Gå til innhold

Hvordan bil for 100.000kr?

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jeb

Hvordan bil kan dere anbefale til en ungdom med 100.000kr ?

En som går passe bra, turbo, fett utseende og vekker mye oppmerksomhet ;)

+ at bilen må holde og ikke noe man må skru seg i hjel med.. :)

Faller vel litt utenfor her , men min ga jeg 103 000 for. Mercen altså.

Går passe bra : Kommer jo helt ann på, men går helt greit.

Turbo : check

Fett utseende : Sliter jeg litt med ..

Vekker oppsikt : kanskje ikke så veldig ..

Trenger ikke skru seg i hjel : Skal ikke være nødvendig. På 20 000km har jeg slitt ned en laderegulator, og byttet et hjullager.

Holder seg bra i pris : absolutt. Varebiler som nærmer seg alderen for gratis omregistrering holder seg bra i pris. Men du har dårlig plass til en haug med damer :-(

Har en følelse av at du får en del svar som avviker ganske bra fra den her ...

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mazdius

Haha, dette er så utrolig teit. 80% av folkene som svarer her anbefaler biler innenfor bilmerket de kjører selv.. Snakk om at folk ikke ser lenger enn nesetippen!

Hvorfor skal man se lenger? Jeg har den bilen jeg har fordi jeg mener den er det beste JEG kan få for 100 000. Da faller det jo helt naturlig å anbefale den. Hadde jeg heller anbefalt noe annet, så burde jeg jo kjøpt det selv også.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Jepp, viss du tenker litt lengre å ser på det fra en annen vinkel :)

Jeg vil ikke anbefale noe jeg ikke har prøvd og brukt selv ;) og har jeg f.eks. Supra og er meget fornøyd med denne så vil jeg selvfølgelig anbefale andre og kjøpe et produkt jeg er fornøyd med :)

Ellers, så ville jeg anbefale japser o.l da dette er meget driftsikre biler..

Hva er alt detta gnålet om at "japser er så jævla driftssikre" ??? Enkelte japser er bra, men det finnes mange dårlige også. Mamma har en '84 stanza som ikke har gått 250 000 en gang, og den holder på å dette fra hverandre. På en '96 patrol jeg hadde måtte jeg skifte toppakning ved 150 000km. Se på f.eks. nødstoppstatistikkene til ADAC, der er det to merker som utmerker (hehe) seg, det er toyota og mercedes.

Hvis japsene er så driftssikre, hvem er det de egentlig er så mye mer driftssikre enn? Bedre enn franske? Tyske? Amerikanske? Svenske?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

Nå har jeg aldri hatt Honda selv, men hadde jeg hatt 100k penjger å kjøpe en bil for, hadde jef kjøpt en '95mod Civic HB, Først og fremst er det japse og driftsikkert som F, Honda lager suverene motorer, og sist men ikke minst; Det lages utrolig mye lekkert til Honda, veldig stylingvennlige biler. :D

Det spiller vel ingen rolle hvor lenge motoren holder, så lenge bilen er rusta opp før du før startet og kjørt 100 meter.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeejPhant

Merkelig at det ikke er mer enn 1 pers som har anbefalt Cosworth..

Til 100k så må jo dette være ett av de beste alternativene mener nå jeg

(kjører ikke cosworth selv da men) ;)

Skal jo ikke skru meg i hjel heller da ;)

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Hva er alt detta gnålet om at "japser er så jævla driftssikre" ??? Enkelte japser er bra, men det finnes mange dårlige også. Mamma har en '84 stanza som ikke har gått 250 000 en gang, og den holder på å dette fra hverandre. På en '96 patrol jeg hadde måtte jeg skifte toppakning ved 150 000km. Se på f.eks. nødstoppstatistikkene til ADAC, der er det to merker som utmerker (hehe) seg, det er toyota og mercedes.

Hvis japsene er så driftssikre, hvem er det de egentlig er så mye mer driftssikre enn? Bedre enn franske? Tyske? Amerikanske? Svenske?

Uansett bilmerke, så finnes det masse "sorte får" Hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg BMW 320 24v e36, (prøv å finn coupe,kan bli litt dyrt) skrem den opp litt, så den har samme ytelse som 325. hone topp osv....

når du har skaffa deg litt mer pæng sett inn turbo, få tak i M3 bakaksling, sveis diffen.... så er det langsvingen på rudskogen neste;)

har en til deg her ;)

eller kjøp deg en 325 e30, men som sagt DYR foriskring:(

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

kjøp deg BMW 320 24v e36, (prøv å finn coupe,kan bli litt dyrt) skrem den opp litt, så den har samme ytelse som 325. hone topp osv....

når du har skaffa deg litt mer pæng sett inn turbo, få tak i M3 bakaksling, sveis diffen.... så er det langsvingen på rudskogen neste;)

har en til deg her ;)

eller kjøp deg en 325 e30, men som sagt DYR foriskring:(

turbo i bmw e jo kje akkurat å anbefala...... vare kanskje i 3 uker så står dritet...............

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

turbo i bmw e jo kje akkurat å anbefala...... vare kanskje i 3 uker så står dritet...............

Ahh, det er så herlig å se folk med kjempegod peiling uttale seg om saker de har ultra-god peiling på... Hvis bare jeg var så kunnskapsrik som deg, Gou! Siden du er så smart kan du helt sikkert liste opp mange gode argumenter for det du nettopp sa? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider