Gå til innhold

Hvem bygger eksosanlegg?

Ranger emnet

quack

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by quack

Lønner det seg å dra til Sverige for å fikse det eller det er rimelige byggere i Norge?

Hvor mye pleier det å koste omtrent?

Får man godkjent det hos biltilsynet/EU-kontroll?

Jeg hørte med Svendsen eksos og de sa rundt 3000,- for et effektanlegg på bil med enkelt eksosanlegg. Avhenger selvfølgelig litt på typen bil, rørtykkelse og hva slags endestykke du vil ha...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er sleipe i tysk her? Er dette et komplett eksosanlegg?

http://www.mantzel.de/catalog/product_info.php?products_id=82

Die Mantzel Gruppe A Edelstahlauspuffanalage für den sportlichen Opel. Um optimale Voraussetzungen zu gewähren sind Mantzel Anlagen stets mit Absorptions- und nicht mit Kammerdämpfern ausgestattet. Große Querschnitte sorgen für sportlichen Klang und optimale Leistung. Anlage mit ABE bzw. EG Gutachten so das der Gang zum TÜV entfällt. Anlage mit 3 Jahren Garantie!

----

Åssen er det med import av sånne store ting fra tyskland? Koster omtrent 6000 NOK det eksosanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo to rør fra motoren jeg, blir vel dyrere da ja.. er det vanskelig å bygge sjøl?

Hvis du har tilgang på utstyr til å bøye rørene med, så skulle det ikke være helt umulig... Eiker Motorshop selger Bosi effektanlegg. Som veiledning koster komplett rustfritt anlegg til BMW 325i kr 4900,- (mener at den har dobbelt anlegg, det hadde i alle fall min 728i og det er samme motoren, men annen borring).

EDIT: Hadde Bosi m/grenrør på en '87 Golf 1,8 og den ble det skikkelig rå gromlyd i(selv om motoren passer best i mors symaskin)!

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat bygd effekt anlegg til golf gti. (solgt nå.)

Kjøpte alle delene hos torshov bilrekvisita. De har en hel vegg med eksos deler.

Jeg bygde 2,5" hele veien, men du får større også.

Simonz lyddempere har de også.

Hvor mye lyd du vil ha kan du avgjøre selv.

Ble døds bra, god lyd!

Bilen ble solgt på grunn av det!

Kostet meg litt over 3000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å få godkjent det da? Hvis man lagger yen etter midtre lyddemperne går det vel bra kanskje

Hvorfor skal du ha det godkjent??? bygg deg et hvor du fjernern alt unntatt bakre lyddemper som du bruker til vanlig så har du et orginalt anlegg du skrur på når bilen skal godkjennes

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eye Candy

Hvorfor skal du ha det godkjent??? bygg deg et hvor du fjernern alt unntatt bakre lyddemper som du bruker til vanlig så har du et orginalt anlegg du skrur på når bilen skal godkjennes

bilen er ombygd fra 2,2 -> 3,0 må innom både Opel og biltilsynet og få godkjent den og få skilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider