Gå til innhold

6,5" fulltone i lite "volum" og dempermatriale

Ranger emnet

Cab-driver

Anbefalte innlegg

Jeg har en cab som jeg montert 6,5 Rockford høytaler baki. Hullet/ "kassen" som de sitter i har jeg målt og regnet ut til å bli 8- 10 liter. Jeg vet ikke om det er tilstreklig for disse elemter?

Jeg har prøvd å smørt litt Noisekiller rudt på "karosseriet" og prøvd å tette igjen småhull ved å dekke til med asfalt/tjære papp. Men jeg vet ikke om det er nok demping? Har nemlig sett anndre eksempler på biler som har tatt "dacrowatt"(eller hva det kalles)/dempematriale inn i små hull for at høytaleren skulle få noe å "jobbe" imot. Vet ikke om det hadde lønt seg i mitt tilfelle??

Det sies også ved bruk av "dacrowatt" at elemtet "ser" 20% større luftvolum og da vil jeg få 10-12liter volum.

Vet ikke om noen har erfaringer eller meninger anngående dette??

Hovedlykt_cab96_011.jpg

Hovedlykt_cab96_018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cab Driver

Jeg har en cab som jeg montert 6,5 Rockford høytaler baki. Hullet/ "kassen" som de sitter i har jeg målt og regnet ut til å bli 8- 10 liter. Jeg vet ikke om det er tilstreklig for disse elemter?

Jeg har prøvd å smørt litt Noisekiller rudt på "karosseriet" og prøvd å tette igjen småhull ved å dekke til med asfalt/tjære papp. Men jeg vet ikke om det er nok demping? Har nemlig sett anndre eksempler på biler som har tatt "dacrowatt"(eller hva det kalles)/dempematriale inn i små hull for at høytaleren skulle få noe å "jobbe" imot. Vet ikke om det hadde lønt seg i mitt tilfelle??

Det sies også ved bruk av "dacrowatt" at elemtet "ser" 20% større luftvolum og da vil jeg få 10-12liter volum.

Vet ikke om noen har erfaringer eller meninger anngående dette??

Hovedlykt_cab96_011.jpg

Hovedlykt_cab96_018.jpg

Jo, lyden vil kunne forbedres noe. men ikke stapp inn dakromWatt.

Eller bommulwatt.

lim inn, og og bare legg watten rundt i kassa, slikm at det ikke kommer bortil bassen, så burde det være ok.

Lyden blir ikke så hard. Du fjerner liksom klangen av kassa.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider