblingen i begge framdørere, og i bakluka, ingen av de som lekker. Sjekket også spiteren som ligger under baksetene på passasjersiden. Tok også litt tec-7 rundt sjøtene der jeg kom til for å være sikker på at det er tett. Da har ikke jeg lenger peiling på hvor det kan lekke, noen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Frode Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Har selv hatt samme feilen på en passat, og der var det selve enheten til tanklokket som lakk. da fungerte heller ikke låsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet April 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2011 Hva mener du med enheten til selve tanklokket? Er det en enhet til annet enn selve vakumpumpen, og hvor befinner denne seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Frode Skrevet April 7, 2011 Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Det sitter en type vakumsylinder i hver dørlås og i tanklokket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulvan Skrevet April 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Hvordan ser jeg om denne er ødelagt eller lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 7, 2011 Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 hmm, spray såpe vann på og se om det bobbler eller noe når du låser / låser opp? bare et forslag, om det funker vet jeg ikke :p Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg