Gå til innhold

Audi 80 motor i golf2?

Ranger emnet


1989gti8v

Anbefalte innlegg

hei har nå fått tilbud om og kjøpe en Audi 80 motor type 2L 16v

noen som vet om dette er en egnet motor i min golf gti 16v??

 

golfen har nå en småtrimmet 8v

kan jeg bruke 1,8L eksosmanifoil på 2L??

 

og vill insug passe med diverse bend??? (innsuget blir jo inn mot frontruta hvis jeg bruker det fra audien.

 

noen som har gjort dette før eller vet noe om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsuget villl vel ikke passe fra 8v men, er eksos mindre på 1,8L enn på 2L??

hvis jeg bruker eksosmanifoil fra 1,8 8v vill jeg da tape effekt??

er ikke muli å bruke opp igjen innsuget fra audi motoren da?? med ett 90 grader bend?? eller blir det ikke plass??

 

takker for så raske svar. blir nåkk kjøp av motor..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier jo at du har en 16v fra før du skal ha det i. hva er vanskelig da? flytt over det du har på 2liter motoren

 

er bare borring som er forskjellig om dette er shortblokk :)

 

edit:

 

leser jo at du sier du har en golf 16v. men sitter en 8v motor der nå?

 

hmm.. okei..

 

jeg har innsug (KR 50mm runners, lite plenum) til salgs, samt 16v KR eksosmanifold (ingen downpipe)

 

1000 for innsuget

IMG_1556.JPG

 

 

400,- for eksosmanifold

IMG_1554.JPG

 

1400 eks frakt, kun forskuddsbet

Endret av Housey

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ja har 16v PL med 8v k-jetronik i akkurat nå.. er forje eier som har byttet... aner ikke hvorfor..

 

dette er jo da grunnen til at jeg bytter.

var inntresangt dette innsuget og manifoilen.

er det bare plug and play med KR innsug på 2L 16v motoren?? (er vell ke-jetronik på audi motoren)

lurer da på om følere som eventuelt sitter på innsuge er like

 

mvh

jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.:) far med alt av elektronikk og styring fra audien så jeg går nokk for komplett ke-jet

hvis ikke dette er veldi dumt da??

 

bensimmengdefordeleren på 8v'n er shimset fra før

men, hvordan er det muli å få mest effekt ut av 2L??

 

er det beste å bygge om til k-jet

eller beholde ke-jet og shimse den??

vill kr innsuget ha noen virkning på effekten i forhold til org audi innsug??

 

takker for mange gode svar..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg inn i vwaudiclub norwegen. jeg kan desverre alt forlite om K/KE-jet desverre :)

 

beste for deg er uansett og gå over til Digifant fra G60. og få PoloClassic her inn til å lage chip til deg (selvsagt ikke kostnadsfritt) :)

 

da kan du kaste hele K-jet'n, rydde opp i motorrom, eneste du trenger er fuelrail og dyser . samt litt anna smått

 

men, meld deg inn i VACN, koster 400. og er verdt alle kronene og mer til!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår