Gå til innhold

Noen som vet regler for dette?

Ranger emnet

Shyggen

Anbefalte innlegg

En bil som er Kondemnert, rette denne opp og vise den igjenn?

Har en Bil som er most i baken, denne er norsk.. Og så har jeg en som har hel bak.. denne er da svensk.

Dele ramma og sveise på bakenden for så og reparer den norske bilen..

Er dette nogenlunde lov og gjøre?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er lovlig så vidt jeg vet. Cosworthen min var slik, den var bygd i 96 da. Men har flere kammerater som har gjort dette det siste året... Så hvis det er et forbud mot dette må det ha kommet det siste halvet året....

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt tvil ang. dette.. Noen sier det er "lov" og noen sier det ikke er lov..

Om man tar bakpartiet fra en svensk eller norsk supra burde jo egentli ikke ha noe og si.

De trenger jo ikke vite hvor du får dele bilen fra, og det er lov og fikse opp kondemnerte biler så den saken er jo og grei.

Mener dette burde gå, noen som vet om noen som kan gjøre sånt arbeid? og hva det vil koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for og rette opp sin egen bil f.eks. så er du nødt til å være et opprettings firma.. man må jo igjennom en test for og godkjenne bilen etter opprettet status.. og da burde det jo være samme f... hvem som har gjort det?

Man, kan jo få rettet opp bilen i utlandet og da blir det jo gjerne brukt utenlandske bildeler.. :) så den saken må jo nesten være grei.

Dette trur jeg at jeg må sjekke litt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må rettast på eit godkjennt verksted. Bilen som er kondemnert er registrert som storskade/kondemnert hos forsikringsselskapet og biltilsynet. For å få skilt på den må du vise den hos biltilsynet med målebrev på opprettinga og forstillingskontroll, så dei fjerner storskade/kondemnert fra registeret sitt....da kan du få skilt på den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om firmaer som har tatt kondemnerte biler og vraka skallet på dem, så hadde de sluppet å betale avgifter for en lik importbil... vet ikke helt hvordan dette funker men, det er blitt gjennomført. kanskje andre regler der da.

kan jo være både billigere og mer lønnsomt enn å fikse opp en skjeiv bil?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikrings summen han fikk på denne bilen er 70 000,- så det blir vell litt i det meste laget for og fikse opp en bil.. kan sikkert selge den etterpå for en 80 000,- men, er ikke verdt bryet lissom.. da beholder jeg den svenske jeg har idag og tar glass taket,inredningen og motoren så vraker jeg resten ellno..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Noen som vet om noe verksted som gjør dette i Østfold? Oslo Omegn?

Eller svergie for den saks shyll, bor jo i svergie så da kan jeg jo få dette gjort her muligens..

Tunes bil og karrosseri i fet, gjør dette.

Fiksa min MB.

Bilder på tråden: diskutere med elg blir dyrt.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" godkjente karosseriverksteder gjør dette. Men du må ha en dialog med forsikringsselskapet/biltilsynet før du går i gang slik at du får bort "Storskade"-markeringen i vognkortet.

Hvor delene kommer fra spiller ingen rolle, det er resultatet som skal godkjennes av biltilsynet etterpå.

Ganske kurant jobb, et verksted bruker en dag eller to på skjøtejobben. Østlandsk Karosseri i Sarp gjør dette hele tiden, også på gamle biler.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider