Gå til innhold

Bmw 318 Is

Ranger emnet

aleks104

Anbefalte innlegg

Originally posted by BigBadWolf

318 is er fattigmanns M3. Få et BMW verksted til å se på den (eller Alf Lie på alnabru) og hvis de synes den er grei, så er det bare å kjøpe! Også må du ta den med på bane, for det er du lærer å bruke den bilen skikkelig!

Vi har en i BMW klubben som kjører fra M3 og porsche på Rudskogen med en 318is som kun har modifiserte fjærer fra Eiker Motorshop og simons sportsanlegg (ingen chip, endret komp, turbo elns).

Jeg synes 318is er RÅ, og kjører 330Ci selv!

Du får bestemt deg!!?

Først

"318 is er fattigmanns M3"

og så "Jeg synes 318is er RÅ, og kjører 330Ci selv!"

330Ci er like mye fattigmanns M3 som 318iS.. Som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Da er 520 en fattigmanns M5 og 730d en fattigmanns 760iL..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tipper BigBadWolf mener 318is E30.

Den blir ofte kalt mini M3 o.l, den blir sikkert kalt fattigmanns M3 også.

Jeg har hatt en slik selv og kan skrive under på at det er en utrolig morsom bil. Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe en slik igjen en gang i fremtiden.

Når det gjelder han som kjører ifra M3 og Porcher, går jeg ut ifra at det er Ole Jørgen Svendsen han mener. Det er helt rått å se hva han klarer å få til med denne bilen, på BMW treffene er det bare noen få som kjører raskere, og de har motorer der etter..

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode H.

E30 320is er den Italienske verjonen av E30 M3.

Den har ingenting med E30 318is å gjøre.

SØren også, ja nå ble jeg lei meg! Takk for oppklaringen ! heheheh!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320iS ble til pga Italienske avgifter som var fucka for motorer over 2liters volum.. Så de henta ut 192hk ut av en 320iS.. Har vel samma modsa ellers som en E30 318iS..med tanke på understell,foringer osv..

Kan heller ikke si at E30 320iS er en fattigmanns M3 når det var den eneste som var å få kjøpt ny der.. Uansett så blir den råere for meg enn E30 M3 som har mindre hk, 4er og mindre nm.. Er vel like rask også?

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

Du får bestemt deg!!?

Først

"318 is er fattigmanns M3"

og så "Jeg synes 318is er RÅ, og kjører 330Ci selv!"

330Ci er like mye fattigmanns M3 som 318iS.. Som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Da er 520 en fattigmanns M5 og 730d en fattigmanns 760iL..

Vanlige BMW er bra biler det, men det er noen som er bedre enn andre.

E30 318is har bremser og stab-stag som er større enn på E30 320i. Dette samt at motoren er en turtallsmotor med forholdsvis høy effekt i forhold til volumet gjør at bilen er mer sportsbil pr/krone enn f.eks. en 320.

Man kan godt kalle 330Ci en fattigmanns E46 M3, men forskjellen mellom E46 330Ci og 325Ci er størrelse på bremser (faktisk større enn E36 3.2L M3), stab-stag (fint lite), girkasse (samme som på E36 3.0L M3) samt motor (selvsagt) og div plastikkdetaljer (ringer rundt speedo, lakkert plast-del på frontlykter). Men den har samme understellet ellers som 320Ci og 325Ci (alle Coupe-utgavene av E46 er levert med M-tech understell i Norge hvertfall)

Den er en flott bil, men den skiller seg ikke ut som noen rimelig "spesialutgave" sånn som 318is gjør.

E36 318is er litt "bløtere" sånn sett i forhold til E30, men den har bra potesiale! Senkesett (H&R eller Bilstein MED nye dempere (bilstein Sprint)), samt stab-stag på en utgave med sportstoler, da har man et flott stykke bil!

520 har ikke noe ekstra som gjør at man opplever noe spesiellt på bane i forhold til M5. Selv ikke med M-tech (det hjelper litt da).

760 er ingen M-utgave, så derfor blir 730d fattigmanns 760, fordi de er forholdsvis like ellers. kiddie

For oss som gjerne skulle hatt en ekte M-bil, men ikke har råd pga forsikring eller pris på bilen, er f.eks. E30 318is en godt alternativ! Det er litt nærmere enn f.eks. en 320 av samme årgang.

Du må gjerne kalle bilen min fattigmanns M3, fort går det uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Frode H.

Jeg tipper BigBadWolf mener 318is E30.

Den blir ofte kalt mini M3 o.l, den blir sikkert kalt fattigmanns M3 også.

Jeg har hatt en slik selv og kan skrive under på at det er en utrolig morsom bil. Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe en slik igjen en gang i fremtiden.

Når det gjelder han som kjører ifra M3 og Porcher, går jeg ut ifra at det er Ole Jørgen Svendsen han mener. Det er helt rått å se hva han klarer å få til med denne bilen, på BMW treffene er det bare noen få som kjører raskere, og de har motorer der etter..

Jupp, jeg mener E30, men E36 318is er også en bra bil, se mitt forrige innlegg.

Ole Jørgen er helt rå på kjøringa, det kan jeg skrive under på! Men så har mannen kjørt rallycross i 15 år også da.

Jeg har lært mye av den mannen der, håper jeg kan hjelpe han på noe vis senere, skylder han masse lærdom fra bane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider