Gå til innhold

Senking av Golf III Variant (stasjonvogn)

Ranger emnet

Xses

Anbefalte innlegg

Sitter orgianle fjærer og dempere.

Dekk som skal på er 205/55/17 Hvor mye kan senkes uten at det må valses? 60/40? Må jeg ha noe i i tillegg til fjærene? Skåler etc?

Hvor for jeg tak i dette billigst mulig med ok kvalitet? This is a family car. =) :op

Åja.. er en '96 modell fordi som trenger å vite det. Og en 2liter motor.

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme bilen som jeg har..

Har 215/40 17 og 40mm senking (Eibach) med gule koni.

Går helt fint, men burde vært valsa bak egentlig.

Merkes spesielt med folk i baksetet, men nå har jeg barnesete baki der og jentungen veier bare 11kg, så det går fint som snus.

Fjærene kosta meg 2500 rundt om på Møller for en par år siden. Bare husk å stikk innom biltilsynet å få det skrivd inn i vognkortet når du har montert dem.

Geir

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 205/40-17 på min å... PERFEKT!!! Er helt greit å kjøre med å... tror ikke det blir seende bra ut med 55 profil... gå ned på profilen så slipper du valsing kanskje... valsa bak jeg, men med masse senking!!!

02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline

X- 90' Jetta 1.6TDK

X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK

X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240

X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Får ikke akkurat svar på det jeg ville da. Jeg har hjula. men husker ikke om det er 55 50 eller 40 profil på de. Uansett står forstatt spm åpent om jeg trenger noe mer en fjærene....

'97 Fiat Punto 1,1 55s

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Honda Civic 1,4is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vanlig er at når du senker mer enn 40mm så må du bytte dempere også. Det har noe med at fjørene blir for korte til demperen, og da at demperområdet blir feil -el noe i den duren...

vaffal:

* intill 40mm - BRUK ORG DEMPERE (Spare penger)

*40+++ kjøp sett med dempere...

har lest på eiker motorshop at det går ann og kjøre golf 2 med 60mm senk på org dempere, uten at de tar vesentlig skade av det, men aner ikke med bilen din...

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mer svar å få ja. :)

"Ventura har verdens største utvalg av TÜV godkjente senkesett,ett sett består av 4 (enkelte sett kùn 2)

lavere, progressive fjærer. Alle sett inntil 40 mm kan anvende bilens originale eller

tilsvarende støtdempere. Senkesett lavere enn 50 mm KREVER at det byttes til kortere dempere.

UNNTAK: Golf kan bruke inntil 60 mm uten kortere dempere"

Fra Eiker Motorshop...

Da blir jo dette et godt alternativ tror jeg.

80272 1745,- Golf III Variant 1,6/1,8/1,9TD/2,0 Stv 1HXO 95- Senker 55/40 TÜV

'97 Fiat Punto 1,1 55s

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Honda Civic 1,4is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns nå ikke det hørtes så ille ut nei :) mange biler som er litt høyere forran enn bak ;) så blir nok bra dette :)

*klåsegihue* skjønner ikke hvorfor dette bare gjelder golf da - det med dempere...:rolleyes:

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider