quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Hvis det blir til at jeg bygger sjøl, åssen dimensjon burde jeg bruke på røra? Blir noe sånt tenker jeg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Off topic: Nydelig tegning ;) On Topic: Jeg tror jeg ville gått for 2.5" Kanskje med 3" utblås? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Vantage Off topic: Nydelig tegning ;) On Topic: Jeg tror jeg ville gått for 2.5" Kanskje med 3" utblås? Kjekt å kunne bruke photoshop til noe når man først har det:) men er det bra å legge 2,5" begge røra fra motoren og så gå sammen igjen og fortsette med 2,5" etter Yen også? Da skulle man tro det holdt med 1,5" før Yen liksom:) eller er det ikke sånn det funker med eksos kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by quack Kjekt å kunne bruke photoshop til noe når man først har det:) men er det bra å legge 2,5" begge røra fra motoren og så gå sammen igjen og fortsette med 2,5" etter Yen også? Da skulle man tro det holdt med 1,5" før Yen liksom:) eller er det ikke sånn det funker med eksos kanskje. Er ikke noe guru på eksos, men kan du ikke fortsette med 3" etter Yen da? Med 3.0 burde det bli fin lyd, uten at det bråker uholdbart.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Vantage Er ikke noe guru på eksos, men kan du ikke fortsette med 3" etter Yen da? Med 3.0 burde det bli fin lyd, uten at det bråker uholdbart.. Var det jeg hadde i tankene kanskje. Men for å være sikker prøver jeg å skaffe et brukt eksosanlegg til godkjenninga. Så kan jeg mekke og herje som jeg vil etterpå:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Originally posted by quack Var det jeg hadde i tankene kanskje. Men for å være sikker prøver jeg å skaffe et brukt eksosanlegg til godkjenninga. Så kan jeg mekke og herje som jeg vil etterpå:) Det høres lurt ut.. tror jeg må mekke meg noe eksos selv snart.. men må nok heise bilen først.. har sveisa eksosen 4 ganger i løpet av siste mnd. på golfen.. Og dama har bare hatt lappen en mnd.. hehe.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Nå er heller ikke JEG noen eksosguru men... Jeg antar du nå har en sugemotor(du sa fra 2,2i til 3,0L). Da bør du ha 2 potter i serie for å dempe nok. Turbo = lyddemper så de kan fint bygge 3" raka rør med ei potte. Det er noe som heter downsize. Det mener jeg du bør gjøre. Se her for litt vettug info om: -=> Downsizing <=- Så beholder du den 'lille' dim'en og så har du 2 enkle endestusser ut. 2 i midten eller 1 på hver side. Bygg gjerne 2 rør hele vegen selv om det koster mere c",) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Ja, det er selvfølgelig viktig at motstanden blir den samme, så lydpotter må man jo ha. Jeg har en kamerat som har en 96-97 Omega 2.5 V6, og han har 3" hele veien. Den er det flott lyd i, selv om han har 3 lydpotter. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 På golfen hadde jeg to små lydempere ganske tidlig. Så krommet jeg siste ende stykket. Det stykket kunne man pelle av for og sette på en lyd potte til på enden. Gjorde aldri det men, muligheten var der. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 svensen eksos i trondheim :) lager alt mulig, men IKKE grenrør :( Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Takk for linken, Skody! Mye bra tips der:) "nye" motoren er forresten en 3,0i. Innsprut=sugemotor? så det er altså nødvendig med lyddempere for effekta sin skyld? feks en på hvert rør så seint som mulig, og den bakre potta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 dobell 2,5", blir ikke det litt vel mye? Jeg tror jeg skal gå for dobbel 2" eller singel 2,5" på min 3,5l. Nå er ikke jeg heller noen ekos guru. Men hadde det vært topp effekt på 9k rpm på motoren ville vel dobbel 2,5" vært mer passende. Men det er nå min mening. Kom gjerne med innspill om noen mener det er helt feil Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Originally posted by AdrianL dobell 2,5", blir ikke det litt vel mye? Jeg tror jeg skal gå for dobbel 2" eller singel 2,5" på min 3,5l. Nå er ikke jeg heller noen ekos guru. Men hadde det vært topp effekt på 9k rpm på motoren ville vel dobbel 2,5" vært mer passende. Men det er nå min mening. Kom gjerne med innspill om noen mener det er helt feil Godt mulig det. Var og kikka litt på torsov i dag, 2,5" og 3" er rimelig solide saker:) er kanskje ikke så dumt med dobbel 2", og kanskje en Y med 2,5" eller fortsette 2"en bakerst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Får å få mest mulig effekt ut av en suge motor er det viktig med RIKTIG motstand. Og man vil aldri få ut noe serlig mer enn 10 hk. Så vitsen med dette å tenke på riktig motstand blir jo unødvendig. Prøvde først med "racing" katt som skulle gi x`antall hk mer en vanlig og det skulle være "riktig" motstand. Bytta dette med rette rør merke ikke en dritt forskjell annet enn på lommeboka. Så bygg sånn det er lettest å billigst for deg. Skal du ha mer effekt så er dette litt feil sted å hente ut den store mengden Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Sugemotor = n/a = naturally aspirated = non turbo Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.