Gå til innhold

Ø: Corolla AE 86

Ranger emnet

TurboKnut

Anbefalte innlegg

Jaja...............................................................................................

I den grad det går an å kjøre på meg hjernerystelse i vanlig hastighet på E6, så har jeg klart det - tror jeg.

Det er det JÆVLIGSTE jeg har vært med på.... Bilen var fin og hel og blank og ordentlig inni og fri for rust og ok i motorrommet og alt det der, MEN:

Fjærene var kappet så langt ned at bilen lå på .... ja hva lå den på??? Asfalten kanskje..

Så - turen hjemover ble slitsom. Det hoppet og spratt noe så grønnnnnjævelig, og med dårlige dempere i tillegg så spratt det mye mer på høyresiden framme enn på venstresiden - så at gamlemor i Fiestaen sperret øynene opp da hun kjørte forbi meg, - det skjønner jeg godt.

Jeg er en selv-piner, jeg har kjørt 70 mil i småsko (med polvotter utenpå) i en 1969 Kadett uten varmeapparat i 35 kuldegrader. Så har jeg kjørt 1977 Mini fra Nordkapp til Roma - via Gibraltar - 14.000 km på 19 dager - på 3 sylindre (brent ventil 100 km etter vi startet) - og den turen var ikke stort værre enn 15 mil uten fjæring.

Skal sove litt på det og så se om AE86 er SÅ spennende som mange vil ha det til?

(Er det litt Skyline opplegg her - tøffe AE86 på bilder fra Japan og litt uoppnåelig bil her hjemme?? - var ikke SÅ mye futt i den heller - eller er det bare jeg som dreper AE86 myten nå?):rolleyes:

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

124 hk / 1600 Twin Cam og innsprøytning. Tror ikke denne er trimmet, skal hente den om et par timer. Luktet litt på en i Danmark med turbo og 225 hk (?), men den var så rundjult at det var rent vondt å se på stakkaren.

Men - har vistnok 75% sperre - noe som gjør at den slenger med rumpa ganske lett:D

Har du noe mer info om denne turbobilen?

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

tja har vel en stående jeg og venter på en ny eier

rallybil med sorte skilt 170hk dogboks 75%sperre 8 hjul

brembo bremser og gruppe a forstilling.

treffes på 91397933

prisantydning 50000.-

1970 mazda 1300 coupe med maria elena

1974 mazda 1300 airbrush

1976 wv typ2 bus med porchemotor