Gå til innhold

rockford fosgate hvordan er det mulig!

Ranger emnet

tommyostli

Anbefalte innlegg

i helgen bygget jeg en ny kasse for noen rockford hx2 subber som fra før satt i en orginal båndpass kasse fra rockford. når jeg demonterte den gamle kassen så oppdaget jeg at inne i kassa var det høytalerekabler på 0,75 kvadrat og ikke nok med det den ene subben hadde membranet løsnet og den andre subben hadde den ene ledningen fra tilkoblingen og til mebranet løsnet i loddingen. HVORDAN ER DETTE MULIG PÅ ET PRODUKT SOM ER FABRIKSNYTT???

www.opelragger.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med membram på sub`n er nok et mandags produkt fra RF. Hadde selv samme problem på HX2 sub. Der løsna også membranen fra oppheng. Da fikk jeg bare beskjed at slikt kan skje, et mandags morning produkt. Får ikke reklamasjon på bevegelige deler som er eldre enn 60 dager fra kjøpsdatoen. Men det går ann å lime det sammen med blant annet: Loctite 4860. Men vær veldig nøye!!!

Men at de har brukt 0.75mm2 er vel heller ingen bombe?! For de ferdig lagget kassene fra RF har ikke samme effekt som de dyre elementer og dermed trekker mindre strøm. Men det er også for å "spare" pris, billigere med 0.75 enn 1,5mm2

Hadde jeg opplevd det samme som deg, hadde nok jeg også blitt meget irritert! Rockford står jo for kvalitet. Og sånt skal ikke skje! Bare hatt det ene eksemple hos meg, eller så er jeg meget fornøyd med RF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Cab Driver

Det med membram på sub`n er nok et mandags produkt fra RF. Hadde selv samme problem på HX2 sub. Der løsna også membranen fra oppheng. Da fikk jeg bare beskjed at slikt kan skje, et mandags morning produkt. Får ikke reklamasjon på bevegelige deler som er eldre enn 60 dager fra kjøpsdatoen. Men det går ann å lime det sammen med blant annet: Loctite 4860. Men vær veldig nøye!!!

Men at de har brukt 0.75mm2 er vel heller ingen bombe?! For de ferdig lagget kassene fra RF har ikke samme effekt som de dyre elementer og dermed trekker mindre strøm. Men det er også for å "spare" pris, billigere med 0.75 enn 1,5mm2

Hadde jeg opplevd det samme som deg, hadde nok jeg også blitt meget irritert! Rockford står jo for kvalitet. Og sånt skal ikke skje! Bare hatt det ene eksemple hos meg, eller så er jeg meget fornøyd med RF

Kjøps loven gjelder også på bevegelige deler, også på høyttalere.

Og det er dem's oppgave å event. bevise feil bruk.

Hadde ett problem, med att membran oppløste seg på noen subbere jeg kjøpte hos Hi-Fi klubben for noen årsiden. Klagde på det, og fikk nye, selv om dem var 1 år gamle.

Om RF forhandlere ikke gjør dette, så er jeg glad for at jeg ALDRI har kjøpt dette, og kommer ALDRI til å gjøre det heller.

Fikk også reklamasjon på mellomtone ellement kjøpt hos Eltek, det var 3 månder gammelt, ingen problem det heller.

Samme på MOBIrek i lillestrøm. På noe Alpihne høyttalere.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider