Gå til innhold

Hva er dette godt for?

Ranger emnet


Hawkon

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bullit

Er det ikke veivhusventilasjonslangen? Isåfall blir denne ofte blendet på tidligere biler grunnet at en minster litt effekt pga. at veivhusgassene om du vil blir sendt inn igjen i innsuget om jeg ikke husker fullstendig feil.

 

den må i allefall ikke plugges, da sliter en.....veiven må få puste

 

men det en kan gjøre er å putte veivhusventen ut i friluft..... eller ned i en brusflaske for den saks skyld, men for all del ikke blokker den

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Er det ikke veivhusventilasjonslangen? Isåfall blir denne ofte blendet på tidligere biler grunnet at en minster litt effekt pga. at veivhusgassene om du vil blir sendt inn igjen i innsuget om jeg ikke husker fullstendig feil.

 

Så det tar ikke skade om jeg forsegler denne altså?

 

Går inn i ventildekselet der det er gjennom et ytterskall inni der igjen åpent inn til ventilløftere og all slags saker... trodde kanskje det var for å holde samme trykket i dette rommet som resten av blokka, men så nå seinere at det var før trykksiden slangen gikk inn på igjen.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mortens

 

den må i allefall ikke plugges, da sliter en.....veiven må få puste

 

men det en kan gjøre er å putte veivhusventen ut i friluft..... eller ned i en brusflaske for den saks skyld, men for all del ikke blokker den

 

mvh

morten

 

Ah, ok.. så med en liten beholder under, så ser jeg om det kommer saker som kan tyde på lekkasje e.l?

 

Høres bra ut. Da gjør jeg det når jeg skal assemble rotet igjen. :)

 

Takker for svar!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Ah, ok.. så med en liten beholder under, så ser jeg om det kommer saker som kan tyde på lekkasje e.l?

 

Høres bra ut. Da gjør jeg det når jeg skal assemble rotet igjen. :)

 

Takker for svar!

Det kommer litt olje ut av den, oljedamp som blir liggende i flaska/beholdern eller hva du bruker.

Så om det blir liggende litt olje i flaska/beholdern så er det helt riktig.

 

Det mange gjør er å sette på ett lite filter helt inne ved dekselet feks. eller så får du kjøpt dritkule cathtanker, men disse koster også gjerne litt.

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Ja, for all del forsegl den på riktig side :D ut fra kamdekslet er ut i fri luft, eller plugge på et lite KN filter.

 

hvis du vil ha gjennomslag så er en velbekommen, men veiva må få puste....

 

forstår ikke problemet med å legge en slange i bakken

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

ja, den spytter luft ut ja. Er jo mest for å se litt kult ut, betyr ikke at du behøver å gjøre det:rolleyes:

 

bah, setter ikke et filter til 500,- på den der da... vi betaler jo nok avgifter om vi ikke skal rense den jævla oljedampen før den 'skader miljøet rundt oss' også.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke stort for små (såkalte) breather-filter til å sette på ventilasjonen, 300kr burde holde.

 

Men hvertfall, som sagt over her kan du ikke plugge igjen på ventilasjonen. Du må enten åpne den til friluft (som ikke er så populært på biltilsynet?), eller montere en olje catch-tank som du kobler mellom ventilasjonen og innsuget. Eller fra ventilasjonen til tanken med lufting til friluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår