Gå til innhold

Bruksbil?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Dyr i drift= tja...

-Bakhjuls-drift på glatt føre= ja

-stor motor.= gjerne

-generelt dårlige kjøre-egenskaper= nei

Skal du kjøpe bil med hjernen eller hjertet?

Svar= Hjertet!

Men det er en stor bil og vansklig å passe på kor alle jørna på bilen befinner seg til en kvar tid. Kanskje du skal kjøpe deg fyrst en annen bil, og så etter et halvt-et år etter atdu har fått lappen, kjøpe deg en slik bil. Kanskje ikkje verdens beste-bil for en nybegynner på veien, men verdens beste bil ellers!

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

Eg lurer på å kjøpe meg ein Camaro frå 70-tallet.

Men det blir min einaste bil. (18 om eit år)

Pappa sei at eg bør kjøpe meg noko anna enn ein gammal amerikaner, pga:

-Dyr i drift

-Bakhjuls-drift på glatt føre

-stor motor.

-generelt dårlige kjøre-egenskaper.

Har pappa rett eller?

Tja... Selvfølgelig, den kan være litt dyr i drift i forhold til en liten japse.. og driftsikker....? -er jo en gammel bil....

Men jeg kjøpte første bilen min da j var 16 (17?) år, en 1963 Chevy. Den starta og gikk hver gang den.. Prøvde den såvidt på snøføre, funka relativt greit det og.. Men jeg brukte stort sett ikke den bilen da j hadde lappen, tok Volvon t mor da jeg skulle noe lissom.. Hadde chevyn som hobby-bil.

jeg ville nok ikke kjøpt en gammel amcar som bruksbil..

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 62 Impala SS i fjor vinter. Moro å kjøre stor fullsize på vinteren :D

Men bilen ble dårligere av det og det var jævlig kaldt til tider inni bilen....En Webasto så hadde det vært en topp vinter bil. Synes ikke den brukte så mye gasoline, den fikk det den fortjente.

LES: Hadde det ikke vært et rest objekt så hadde jeg ikke kommet til å brukt den.

Slik så bilen ut i sommer :

impalavurderes2.JPG

Nå Solgt :(

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veteran funker som en bruksbil, men jeg ville anbefale deg å kanskje kjøpe en billig møkka bil (fiesta e.l.) som du bruker til og fra skolen/butikken etc. så kan du bruke amcaren som hobbybil. det er det jeg skal når jeg får kjøpt meg trans am snart... kjenner flere som har gjort det og det er å anbefale

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, hvis du vil ha en Camaro, -go 4 it! Feeet bil :cool:

Å ha det som første bil er vel ikke no problem, min første var over 5,5m lang og over 2 meter brei.. Ikke noe problem, bare bruk hue :)

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med hans. kjøp etter hjertet. men pass på!!! du sitter på en god del hk som fersk 18åring. foreldra mine er UTROLIG nervøse for hva som skjer nå... ender mest sannsynlig opp med en 82 trans am 350.... det er nok til at foreldra blir redde.hehe..

men gjør som du vil!!! camaro ER en feit bil!!!!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tvil på det da! Kjøp deg camaro:D Hadde og har fortsatt det som førstegangsbil, bruker den kun om sommeren, så jeg kjøpte meg en gammel mazda 323 til sånn "dritt" bruk, men den døde, så jeg "avanserte" til den volvoen jeg har nå til vinterbruk! En kamerat av meg har 72 mod camaro med 350 som han bruker på vinteren. Tar seg bra frem, bare du lærer deg og bruke gassen riktig. Så det er heller ikke noe problem å bruke den på vinteren! Ingen tvil! Kjøp deg en bil du har lyst på. du angrer ikke på det! Og hvis det skulle være så ille så taper du ingenting på å kjøpe deg en slik bil i motsetning til en "nyere" bmw eller lignende som synker i pris med en gang.:D

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det er no det å ha råa til to biler da.. =/

Det koster nesten ikkeno å ha veteran, bortsett fra drifsutgifter da.

har selv to veteranbiler, og betaler 3000 i forsikring på begge. fullkasko på den ene (foresten en porsche 911, men ikke hat meg for det, er en ivrig v8-tilhenger å!)

det er ikke veiavgift på veteranbiler, så forsikring er eneste faste utgiften.

haken med veteranforsikring, er at du bare har lov å kjøre 5000 km i året, også må du ha 2 andre forsikringer i tillegg for i det hele tatt å få veteranforsikring. enkleste er egentlig da å ha bilen registrert på en forelder eller no, men det går ann å få pensjonsforsikring+reiseforsikring til et par tusen i året mener jeg.

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer på å kjøpe meg ein Camaro frå 70-tallet.

Men det blir min einaste bil. (18 om eit år)

Pappa sei at eg bør kjøpe meg noko anna enn ein gammal amerikaner, pga:

-Dyr i drift

-Bakhjuls-drift på glatt føre

-stor motor.

-generelt dårlige kjøre-egenskaper.

Har pappa rett eller?

Tja, en gammel AMCAR er ikke noen økonomi-bil. Skal du tenke økonomisk, kan du ikke ha en eldre bil med V8. Har du derimot en del penger, så.. Bakhjulsdrift er tøft det, bare du har pigger så kan du ha det mye morro. Trenger da ikke å være en minus det. Stor motor er jo tøft det, masse dreiemoment og massevis med hester...kickdown er morsomt! Nydelig lyd også. Kjøreegenskaper? Ja...de er ikke så bra dessverre. Eldre amerikanere er mest laget for å gå rett frem. Men det gjør jo ikke no særlig :)

Kjøp bilen hvis du vil ha den, følg dine egne drømmer. Selv kunne jeg godt tenke meg en Camaro selv, men helst de som ble laget mellom 67-72.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok (som vanlig) si meg enig i Modmach1 sitat: LES: Hadde det ikke vært et rest objekt så hadde jeg ikke kommet til å brukt den.

Blir faktisk forbanna når jeg ser noen bruke f.eks 1. eller tidlig 2. generasjons Camaro om vinteren og lar de ruste i filler. De fortjener da en bedre skjebne enn å rusle trofast rundt i den saltsmørja vi har på veiene her i Norge?

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg hadde tenkt til var å kjøpe meg ein Camaro 72-78, helst før 75 slik den blir veteran.

Planen var også å fikse litt opp på den, om ikkje heilt restaurerings-prosjekt, men nok til at bilen blir personleg for meg.

Med mindre den er veteran, kjem den nok til å bli registrert på han pappa som har 70% bonus ledig til meg =)

Sparer nok penger på det i forhald til å prøve å spare litt bonus som 18 åring.

Har ein liten jobb etter skulen da, som eg satser på å ha til eg blir lærling. Litt penger blir det da, sjølv om det ikkje er den mest innbringande jobben du kan møte på.

P.s vegane her i kommuna blir ikkja salta.

Er ikkje så ofte i byen iom. at det koster 110kr kvar veg i bom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg hadde tenkt til var å kjøpe meg ein Camaro 72-78, helst før 75 slik den blir veteran.

Planen var også å fikse litt opp på den, om ikkje heilt restaurerings-prosjekt, men nok til at bilen blir personleg for meg.

Med mindre den er veteran, kjem den nok til å bli registrert på han pappa som har 70% bonus ledig til meg =)

Sparer nok penger på det i forhald til å prøve å spare litt bonus som 18 åring.

Har ein liten jobb etter skulen da, som eg satser på å ha til eg blir lærling. Litt penger blir det da, sjølv om det ikkje er den mest innbringande jobben du kan møte på.

P.s vegane her i kommuna blir ikkja salta.

Er ikkje så ofte i byen iom. at det koster 110kr kvar veg i bom.

Bor på valderøya da muligens ?

Noe som du sikkert vet er at 71 1/2 - 73 står litt høyere i pris enn 74-79.

Av 74-77 så synes jeg 74`en penest fordi den har likens bakrute som 71 1/2-73.

Men dette er så klart en smaksak :)

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider