Gå til innhold

Rustflikking

Ranger emnet


Beamer Screamer

Anbefalte innlegg

Hadde noen rustflekker på golfen for noen år siden på døra... pussa ned med til metallet, penslet på med Fosfor syre, lot det tørke for så å spyle av med kaldt vann, lot dette tørke over natten. Grunnet, og lakket, hakke sett rust der siden.. :D

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunne til at coroless har en rustrød farge er for at den skal dekke til rusten, slik at det går i ett :D

 

neida.. den melken jeg har hatt tak i lager en steinhard overflate. husker ikke navnet, overfalte blir blåaktig... fungerer nå fint hos meg, men som du sier, vil alltid være noe rust

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med "melken" er at den ikke tåler steinsprut ol like godt som Coroless.

Dersom denne blåaktige overfalten er rett unger lakken, titter rusten frem igjen med en gang det blri et lite sår i lakken. Dersom det er Coroless under lakken må steinspruten også gå gjennom Coroless'en før det begynenr og ruste.

 

En kamerat av meg skulle garasjelakke en svær amerikansk stasjonsvogn. Det var ikke så veldig nøye så han tenke han likegodt kunne grunne hele bilen med Coroless! Som sagt så gjort. Han tynnet Coroless'en med tynner slik at den gikk fint gjennom lakksprøyta fra Biltema og sprayet i vei. Etterpå la han lakken utenpå. Faktum er at den bilen har ikke så mye som ei lita rustboble idag!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha :D hvor bra!!! :D

 

må jo bruke sparklen utenpå den melken da, slik at du får jevnet overflaten litt... for når du pusser rust med stålbørste, så blir jo aldri flaten rett, og da må man jo fylle igjen med noe, men vist det er på kanal f.eks så kan man jo bare ha boddy utenpå.. mange muligheter - men og lakke rett utenpå melken er jo ikke noe pent...

 

men likte den med coroless ass :)

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Coroless et par ganger på "flekk rust". Det har vanligvis ikke vært noe problemer (En gang "kokte" det, men om dette var pga Corolessen eller om det var pga en gammel 1K spray filller på boks er jeg ikke sikker).

 

Når jeg satt bort Golf GTI prosjektet for vintern så lakkerte jeg meg coroless på alle blankslipte flater. Dette holdt seg meget bra. Jeg har ikke noe mot å bruke Coroless på mindre synlige området på bilen, men ettersom jeg skal hel lakkere bilen og vil ha et pen resultat så har bilen blitt slipt ned og store deler Corolessen blitt byttet ut med 2K epoxy grunning, nå gjenstår det å få på litt 2K sprøytefyller før den går til lakkering.

 

117-1710_IMG.JPG

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Selvfølgelig ble det litt stygt med lakk rett utenpå den melka. Men finishkravet var lavt da det var nederst på framskjermen bak forhjulet på en 10.000 kroners Bluebird.

 

Men sparkel er jo ikke vanntett. Det vil si at dersom man sparkler utenpå melka, sliper og lakker ser det sikkert penere ut men er neppe mye mer holdbart. Det som da vil skje er jo at ved sår i lakken trekker vannet raskt inn til melka gjennom sparkel-laget og rusta starter igjen.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår