Gå til innhold

Bmw 318 Is

Ranger emnet


aleks104

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BigBadWolf

 

Vi har en i BMW klubben som kjører fra M3 og porsche på Rudskogen med en 318is som kun har modifiserte fjærer fra Eiker Motorshop og simons sportsanlegg (ingen chip, endret komp, turbo elns).

 

 

Lol? Helt original E36 318 IS med kun byttet fjærer og et Simons anlegg drar fra M3 og Porsche?? Det skulle jeg likt å sett!

Ahh...gjett om jeg skal gruse M3'er og Porscher i sommer!! *ironi* :rolleyes: :rolleyes: Og jeg har byttet luftfilter!! Drar vel en M5 og da! :D

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

 

Lol? Helt original E36 318 IS med kun byttet fjærer og et Simons anlegg drar fra M3 og Porsche?? Det skulle jeg likt å sett!

Ahh...gjett om jeg skal gruse M3'er og Porscher i sommer!! *ironi* :rolleyes: :rolleyes: Og jeg har byttet luftfilter!! Drar vel en M5 og da! :D

 

Mannen kjører en E30 318is.

 

Og husk, på en bane er det mange svinger. Da er det ikke alltid det er stor motor som er tingen..

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-323

understell og vekt har mest å si

 

Det har mye å si, men i dette tilfelle er det ikke noe spesiellt.

 

Fjærene er noen senkefjærer av billig type (1200,- elns), og bilen er ikke letta.

 

Ole Jørgen pleier ikke å ta ut reservehjulet heller. Baksetet er ikke tatt ut og all isolasjon er som originalt. Ei heller er det glassfiberpanser/skjermer etc.

 

Men karen KAN kjøre, han vet hvor idealsporet skal ligge!

 

 

Episoden med porscha på Rudskogen var på et av sportsvogn klubbens treff. Porscha dro forbi ham på langsida, men Ole Jørgen holdt riktig spor ved inngangen til første sving etter langsida og spetter forbi ham. Resten av banen greide ikke Porscha å komme seg forbi før langsida, men ble passert av Ole Jørgen i første sving hver gang. Dette holdt på i 10 runder til OJ kjørte inn i depotet.

 

(snakka med ham om dette i dag tidlig, var der å så på F1 i natt)

 

Som en parallel kan det jo nevnes at kjørekursene til Ferrari blir holdt med tildligere F1-kjørere som instruktører. Elevene kjører div. nye Ferrarier, mens instruktørene ligger bak dem og sjekker sporvalg etc. Og de kjører Alfa Romeo personbil, og ingen av elevene greier å dra fra dem på annet enn langsidene, men blir innhentet så snart det svinger igjen.

 

 

Så du kan ha mye pulver under panseret, men ikke bli skremt om det kommer en liten hvit BMW forbi deg som du ikke kommer forbi samme hvo mye du prøver :D

 

Og hvis du fortsatt tviler, meld deg inn i BMWCCN og kom på treffet i mai på Gjelleråsen/Karlskoga i Sverige. Jeg spanderer en 6-pack stärköl hvis du kjører fra han i de første rundene etter førermøtet drunk

 

 

Så skal jeg cruise rundt deg og se på sporvalget ditt (beynner å få det til bra nå, men har et stykke igjen til OJ's nivå!).

 

Dette er forøvrig en tidligere F1 bane, og den er helt rå! lol

 

Hadde 190 på langsida med gamle-bilen (e28 528i), men da var det såvidt det gikk bra! Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

?? Jeg mener jo akkurat det med at motor ikke har så mye å si, men at understell teller mye.. Selvsagt at man velger riktig idealspor. Har man et gromt KW justerbart understell så sitter bilen ufattelig mye bedre på veien om man ikke velger riktig sporvalg hver gang. De hadde stor test med E39 M5 med 6-7 forskjellige understell. Det skilte hele 30kmt! høyere hastighet med KW justerbart fra orginal på M5 i spesifikk sving. M5 org klarte 150kmt igjennom den svingen mens best i test klarte ca 180kmt. :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår