_MDS_ Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Det er sant :) Jeg slår konsekvent aldri av motoren for å vente noen min om vinteren, men om sommeren. Dette er da IKKE for å spare miljøet :Devil: hehe ser ikke noen grunn til å stå på tomgang om sommeren, vil da ikke sløse med bensin :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Klag heller på disse folka med båter som kjører rundt i skjærgården helt unødvendig. Forurenser mye mere en båtmotor som hele tiden akselrerer, enn en råner på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Klag heller på disse folka med båter som kjører rundt i skjærgården helt unødvendig. Forurenser mye mere en båtmotor som hele tiden akselrerer, enn en råner på tomgang. Eller bare slutte å klage.. Kan ikke komme her å si at de kjører unødvendig. Kjører da båt fordi det er morro ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre W Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Nå er jo ofte båtene som noen har store som fjell, med store v12 som drikker 20 liter diesel i timen... Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Nå er jo ofte båtene som noen har store som fjell, med store v12 som drikker 20 liter diesel i timen... Høres herlig ut i mine ører, men kanskje ikke alle andres. Fokuset er uansett feil. Fly forurenser så du ikke skulle tro det, men hører man politikerene diskuterer og kutte ned på avganger og reiser får å forminske forurensning? Nei tenkte meg det. Fokuset ligger kun hos biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 (endret) Er enig i at forurensning fra fly er lite i fokus om dagene. At mange biler står på tomgang utenfor et sykehus er ikke bra. Det både skaper unødvendig støy og kan forurense f.eks et luftrenseanlegg. Også hvis noen blir hentet seint en kveld eller om natta i et boligstrøk, er det heller ikke nødvendig å stå på tomgang. Kan jo ikke være stor kunst å slå av motoren i slike sammenhenger Endret April 11, 2011 av 69mustang351w Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Vel, om du kjører bilen som navnet ditt tilsier så har du ikke mye du skulle ha sagt. Om det er miljøet du tenker på så produserer bilen din antageligvis laaangt mer avgasser enn de fleste nyere vanlige biler ;) Bråker mer gjør den også sikkert. Tar du hensyn til det når du er ute og kjører på steder der det er folk? Tar nok hensyn ja. Bråker ikke unødvendig, f.eks ungår jeg å gi gassen i bånn midt om natta i boligstrøk. Slike ting er det mange ungdommer som gjør, som har biler med eksosanlegg som bråker mye. Målte bensinforbruket til 1,2 på langkjøring og det er ikke så ille. Har uansett solgt mustangen, men skal ha en ny amcar. I typisk hobbysammenheng brukes ikke en amcar så mye som en nyere bruksbil. Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Sultan Hassanal Bolkiah hadde alltid en Rolls Royce stående på tomgang, 24/7. Men tviler på at noen turte å klage på det. (Han har også 2600 luksusbiler som råtner vekk i Brunei, google it.) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg