Gå til innhold

Sentrallåsproblemer A4 B5

Ranger emnet

Ulvan

Anbefalte innlegg

Sentrallåsen på bilen min fungerer ikke. Når jeg trykker på knappen på nøkkelen går vakumpumpen i 20-30 sek og alarmen kommer på, men ingenting annet skjer. Jeg har sett på vakumpumpen og vil tro det er den som har bestemt seg for ikke å fungere lenger. Det er to "innløp" på pumpen og har prøvd å blåst og sugd i hvert av de to rørene og i det minste røret låste bare bensinlokket, og det store røret gjorde ingenting. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min 95 mod.. sentrallåsen slår ikke inn i det hele tatt lenger, men i går fant den tydeligvis ut at den skulle låse tanklokk og bagasjeluke..så nå får jeg det ikke opp. Ergelig og upraktisk da man ikke får tanket med låst deksel.. Kan man forresten låse den opp manuelt på noe vis?

Hvor sitter vakuumpumpen, noen som vet, og hva annet enn lekasjer kan evt man se etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å sjekk i den gummikoblingen imellom døren og karrosoriet og inni døren. visst ikke lekkasjen ligger der så må du nesten bare demontere alt og følge plastslangene.

På sedan så ligger vakuumpumpen på høyreside med hjulbuen inni bagasjerommet, må demontere litt av sidepanelet for å komme til, og er generelt trangt der nede.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket i dag den koblingen mellom slangen som går inn i førerdøra og slangen som kommer ut fra "under" gulvet. Blåste og sugde i begge de, og i den som gikk til døren ble det vakum, med det ble det ikke i den som kommer ut fra gulvet. Der kom det bare luft hele tiden. Noen som vet hva det neste jeg må gjøre er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har nå sjekket koblingen i begge framdørere, og i bakluka, ingen av de som lekker. Sjekket også spiteren som ligger under baksetene på passasjersiden. Tok også litt tec-7 rundt sjøtene der jeg kom til for å være sikker på at det er tett. Da har ikke jeg lenger peiling på hvor det kan lekke, noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider