Huse Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 har satt på k&n luftfilter og simons effekt-anlegg på min 93 mod GTi 8v, noen som vet hvor mye hester de gir. hvor mye det er i bilen nå?? regner med at noen her på forumet har noe peiling.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 115.5 eller 116hk skulle jeg tro... har filter og supersprint effektanlegg selv, og det gir egentlig bare lyd. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 kan dere poste noe bilder av motoren deres, slik at jeg ser om det evnt. er samme motoren som jeg har..? har en 2l 8v i passelaten min. også titter jeg litt etter power rør, men finner ingen som har til bilen min.. Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huse Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Originally posted by [kj] kan dere poste noe bilder av motoren deres, slik at jeg ser om det evnt. er samme motoren som jeg har..? har en 2l 8v i passelaten min. også titter jeg litt etter power rør, men finner ingen som har til bilen min.. jeg har filter som passer rett inn i orginal boksen jeg, sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Ok, her er litt info om motorene til Vag! Motorene med motorvolum 1984cc: 2.0 8v Digifant Multipoint injection, 85Kw-115,6hk Simos Multipoint injection, 85Kw-115,6hk Gjelder for motorkoder 2E og ADY 2.0 16v Digifant multipoint injection Doch, 110kw-149,6hk Motorkode ABF Disse motoren ble brukt i Golf, Passat, Div. Seat og Audi! Og Powerrøret er ment for motorer der den orginale luftfilterboksen er i bruk!(Kan selvfølgelig brukes til konfilter også da) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 *jeg skal hjem og sjekke motorkode* Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 hmmm har sjekket litt nå, og det ser ut til at det er en 2E jeg har.. vil det da si at jeg lett kan kjøpe ett powerrør til en golf GTI og sette på, siden det ikker og oppdrive rør til passaten..!? skal jo bruke konfilter.. legger ved ett bildet av luftslangen... men aner ikke om jeg har digifant eller den andre da.... er vell vesentlig det og... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Tror nok et til Gti skal passe, men jeg ville ha sjekket dette med eksakt motorkode! Prøv http://www.mekonomen.no der har dem bildeleregister etter reg. nummer, eller du kan ringe nærmeste Vw forhandler! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Husk å få power rør med 2 uttak da.. Ikke bare 1. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Originally posted by 007 Husk å få power rør med 2 uttak da.. Ikke bare 1. Hva er uttaka til da? Hvorfor 2 å ikke 1? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Luft, i og med de er på luft filteret.. Er to rør på orginal røret som du har tatt av. En til olje og en til no annet, husker ikke i farta hva den er til. Derfor 2 stk uttak.. Men dette gjelder vel bare gti og vr6 vel og merke.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 men det vil da si at 2E motoren går som "GTI" på golfene...? og da kan jeg med andre ord kjøpe meg powerrør til en golf GTI ;) elle? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Personlig hadde jeg ikke tatt meg bryet med "power rohr". Det blir tilstrekkelig lyd med et skikkelig kon-filter. Dessuten får man nesten null mer effekt eller respons med "power rohr", filter og effektanlegg på disse motorene. Spar pengene, det er mitt tips. Hvis du vil at det skal se penere ut i motorrommet er det andre ting som hjelper mer. Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 jeg lytter ører :) tar imot alt av tips.. :) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Helt rikti at powerrør ikke gir effekt, men for oss som ikke bruker Kon filter, men erstatningsfilter så er det for å få lyden! Kon filter er ingen fordel på vinteren, siden du da ikke har forvarme funksjonen(større forbruk) Ingen kan påstå at du får mer effekt ved bruk av et Kon filter, det hele avhenger av hva du ellers har gjort(Eksos, kam osv!) å montere et kon filter rett på innsuget er heller ingen god ide, fordi du da suger varm luft fra motoren, så en god løsning er konfilter og et power rør samt slange fra front med fartsluft, og eller scoop på panseret! Et erstatnings filter i L.F. boksen og et power rør skal gjøre samme nytten, såfremst du lager sveitserost av L.F. boksen og legger fartsluftslange! Lager du hull i L.F. boksen, så forsvinner forvarmingen på samme som ved kon filter, men filtret står mer beskyttet mot dritt og ikke minst vann(Som kan ha en morsom effekt på en bil)! For å hindre at dritt kommer gjennom fartsluft slangene kan man tre en nylonstrømpe over dem! Ivertfall min mening! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.