quack Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Lønner det seg å dra til Sverige for å fikse det eller det er rimelige byggere i Norge? Hvor mye pleier det å koste omtrent? Får man godkjent det hos biltilsynet/EU-kontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by quack Lønner det seg å dra til Sverige for å fikse det eller det er rimelige byggere i Norge? Hvor mye pleier det å koste omtrent? Får man godkjent det hos biltilsynet/EU-kontroll? Jeg hørte med Svendsen eksos og de sa rundt 3000,- for et effektanlegg på bil med enkelt eksosanlegg. Avhenger selvfølgelig litt på typen bil, rørtykkelse og hva slags endestykke du vil ha... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Februar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Har jo to rør fra motoren jeg, blir vel dyrere da ja.. er det vanskelig å bygge sjøl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Jørgenrud bilverksted på Spydeberg.. Ferrita og Supersprint. Betalte 5k for mitt 2.5" effektanlegg fra Ferrita ferdig bygd på bilen. Ja, det blir godkjent av biltilsynet. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Februar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Noen som er sleipe i tysk her? Er dette et komplett eksosanlegg? http://www.mantzel.de/catalog/product_info.php?products_id=82 Die Mantzel Gruppe A Edelstahlauspuffanalage für den sportlichen Opel. Um optimale Voraussetzungen zu gewähren sind Mantzel Anlagen stets mit Absorptions- und nicht mit Kammerdämpfern ausgestattet. Große Querschnitte sorgen für sportlichen Klang und optimale Leistung. Anlage mit ABE bzw. EG Gutachten so das der Gang zum TÜV entfällt. Anlage mit 3 Jahren Garantie! ---- Åssen er det med import av sånne store ting fra tyskland? Koster omtrent 6000 NOK det eksosanlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by quack Har jo to rør fra motoren jeg, blir vel dyrere da ja.. er det vanskelig å bygge sjøl? Hvis du har tilgang på utstyr til å bøye rørene med, så skulle det ikke være helt umulig... Eiker Motorshop selger Bosi effektanlegg. Som veiledning koster komplett rustfritt anlegg til BMW 325i kr 4900,- (mener at den har dobbelt anlegg, det hadde i alle fall min 728i og det er samme motoren, men annen borring). EDIT: Hadde Bosi m/grenrør på en '87 Golf 1,8 og den ble det skikkelig rå gromlyd i(selv om motoren passer best i mors symaskin)! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Akkurat bygd effekt anlegg til golf gti. (solgt nå.) Kjøpte alle delene hos torshov bilrekvisita. De har en hel vegg med eksos deler. Jeg bygde 2,5" hele veien, men du får større også. Simonz lyddempere har de også. Hvor mye lyd du vil ha kan du avgjøre selv. Ble døds bra, god lyd! Bilen ble solgt på grunn av det! Kostet meg litt over 3000kr Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Kjøpt deg et Y- Stykke så får du fort bare et rør.....og da er det jo relativt enkelt å mekke ett selv Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Eye Candy Kjøpt deg et Y- Stykke så får du fort bare et rør.....og da er det jo relativt enkelt å mekke ett selv Mulig å få godkjent det da? Hvis man lagger yen etter midtre lyddemperne går det vel bra kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by quack Mulig å få godkjent det da? Hvis man lagger yen etter midtre lyddemperne går det vel bra kanskje Hvorfor skal du ha det godkjent??? bygg deg et hvor du fjernern alt unntatt bakre lyddemper som du bruker til vanlig så har du et orginalt anlegg du skrur på når bilen skal godkjennes Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Eye Candy Hvorfor skal du ha det godkjent??? bygg deg et hvor du fjernern alt unntatt bakre lyddemper som du bruker til vanlig så har du et orginalt anlegg du skrur på når bilen skal godkjennes bilen er ombygd fra 2,2 -> 3,0 må innom både Opel og biltilsynet og få godkjent den og få skilter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 tenkte på hvorfor godkjenne effektanlegget.......når du godkjennern bruker du bare det orginale Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Eye Candy tenkte på hvorfor godkjenne effektanlegget.......når du godkjennern bruker du bare det orginale Er det som er problemet, det originale er verken orignalt eller i orden. Må ha nytt uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 okay.....hehe følte meg plutslig litt treig....:) Tror fortsatt jeg hadde lagd et ikke godkjent effektanlegg og et tilnærmet lik standar. Vis ikke er jo svendsen eksos et godt alternativ Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Har litt lyst å prøve å bygge et sjøl med torshov-deler. Er jo mulig å få det godkjent også, om lyden og utslippet er ok. kan jo lage det sånn at man kan fjerne midtre demperne enkelt seinere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.