Hawkon Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Som topic sier, hva er denne slangen godt for? Har sett enkelte som har plombert denne... hvorfor? :rolleyes: (Den går inn på ventildekselet og inn på luftrør før turbo, hvis jeg ikke tar feil... husker ikke helt) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Er det ikke veivhusventilasjonslangen? Isåfall blir denne ofte blendet på tidligere biler grunnet at en minster litt effekt pga. at veivhusgassene om du vil blir sendt inn igjen i innsuget om jeg ikke husker fullstendig feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Bullit Er det ikke veivhusventilasjonslangen? Isåfall blir denne ofte blendet på tidligere biler grunnet at en minster litt effekt pga. at veivhusgassene om du vil blir sendt inn igjen i innsuget om jeg ikke husker fullstendig feil. den må i allefall ikke plugges, da sliter en.....veiven må få puste men det en kan gjøre er å putte veivhusventen ut i friluft..... eller ned i en brusflaske for den saks skyld, men for all del ikke blokker den mvh morten Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Bullit Er det ikke veivhusventilasjonslangen? Isåfall blir denne ofte blendet på tidligere biler grunnet at en minster litt effekt pga. at veivhusgassene om du vil blir sendt inn igjen i innsuget om jeg ikke husker fullstendig feil. Så det tar ikke skade om jeg forsegler denne altså? Går inn i ventildekselet der det er gjennom et ytterskall inni der igjen åpent inn til ventilløftere og all slags saker... trodde kanskje det var for å holde samme trykket i dette rommet som resten av blokka, men så nå seinere at det var før trykksiden slangen gikk inn på igjen. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by mortens den må i allefall ikke plugges, da sliter en.....veiven må få puste men det en kan gjøre er å putte veivhusventen ut i friluft..... eller ned i en brusflaske for den saks skyld, men for all del ikke blokker den mvh morten Ah, ok.. så med en liten beholder under, så ser jeg om det kommer saker som kan tyde på lekkasje e.l? Høres bra ut. Da gjør jeg det når jeg skal assemble rotet igjen. :) Takker for svar! Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Er fint lite ekspert på Turbobiler, men vanlig NA gjør det ikke noe, så lenge det ikke er nyere biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Ja, for all del forsegl den på riktig side :D ut fra kamdekslet er ut i fri luft, eller plugge på et lite KN filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Hawkon Ah, ok.. så med en liten beholder under, så ser jeg om det kommer saker som kan tyde på lekkasje e.l? Høres bra ut. Da gjør jeg det når jeg skal assemble rotet igjen. :) Takker for svar! Det kommer litt olje ut av den, oljedamp som blir liggende i flaska/beholdern eller hva du bruker. Så om det blir liggende litt olje i flaska/beholdern så er det helt riktig. Det mange gjør er å sette på ett lite filter helt inne ved dekselet feks. eller så får du kjøpt dritkule cathtanker, men disse koster også gjerne litt. Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Bullit Ja, for all del forsegl den på riktig side :D ut fra kamdekslet er ut i fri luft, eller plugge på et lite KN filter. hvis du vil ha gjennomslag så er en velbekommen, men veiva må få puste.... forstår ikke problemet med å legge en slange i bakken mvh morten Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Må jo seff ha et konge lite KN filter på:D Har det på den gamle MG`n min :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 hva er vitsen med filter på denne da? så den ikke skal dra dritt inn? trodde den spytta ut luft jeg... jaja Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Hawkon hva er vitsen med filter på denne da? så den ikke skal dra dritt inn? trodde den spytta ut luft jeg... jaja Skal jo se fett ut også... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 ja, den spytter luft ut ja. Er jo mest for å se litt kult ut, betyr ikke at du behøver å gjøre det:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Bullit ja, den spytter luft ut ja. Er jo mest for å se litt kult ut, betyr ikke at du behøver å gjøre det:rolleyes: bah, setter ikke et filter til 500,- på den der da... vi betaler jo nok avgifter om vi ikke skal rense den jævla oljedampen før den 'skader miljøet rundt oss' også. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Koster ikke stort for små (såkalte) breather-filter til å sette på ventilasjonen, 300kr burde holde. Men hvertfall, som sagt over her kan du ikke plugge igjen på ventilasjonen. Du må enten åpne den til friluft (som ikke er så populært på biltilsynet?), eller montere en olje catch-tank som du kobler mellom ventilasjonen og innsuget. Eller fra ventilasjonen til tanken med lufting til friluft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.