Gå til innhold

Rockford Fosgate Power HX2 10"

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

Heisann, var innom en på TV-Boden (Svinesund/Svergie) og her fikk bassern jeg har i bilen sinnsykt kritikk..

Som står i topicen.. Dette skal vell være et av Rockford Fosgate sine bedre produkter?

Han Anbefalte å kvitte seg med den basser jeg har og kjøpe 2stk

MTX 10" på 500watt.

Noen som kan bakke opp at dette Rockford elementet er dårlig?

Eller skal jeg bare pisse i det han duden på Svinesund sa?

Mvh Raymond Romsdal

Bass Oppsett

RFR 10" i ca.30L Lukket kasse

Cadence Z7000 Monoblokk

1 Farad Kondensator

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har blitt utsatt for en selger av typen "det andre har er dritt, skal du ha no fett så kjøp mitt".

Jeeezes! MTX?

Mulig toppserien til MTX har noe å fare med, men de jeg har hørt har ikke imponert meg. 500W Sverigeimport det også forresten...

-Tar høyde for at installasjon/kasse har mye å si også. Mulig det var røtent gjort, men lyden imponerte ikke meg iallefall...

Regner med at der er RFR-3110 du har, og det er jo en fin liten sak :D.

Skal du ta et steg opp så blir det fort kostbart.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Bassern min ja :) 1000watt RMS og jævli fet :D

Dunker bedre en de 2x12" jeg hadde i bilen før.. :) var av merke MDS så det var ikke så mye å skryte av.. :D

Men, liker at man får MYE dunk til lite Volum.. :)

Nei, mener og at han på TV-Boden ikke vet helt hva han snakker om.. er vell et av de eldre topp modelene til RF det elemente jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket modell nummer stårdet på magneten på denne ??

Hvis det er den som heter RFR 2210 så er den ca 3 år gammel eller noe slikt... etter den kom RFR 3110 og nå nylig har siste utgave kommet som heter noe helt annet.

Har du den som heter RFR 2210 så har du en meget meget bra bass som spiller grisebra.. Cluet som ikke så mange er klar over er at den gamle RFR serien spiller bedre enn den som er solgt frem til nå. Dette gjelder spesifikt i lukket kasse. (Sikkert noen som blir sure her nå)

Tv Boden er og blir totalt useriøst... er innom hver gang jeg er i Sverige bare for å høre alt det teite noen av selgerene klarer å lire av seg....

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kan ikke gjøre annet enn å le..

så lenge du har nok styrke i fra forsterkeren din så kommer det du har til å spille flettene av MTX basseren. De stiller jo ikke engang i samme klasse..

mvh

en med RFR 3112

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Er vell desverre denne, viss den gamle er bedre :)

http://www.autohifi.no/images/RF_RFR3110.jpg

Men, må nå si den dundrer bra den her og :D Meget kjapp og dyp og kraftfull bass..

Hva er forsjellen på den nye og den gamle?

Ingen tvil om at begge to dundrer mer enn nok.. Jeg har hatt flere utgaver av både den gamle og den nye og i en tett kasse spiller den gamle mere SQ, som jeg var ute etter.

Hovedforsjellen er annen design og magnet.. og ikke minst mindre utluftningshull i magneten :-( Fikk jo plass til halvliters bokser i den gamle.. glimrende som pils stativ (Hadde de montert med magneten opp)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med at det var noe sånt.. :) Spurte om jeg fikk prøve en basser i bilen for og høre forsjellen :) "nei, må kjøpe"

Regna med at bassern min er endel bedre ja :D for den spiller jo helt rått! har bare følelse av at jeg har manko på power..

Supraen har jo bare

88amp dynamo

Bil Batt. type veskefylt 74Amp

1Farad Kondensator

Cadenze Z7000 130Amp sikring på denne, står at den leverer

1500watt RMS i 1Ohm..

å da blir de stakkars 88amp litt få i lengda :) samt alt det andre utstyre i bilen, bilen skal jo ha amp +lys osv.. så regner med at jeg ikke får så mye effektiv styrke ut av sterkern..

Noen som vet om mulighet for større dynamo, noen som selger dette? problemet mitt er jo at det er ganske fult under panseret og.. så den må gjerne være sterkere og samme størrelse.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med at det var noe sånt.. :) Spurte om jeg fikk prøve en basser i bilen for og høre forsjellen :) "nei, må kjøpe"

Regna med at bassern min er endel bedre ja :D for den spiller jo helt rått! har bare følelse av at jeg har manko på power..

Supraen har jo bare

88amp dynamo

1Farad Kondensator

1500watt RMS i 1Ohm..

å da blir de stakkars 88amp litt få i lengda :) samt alt det andre utstyre i bilen, bilen skal jo ha amp +lys osv.. så regner med at jeg ikke får så mye effektiv styrke ut av sterkern..

Noen som vet om mulighet for større dynamo, noen som selger dette? problemet mitt er jo at det er ganske fult under panseret og.. så den må gjerne være sterkere og samme størrelse.. :)

Så lenge du har 14.4v eller mer til forsterkeren leverer den nok til å tillfredstille de fleste :cool:

- AUDI 100 quattro

x-BMW 320i m-tech -solgt

x-MB 230E 2.3l -spiker

x-MB 190E 2.0l -spiker

x-Opel Ascona C luxus -spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supraen har jo bare

88amp dynamo

1Farad Kondensator

1500watt RMS i 1Ohm..

En 88Ah dynamo gir 1267watt, om den blir regulert til 14,4volt. Men om du har orginalregulator, kan du i praksis bare regne med rundt 60% av det. For spenningen har sunket til et ubrukelig nivå, før du trekker max ampere. Men med en Ladac, eller tilsvarende kvalitetsregulator, vil du kunne hente ca1200watt.

Blybatteriet ditt, kan du nesten bare glemme... Det tåler ikke å bli tømt mer enn 50%, før det begynner å bli defekt. Og med tanke på at det er sjelden du får ladet mer enn ca 85%, sitter du igjen med ca 26Ah på et 74Ah batteri.

Gelebatterier er det som gjelder. De tåler å lades helt ut, og har mye større CCA. Kan fort regne med 800A startstrømkapasitet.

Maxxima, Optima, og Stinger, er eksempler på bra batterier.

Du kan gjerne slenge på en 0,5F eller 1F kondensator til, siden du har såpass stor forsterker.

Det bør ikke være problemer med å få tak i en større dynamo... Men det kan godt hende du må mekke litt på festene. Stinger sine dynamoer er gode, men ganske dyre. Har også tilgang på Iskra dynamoer, som koster ca halvparten. De kan også fåes ferdig moddet for Ladac regulatorer.

Trenger uansett å vite årsmodell, motortype og muligens hva slags dynamo du har der orginalt.

Kan jo prøve å lage en pakkepris, om du er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bisarre

1991 Modell Toyota Supra MKIII 3.0i Turbo Intercooler

Dynamoen er på 88-90amp, er usikker på vare nr o.l men, det kan sjekkes opp..

Er meget intressert i ny dynamo :D skal sjekke dette opp når jeg kommer hjem så kan jeg se serie nr. eventuelt modell nr. merke osv på dynamoen..

Mvh Raymond

Jeppz, TV-Boden er LITT sucky etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Bassern min ja :) 1000watt RMS og jævli fet :D

Dunker bedre en de 2x12" jeg hadde i bilen før.. :) var av merke MDS så det var ikke så mye å skryte av.. :D

Men, liker at man får MYE dunk til lite Volum.. :)

Nei, mener og at han på TV-Boden ikke vet helt hva han snakker om.. er vell et av de eldre topp modelene til RF det elemente jeg har.

Hvilke mds elementer var det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider