Gå til innhold

Hva bør en se etter ved kjøp av Golf II?

Ranger emnet

nzn

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hondafan

det må jo være en grunn til at ingen meg golf vil svare på mitt spørsmål foruten mitt nick. jeg kjører faktisk rundt i en opel vectra for øyeblikket..

men hvis du ikke vil fortelle meg så kan vel det kanskje være fordi du ikke har noen fine ting å si om den? bortsett fra at du kan få tak i alt du vil av deler for 74 kroner på nærmeste høgger

jeg svarte deg før i tråden her om akkurat dette. så tenk deg litt om. hver sin smak. vi liker golf du liker honda. vanskelig å forstå? tenk å kjedelig verden hadde vært hvis alle hadde hatt lik smak.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by remster

jeg svarte deg før i tråden her om akkurat dette. så tenk deg litt om. hver sin smak. vi liker golf du liker honda. vanskelig å forstå? tenk å kjedelig verden hadde vært hvis alle hadde hatt lik smak.

smaken er som baken vet du, delt.. og de som kjører japse er i midten!

:-)

om dere som kjører japse ikke forstår hvorfor jeg begynte å rakke ned på dere, så er det fordi dere ikke har en dritt her inne å gjøre (såfremt dere ikke tilkommer med noe konstruktivt -- det er jo tross alt enkelte som kjører annet en vag som har peiling på bil og klarer å se forbi misunnelsen).

så jeg synes strengt tatt at dere bør tåle å bli rakket ned på når dere er ute og vandrer med brennfakkel i feil leir!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

'

greit nok at bilen din er spesiel. men den ser fortsatt ut som alle andre golfer.. og dem er det MANGE! av.

det tar mange dager/uker mellom vær gang jeg møter en annen s14/s14a på gata, s13 derimot er det fler av, men det skal lite til før man har en meget spesiel bil. siden det er flere 100 levrandører av diverse styling til dem. det er det til golf også. men til sånne "rice" biler. så ser ikke all styling lik ut heller.. rice og drift biler er det nye. så.... ? det er ikke mange som ikke er spesielt intrisert som går på et treff og stopper opp ved en golf og sier. "fy svarte å tøff den var" mens ved en "rice" bil så gjør dem det. fordi det er nytt. og ikke noe dem møter vær dag på gata...

Så om alle golf folkene hadde kjøpt seg S14 så hadde det vært greit?.. da hadde det ikke vært så farlig eller? eller hadde du solgt bilen og kjøpt deg en bil ingen hadde, siden alle kjørte S14?..

Mye koster en s14 ? 140-170 k? Mye koster en Golf a?.. kan få en Bra GTi til 30 K ... Når du kommer inn her å nesten sammenligner en 95-> modell av en nissan mot Noen golfer fra 85.. det sier litt om synet ditt...:rolleyes:

Er ikke alle som har råd til å kjøpe seg en bil til 150 k ca. Da får de finne seg noe som er billigere.. og som jeg sa.. så finnes det folk som faktisk ser på golf som en fin bil. Lett å skru.. Billige deler..

Har ikke noe imot japanske biler jeg hvertfall.... Og kommer sikkert til å kjøpe meg en japansk bil engang. Men jeg går ikke inn på ett s13 forum og snakker dritt til dem Pga. at JEG ikke synes den bilen er fin.. get my point?

DIN mening kunne du holdt for deg selv.. du snakker vel ikke for alle japse fanatikere vel? eller er du formannen?

Hvis det plager deg sååå jævlig at så mange kjører/eier golf...så ikke trykk på noen linker hvor det står "GOLF II"

Kan heller dra ut å "drifte litt"...

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg så handler det om proposjoner, jeg syns, selv om den er firkantet, at det den småbilen som ser tøffest ut (når visse grunnleggende ting er gjort med den)

Proposjonsmessig så har japanerne nesten aldri klart a lage noe pent; eneste er vel 240Z og NSX i mine øyne.. problemet til japanske bilmerker er at de mangler identitet! det blir for såpeboblete, formløst og kjedelig. Tilogmed de heiteste utgavene trenger jo blå flammedekaler på sidene for at de liksom skal se fete ut.

IMO kan ingen lage biler som tyskerne, ingen som slår f.eks bmw og MB i å lage Coupeer og kabrioleter. Japanerne kan lage det .. billig .. selv om det er jævlig bra det de lager, så er det fortsatt dritkjedelig å se på.

Jeg kjører G2 fordi den er billig i drift, enkel og billig å skru på, god på vinterføre, og veldig morsom å ratte med (såfremt det er en gti +) Jeg kommer ikke til å kjøre guffen resten av livet, men det er en bil jeg jeg liker!

Noe annet som er morsomt er å ha en pen golf som ikke stikker seg for mye ut men som går stygg godt! ref. vegard :)

Originally posted by Hondafan

ingen som ville forklare meg hvordan noen kan si at den firkanta bilen er fin? gi meg 3 gode grunner til at en person kan si.. "

se så sinnsykt feet golf 2"

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

for meg så handler det om proposjoner, jeg syns, selv om den er firkantet, at det den småbilen som ser tøffest ut (når visse grunnleggende ting er gjort med den)

Proposjonsmessig så har japanerne nesten aldri klart a lage noe pent; eneste er vel 240Z og NSX i mine øyne.. problemet til japanske bilmerker er at de mangler identitet! det blir for såpeboblete, formløst og kjedelig. Tilogmed de heiteste utgavene trenger jo blå flammedekaler på sidene for at de liksom skal se fete ut.

IMO kan ingen lage biler som tyskerne, ingen som slår f.eks bmw og MB i å lage Coupeer og kabrioleter. Japanerne kan lage det .. billig .. selv om det er jævlig bra det de lager, så er det fortsatt dritkjedelig å se på.

Jeg kjører G2 fordi den er billig i drift, enkel og billig å skru på, god på vinterføre, og veldig morsom å ratte med (såfremt det er en gti +) Jeg kommer ikke til å kjøre guffen resten av livet, men det er en bil jeg jeg liker!

Noe annet som er morsomt er å ha en pen golf som ikke stikker seg for mye ut men som går stygg godt! ref. vegard :)

Takk. det var faktisk alt jeg ba om. det var faktisk en av fjorten golf folk som klarte å svare.. Og da skal ikke jeg plage dere mer.. fikk etter langt om lenge svar så :cool:

Vil ha S14a

X `93 Honda del sol

X `86 Passat Combi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk han vel et helvetes bra utbytte av denne tråden? Han spurte om hva han skulle se etter når han skulle kjøpe golf, og fikk en gjeng med aper som diskuterer japse vs tysker....

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider