Gå til innhold

Skrukompressor eller G lader?

Ranger emnet


Ny corrado, med G lader, eller skrukompressor?  

13 stemmer

  1. 1. Ny corrado, med G lader, eller skrukompressor?

    • G lader med porting, rs outlet osv
      2
    • Skrukompressor ala lysholm
      11


Anbefalte innlegg

I anledning lille blå's (Polo'n) bortgang i løpet av nærmeste framtid, og at ny familiebil blir Corrado, er jeg litt keen på å høre hva folket mener ang. lader.

 

Turbo er ikke interessant, kun kompressor. Men, skal jeg satse på en rå g lader, ( portet, Rs outlet osv..) eller skal jeg satse på en Skrukompressor?

 

Pollen over (samt lommebok) avgjør resultatet.

 

Hvis noan av folket har kraftige snutter (video - lyd) med G lader, eller skru kompressor er disse interessante å få kikket litt på!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt om G lader med under 60 mm ladehjul (altså ned på 50 tallet) som faktisk overlever og går, men hva i heia må mann bytte til for at det skal virke lengre enn en tur til byen og hjem igjen??

 

Slitasjen på lader må jo være enorm...

 

Må jo sannsyligvis bygge om en del...noen som har litt peil på ca pris på slik ombygging...?? Eller hva som må fikses før skrukompressor blir satt inn..??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Har jo hørt om G lader med under 60 mm ladehjul (altså ned på 50 tallet) som faktisk overlever og går, men hva i heia må mann bytte til for at det skal virke lengre enn en tur til byen og hjem igjen??

 

Slitasjen på lader må jo være enorm...

 

Må jo sannsyligvis bygge om en del...noen som har litt peil på ca pris på slik ombygging...?? Eller hva som må fikses før skrukompressor blir satt inn..??

 

setter inn nye lager på den lille akselen for å fikse dette

 

Du trenger også et eget oljesmøringssystem for laderen. Jeg kan forhåpentligvis levere de andre lagerene og nye simringer og tetningslister for turtall opp mot 18000 i løpet av året.

 

Foreløpig klarer jeg "bare" 16000, orginalt er det 14000

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

setter inn nye lager på den lille akselen for å fikse dette

 

Du trenger også et eget oljesmøringssystem for laderen. Jeg kan forhåpentligvis levere de andre lagerene og nye simringer og tetningslister for turtall opp mot 18000 i løpet av året.

 

Foreløpig klarer jeg "bare" 16000, orginalt er det 14000

 

Hva er pris på det, og hvor ofte må det overhales...?? Er jo som sagt litt greit at det holder lengre enn til butikken og tilbake igjen før neste overhaling...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Hva er pris på det, og hvor ofte må det overhales...?? Er jo som sagt litt greit at det holder lengre enn til butikken og tilbake igjen før neste overhaling...

 

Med 16000 lager er det avhengig av kjørestil (som alltid) og ladehjulstørrelse, men 50-70 000 km?????

 

Med de keramiske lageren, nye tetningslistene og simringene er det litt uklart enda, da disse ikke er ferdig testet for formålet enda.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Med 16000 lager er det avhengig av kjørestil (som alltid) og ladehjulstørrelse, men 50-70 000 km?????

 

Med de keramiske lageren, nye tetningslistene og simringene er det litt uklart enda, da disse ikke er ferdig testet for formålet enda.

 

Hmm...kunne det vært litt gøy kanskje..kommer vi inn under pris som vi tidligere pratet om....??

 

BLir det hissigere enn med vanlig oppsett..??Mye hissigere..?? Bør noe i maskinen byttes for at det ikke skal ta kvelden?? Tanker da kanskje 60 mm ladehjul..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Hmm...kunne det vært litt gøy kanskje..kommer vi inn under pris som vi tidligere pratet om....??

 

BLir det hissigere enn med vanlig oppsett..??Mye hissigere..?? Bør noe i maskinen byttes for at det ikke skal ta kvelden?? Tanker da kanskje 60 mm ladehjul..

 

Kommer bare til å bruke 16K lager fremover. Andre ting som også må oppgraderes for å kunne bruke mindre enn 68 mm hjul: Dyser, chip, stand -alone oljesystem. Når du konstant kjører med så lite ladehjul, må kanskje simringen byttes oftere også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g-lade11.jpg

 

Prinsippet på en G lader

 

 

other.gif

 

 

Ruffly hvordan en skru kompressor ser ut...ser ut som to potetskruer som spinner rundt inni der...;)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår