Gå til innhold

Ny superdiesel: Nye generasjoner multi-injiserte dieselmotorer med ytelser som.......

Ranger emnet


Qee

Anbefalte innlegg

Originally posted by Qee

 

Spesifikk arbeidsevne uttrykt i dreiemoment pr. liter slagvolum ligger i de beste motorene på 130-150 Nm. Det er like før du i en toliters dieselmotor uten videre får 150 hk og minst 300 Nm.

 

[/url]

 

ehhh.....har ikke audi 1,9TDI motorene 130hk 310nm på noen av de kvasseste???:rolleyes: eller?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Qee

 

Har jeg gått glipp av noe i denne diskusjonen!

sikkert ikke ..

men personlig synes jeg utslippene er mer viktig enn kreftene .. spesielt når det høres ut som det ikke er serlig spesielt. mer enn andre ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

Du leste nok feil, er 140 hk PER liter.....

 

begynner å bli skremmende!

men, dette er jo fortsatt med turbo...

 

vi har jo Honda sin VTEC og Nissan's VVL (eller noe) som har 125hk per liter på sine 1.6 liters blokker uten turbo. :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

ehhh.....har ikke audi 1,9TDI motorene 130hk 310nm på noen av de kvasseste???:rolleyes: eller?

 

Som sagt er det ikkje jeg som har skrevet artikkelen heller da :), dessuten får du 450nm på 2.0TDI motoren til Audi/VW. Og eksempelvis oppimot 650nm+ på BMWs 3.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

 

ehhh.....har ikke audi 1,9TDI motorene 130hk 310nm på noen av de kvasseste???:rolleyes: eller?

 

Nei, den har 150Hk og 320Nm TDI

 

Min 1999 modell hadde 145Hk og 310Nm på 1,9L i optimalisert stand. VAG 100, 110, 115, 130 og 150 TDI har alle sammen variabel turbin geometri.

 

Og Toyota er ikke først ute med partikkelfri diesel, det er det PSA gruppen som var først ute med. Lansert i Peugeot 607 HDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Nei, den har 150Hk og 320Nm TDI

 

Min 1999 modell hadde 145Hk og 310Nm på 1,9L i optimalisert stand. VAG 100, 110, 115, 130 og 150 TDI har alle sammen variabel turbin geometri.

 

Og Toyota er ikke først ute med partikkelfri diesel, det er det PSA gruppen som var først ute med. Lansert i Peugeot 607 HDI.

 

VW konsernet har 2 stk 1.9TDI som yter henholdsvis 130hk/310nm VS 150hk/320nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

De har to til, en SDI på 75Hk og en TDI på 100/105Hk.

 

For og oppsummere det så har VW konsernet ganske mange forskjellige ting :D

 

Kommer selv til og vurdere en liten VW bil (a3, golf, ibiza osv) med den 2.0TDIen på 140hk, er jo mulig og chipe den til ca 185hk (tror jeg det var!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

For og oppsummere det så har VW konsernet ganske mange forskjellige ting :D

 

Kommer selv til og vurdere en liten VW bil (a3, golf, ibiza osv) med den 2.0TDIen på 140hk, er jo mulig og chipe den til ca 185hk (tror jeg det var!)

 

Den 140Hk kommer i nåværende Passat m/partikkelfilter, etter det jeg hører da. Høres morro ut, 130Hk chippa går jo dritbra så.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

fatters kjører passat 130hk TDI-pd m/chip. hva i svingende er PD(pumpedyse) for noe?alltid lurt på det der:rolleyes:

 

Istedet for at en felles pumpe bygger opp dieseltrykket til alle dysene (f.eks. Common Rail) så er det en egen pumpe som drives av kamakselen for hver dyse.

 

Fordelen med dette er bl.a. det kan bygges opp et mye høyere trykk og at dysetrykket blir konstant på alle dysene til enhver tid. På commonrail vil åpningen av en dyse nødvendigvis påvirke trykke på hele railen og dermed stille større krav til pumpa for å holde oppe trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Istedet for at en felles pumpe bygger opp dieseltrykket til alle dysene (f.eks. Common Rail) så er det en egen pumpe som drives av kamakselen for hver dyse.

 

Fordelen med dette er bl.a. det kan bygges opp et mye høyere trykk og at dysetrykket blir konstant på alle dysene til enhver tid. På commonrail vil åpningen av en dyse nødvendigvis påvirke trykke på hele railen og dermed stille større krav til pumpa for å holde oppe trykket.

 

takk, endelig fikk jeg det svaret:)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakker om Abarther som må overhales etter 5000 er tull. Med å ikkje misshandle motoren kald, passe på vanlig velikehold og passe på å ikkje kjøre 8000 rpm kvar dag holder Abarthen bra.

Samme med Alfamotorene med 130 hk på 2 liter fra 70 og 80 tallet.

Dieselmotorene som GM bruker i Skropel er en Fiatkonstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

sikkert ikke ..

men personlig synes jeg utslippene er mer viktig enn kreftene .. spesielt når det høres ut som det ikke er serlig spesielt. mer enn andre ..

 

Drit i utslippet da! :) her på forumet er nok folk mere interessert i HK og NM enn utslippet. finner sikkert et green peace forum eller noe et sted? neida, kødder litt.

 

høy effekt er viktigere enn lav co2!

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår