Gå til innhold

Hvem bygger eksosanlegg?

Ranger emnet


quack

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Vantage

Off topic: Nydelig tegning ;)

 

On Topic: Jeg tror jeg ville gått for 2.5"

Kanskje med 3" utblås?

Kjekt å kunne bruke photoshop til noe når man først har det:)

 

men er det bra å legge 2,5" begge røra fra motoren og så gå sammen igjen og fortsette med 2,5" etter Yen også? Da skulle man tro det holdt med 1,5" før Yen liksom:) eller er det ikke sånn det funker med eksos kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Kjekt å kunne bruke photoshop til noe når man først har det:)

 

men er det bra å legge 2,5" begge røra fra motoren og så gå sammen igjen og fortsette med 2,5" etter Yen også? Da skulle man tro det holdt med 1,5" før Yen liksom:) eller er det ikke sånn det funker med eksos kanskje.

 

Er ikke noe guru på eksos, men kan du ikke fortsette med 3" etter Yen da? Med 3.0 burde det bli fin lyd, uten at det bråker uholdbart..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

 

Er ikke noe guru på eksos, men kan du ikke fortsette med 3" etter Yen da? Med 3.0 burde det bli fin lyd, uten at det bråker uholdbart..

Var det jeg hadde i tankene kanskje. Men for å være sikker prøver jeg å skaffe et brukt eksosanlegg til godkjenninga. Så kan jeg mekke og herje som jeg vil etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Var det jeg hadde i tankene kanskje. Men for å være sikker prøver jeg å skaffe et brukt eksosanlegg til godkjenninga. Så kan jeg mekke og herje som jeg vil etterpå:)

 

Det høres lurt ut.. tror jeg må mekke meg noe eksos selv snart.. men må nok heise bilen først.. har sveisa eksosen 4 ganger i løpet av siste mnd. på golfen.. Og dama har bare hatt lappen en mnd.. hehe..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er heller ikke JEG noen eksosguru men... Jeg antar du nå har en sugemotor(du sa fra 2,2i til 3,0L). Da bør du ha 2 potter i serie for å dempe nok. Turbo = lyddemper så de kan fint bygge 3" raka rør med ei potte.

 

Det er noe som heter downsize. Det mener jeg du bør gjøre. Se her for litt vettug info om: -=> Downsizing <=-

 

Så beholder du den 'lille' dim'en og så har du 2 enkle endestusser ut. 2 i midten eller 1 på hver side. Bygg gjerne 2 rør hele vegen selv om det koster mere c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er selvfølgelig viktig at motstanden blir den samme, så lydpotter må man jo ha. Jeg har en kamerat som har en 96-97 Omega 2.5 V6, og han har 3" hele veien. Den er det flott lyd i, selv om han har 3 lydpotter.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobell 2,5", blir ikke det litt vel mye?

Jeg tror jeg skal gå for dobbel 2" eller singel 2,5" på min 3,5l. Nå er ikke jeg heller noen ekos guru. Men hadde det vært topp effekt på 9k rpm på motoren ville vel dobbel 2,5" vært mer passende. Men det er nå min mening. Kom gjerne med innspill om noen mener det er helt feil

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AdrianL

dobell 2,5", blir ikke det litt vel mye?

Jeg tror jeg skal gå for dobbel 2" eller singel 2,5" på min 3,5l. Nå er ikke jeg heller noen ekos guru. Men hadde det vært topp effekt på 9k rpm på motoren ville vel dobbel 2,5" vært mer passende. Men det er nå min mening. Kom gjerne med innspill om noen mener det er helt feil

Godt mulig det. Var og kikka litt på torsov i dag, 2,5" og 3" er rimelig solide saker:) er kanskje ikke så dumt med dobbel 2", og kanskje en Y med 2,5" eller fortsette 2"en bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få mest mulig effekt ut av en suge motor er det viktig med RIKTIG motstand. Og man vil aldri få ut noe serlig mer enn 10 hk. Så vitsen med dette å tenke på riktig motstand blir jo unødvendig.

 

Prøvde først med "racing" katt som skulle gi x`antall hk mer en vanlig og det skulle være "riktig" motstand. Bytta dette med rette rør merke ikke en dritt forskjell annet enn på lommeboka. Så bygg sånn det er lettest å billigst for deg. Skal du ha mer effekt så er dette litt feil sted å hente ut den store mengden

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår