Gå til innhold

Audi 80 motor i golf2?

Ranger emnet


1989gti8v

Anbefalte innlegg

hmm ok... men 8v k-jet har vel ingen hjerne?? har i alle fall ikke funnet noe på bilen min...

 

men da var d litt dumt av men og ikke få med lamdasonden da..:P d'oh.....

 

en ting til... på motoren var d en dyse til "overs" når jeg fikk motoren... den er elektrisk styrt og er koblet til med ett T stykke på bensintilførselen til bensinmengdefordeleren... det er ikke kaldstart dysa for den sitter der den skall sitte..

vet du av noen som har koblingskjema av pl golf og av motornettet til 9a??

 

btw har sendt mail til vw-audi klubben så blir vell medlem der snart.. :)

 

mvh

jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. det har den ikke :) er vakuum styring på fordeler på 8v originalt

 

hmm.. høres ut som kaldstart dysa for min del

 

koblingskjemaer osv kan du være heldig og finne på nett en plass :) a2resource.com kan det jo være noe. dog er dette usa markedet. men mye er likt uansett

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har nå fått tatt ett overblikk på motor og har en masse spørsmål..:P

ser ut som at jeg ikke har kjøpt en 9A motor som jeg trodde..:/ men i stede en 6A

er dette en bedre eller dårligere motor?? ser at det er mange i det store utland som bygger om gti16v til 6A motor..

motoren er utstyrt med en motronik hjerne (som etter det jeg har forstått er kun for tenningen)

og da lurer jeg på hvorfor det skal vere lamdasond.. tengte denne var for å måle avgasser/justere bensinmengden..

 

taker for gode svar og håper på flere :)

IMG_2128.jpg

IMG_2129.jpg

IMG_2133.jpg

IMG_2131.jpg

IMG_2136.jpg

IMG_2138.jpg

IMG_2135.jpg

IMG_2141.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve så godt jeg kan her jeg da :)

 

1: bankesensorer

2: oljetrykk brytere, bakre er original til motor, fremre med 2 uttak er lavtrykk bryter samt uttak til ekstern måler

3: vakuum og noe som ser ut til å være oljeånding

4: Tomgang regulator

5: Bensintilførsel fra tank, inn på regulator som styrer grunntryket til KE-jet'n er og noen elektriske uttak der pga lambdakontrollen

6: Oljetempsensor til MFA (kjørecomputer)

7: ser nå for min del ut som ei kaldstart dyse :) bensindyse er det iallefall

 

var litt mye nærbilder. så noe er litt vanskelig og se hvor kommer fra og går til, men i grove trekk så har du det du lurer på her nå :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår